SOLO

Don't Worry, I'm By Ur Side

Di sekolah....

Sepanjang hari di sekolah, Kangjun mahupun Ray tidak bersapa, bertegur dan bercakap antara satu sama lain. Jika kebiasaannya, merekalah yang paling bising dan ceria. Suasana di sekolah juga suram, bagai dilanda ribut yang maha dahsyat.

"Woi, pesal dengan Ray and Jun tu?" bisik Rome pada TK. TK mengangkat bahu sambil membalas, "Mana saya tahu hyung. Lagipun mereka adalah hal masing-masing tu..."

"Anelah hyung tau.. Kan biasanya kau rapat dengan dia..." ujar Rome sambil menyilang tangan. Siwoo tiada pada waktu tersebut kerana sedang mengikuti perkhemahan. Maru pula baru sahaja men-join mereka setelah mendapatkan air mineralnya.

"Kenapa dengan hyung yang dua orang tu? Senyum tidak, cakap lagilah." soal Maru sambil menghirup air mineralnya itu. Rome dan TK menjungkit bahu. Maru bukannya ambil tahu sangat pasal dua orang mamat ni, jadi dia senyap je lah..

Sudahlah suasana sekolah suram, keadaan kelas 4A (kelas 2 orang tu) pun macam tongkang pecah a.k.a nak karam! Murid-murid yang bertugas tidak menjalankan tugasnya. Sebab? Ray ialah ketua kelas manakala Jun pula ketua kebersihan. Dah nampak dua orang tu tak bertegur sapa, member kelas pun buat bodoh je lah..

----------------

Knock! Knock!!

Ketukan itu tepat kedengaran di sebelah tempat duduk Ray, dekat dengan pintu belakang kelas. Nasib baik Ray tidak terlompat sebab terkejut. Wajah TK tersembul di muka pintu.

"Kau ni....pehal? Salah kelas ke? Makan ubat belum?" tanya Kangjun dengan hairan, menggantika tempat Ray yang sudah kelu tidak tahu berkata apa.

TK tersengih-sengih. Dia ni... Memang confirm ada masalah mental.

"Nak curi hyung yang comel ni kejappp!!!" TK terus menarik Ray. Ray menyangka dia mahu berjumpa dengan Kangjun, jadi dia buat bodoh je lah tapi tiba-tiba je TK tarik dia dari tempat duduk.

"Hyung, apa dah jadi dengan hyung berdua?!" soal TK dengan gesah sekali, seperti mahu bertanya hal yang amat-amatlah kecemasan.

"Nothing. Kenapa?" soal Ray semula.

"Habis kenapa hyung berdua saling tidak bertegur sapa?" aduh, skema betul ayat TK. Budak skema kan.....??

"Sebenarnya kitorang tak gaduh pun. Cuma......"

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
SenshineRay
Thank you for voting, subbing and commenting~!

Comments

You must be logged in to comment
yesungkaicnukangjun #1
Chapter 1: Ohhh..have you already translated?
yesungkaicnukangjun #2
Chapter 1: Yes..i want read this one in english..please tell me how?thanks
akai-ito
#3
Chapter 1: omo~ this is my first time reading a Malay fanfic xDD aigoo~ awesome lah wei~ ^^
kgrl123 #4
Chapter 1: Oh!!! Never mind. I was not smart enough to see that it was already translated. So sorry author-nim!!!!!!
kgrl123 #5
Chapter 1: Urm. Can u please translate into English please????? I am not Malaysian and my friend is trying to translate but keeps reading ahead. Please author-nim translate.
sael-ly
#6
Chapter 7: daebakkkkkk
eunKyu
#7
Chapter 7: Nice ending , dongsaeng ~!!