Rain Sound

Is This Sound Of The Rain Your Voice?

Seorang gadis sedang menulis sepucuk surat berhadapan jendela ketika hari sedang hujan. Yongguk datang ke arah gadis itu dan memeluk gadis itu dari belakang. Air mata gadis itu mengalir lalu pelukan yongguk dileraikannya. Gadis itu menghadap Yongguk dan memarahi Yongguk. Yongguk tersenyum lalu terus memeluk gadis itu seeratnya.

                                                                                       

 

Pada malam itu, Jongup memimpin tangan gadisnya sambil berjalan menuju ke arah kafe setelah selesai menonton wayang.

 

                                                                                              

 

Gadis itu menolak Yongguk dan cuba untuk menamparnya namun Yongguk menengking gadis itu. Kata-kata kesat dari mulut yongguk ditujukan kepada gadis itu. Yongguk memaki gadis itu lalu menumbuk ke arah dinding sampai tangan Yongguk berdarah. Gadis itu cuba memegang tangan Yongguk tetapi Yongguk menolak gadis itu sampai gadis itu terjatuh ke atas lantai. Saat Yongguk ingin menumbuk gadis itu... tiba- tiba gadis itu menghilang dari pandangan.Yongguk memalingkan mukanya ke arah jendela dan melihat hujan di luar.

 

 

Yongjae melihat gadis itu sedang menukarkan bunga ros di wadnya. Yongjae segera berdiri di sebelah gadis itu dan senyum padanya. Namun senyuman Yongjae tidak dibalas. Wajah gadis itu kelihatan sedih dan muram.

 

 

Daehyun ternampak gadis itu lagi. Gadis itu mengetap bibirnya... di tangan gadis itu terdapat sekotak coklat. Daehyun turun dari tangga dan menuju ke arah gadis itu. Wajah gadis itu kelihatan cemas.

 

 

Himchan dan gadisnya sedang memasak di dapur. Gadisnya kelihatan ceria dan gembira sekali... Himchan tersenyum. Saat Himchan ingin menyuap gadis itu... tiba- tiba gadis itu hilang dari pandangannya. Riak wajah Himchan berubah... matanya kini tertumpu ke arah jendela melihat hujan di luar.

 

 

Zelo masih berjalan walau hujan semakin lebat. Berbaju sut hitam dan memegang sekuntum mawar merah yang telah layu. Mukanya suram dan sedih... Gadis itu memegang payung merah dan meneduh Zelo...Sambil tersenyum gadis itu hulurkan gula-gula getah kepada Zelo.

 

 

Gadis itu melepaskan tangan Jongup dan berlari ke arah kafe itu. Gadis itu memandang Jongup dan melambai ke arah Jongup sambil tersenyum. Seolah-olah ada sesuatu yang ingin ditunjuknya.

 

 

Zelo tak tahan lagi lalu Zelo berdiri menghadap gadis itu. Zelo cuba bersuara namun lidahnya kelu.. Zelo melepaskan mawarnya dan terus memeluk gadis itu... namun gadis itu terus menghilang .. dan kembali Zelo terjatuh di atas tanah.

 

Gadis itu menyuapkan bubur ke dalam mulut Yongjae. Yongjae cuba senyum padanya... namun senyumannya tidak dibalas... Muka gadis itu kelihatan sedih dan suram... seperti ada yang mengganggu fikiran gadis itu.

 

 

Daehyun menghampiri gadis itu dan memegang tangan gadis itu. Gadis itu menepis tangan Daehyun. Daehyun senyum pada gadis itu. Wajah gadis itu bertukar merah.

 

 

Jongup menuju ke arah gadis itu ... namun dia ternampak kereta meluru ke arahnya dari sisi... kakinya menjadi kaku... gadis itu menolak Jongup ke belakang ... Jongup terjatuh. Saat rintik-rintik hujan pada malam itu, Jongup melihat gadisnya terbaring berlumuran darah di hadapannya.

 

 

Wajah gadis itu muram lagi. Yongjae senyum namun senyumannya tawar. Air mata mengalir dari kelopak mata gadis itu. Yongjae cuba mengesatnya namun gadis itu tiba-tiba hilang ... Kini air mata Yongjae yang mengalir bagai hujan di luar.

 

 

Daehyun mengambil coklat dari tangan gadis itu dan memakannya. Gadis itu tersenyum. Daehyun turut tersenyumnamun gadis itu tiba-tiba hilang dari pandangannya. Daehyun hanya melihat pada kepingan coklatnya. Wajahnya menjadi suram bagai hujan di luar.

 

 

Yongguk menghempas kerusi itu. Semua barang di atas meja itu ditolaknya. Namun matanya terlihat surat gadis itu. Yongguk mengambil surat itu lalu dibacanya. Air mata mengalir di pipinya lalu jatuh ke atas surat itu...

 

~Tamat~

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
pinklavender
#1
Chapter 1: Sedih :'( semua gadis tu mati ke?
Tachi16
#2
Chapter 1: lurve it!XP ><
afina_exotic
#3
Chapter 1: Yongguk baca surat apa eh???
choizelojjang #4
Chapter 1: besh lahhhh...!!
mieyhyun
#5
Chapter 1: Suka... ~~ bestlah!!