Chapter 1

We Are Family [ F . A . M . I . L . Y ]

Episod 1 : Dirumah, Seoul Korea ( Mengemas Barang Untuk Balik Ke Malaysia)



Bella sedang kusyuk menghias dirinya awal pagi. Semua abangnya dan ibu tidak ketinggalan bapanya telah berada di dapur untuk sarapan. Mereka sudah lengkap berpakaian dan sudah 'ready' untuk balike ke Malaysia. Bella pula dan abangnya, Dongwoo, Woohyun dan Myungsoo belum mandi kerana bangun lewat.Sunggyu, SungYeol, Hoya dan Sungjong pula di meja makan sedang menunggu makanan yg di buat oleh ibunya.

Mereka seperti 'bebudak' yang nakal tetapi, agak matang.Bella pula, terus menolong ibunya memasak di dapur. Sempat juga selca.


"Sudah- sudah lah tuu.. ambil gambar jeww..", usik, abangnya, Woohyun. Bella terus memuncungkan mulutnya.Sesudah habis memasak, Bella membawa makanan yg siap dibuat nya ke atas meja.Mereka semua makan dengan sunyi a.k.a diam.Tiba-tiba Bella bersuara, "Hah! bagaimana masakan Bella? Okey tak? Ibu yg ajar!" tanya Bella. " Yahh~ Masin nyerr...", perli Sunggyu. "Sunggyu! Kamu ni, kalau tak usik adik kamu memang tak jadi kan? aikkss..jinjja~", kata ibunya. "Bella, masakan Bella memang sedap.", kata Sungjong sambil mengangkat ibu jarinya. Hanya SungJong sahaja yg baik dengan Bella. Yg lain...hurmm.. nakal-nakal~
Bella melihat SungJong dengan mata yg agak aneh~
 
 ''Hurmm...betul kerr.. macam terpaksa jerr cakap makanan Bella sedap..", kata Bella kepada SungJong. "Betul~ memang sedap! hehee~", Sungjong ketawa melihat telatah Bella..
"Okay, semua ! Hurry Up ! Pasnieyy, mummy nak suruh semua kemas barang kita akan ke Malaysia petang nanti! Okay?!", kata ibunya. " OKAYYY !~", sambut semua anak-anaknya.. Ibunya tersenyum.

 

Bersambung .... 
Di sini, saya ada letak gambar-gambar Bella dan semua abangnya,, Untuk pengetahuan anda, Bella suka Selca dirinya sendiri.. Entah Mengapa.. Mungkin sudah berjangkit dengan abangnya, Woohyun.. haha,..

 (sebelum ke sekolah)

 (di dalam kereta abangnya, Dongwoo)

 (berada di  shopping mall) mmg lucu adik-beradik ni. Bella tukang ambil gambar..

       


 


 


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet