One

I Love You. (Malay Ver)

 

 

/Rumah Sewa/

Cuaca hari ini kelihatan sangat cerah dan panas. Cahaya matahari menyinari alam semesta.

“Arrggh !” Kedengaran seorang budak perempuan melepaskan geram. Cahaya matahari yang  terlalu cerah mengaburi pemandangan matanya.c

“Yah Butler Lee. Cepat angkat kesemua bag saya dan bawa masuk ke dalam rumah” Dia mengarah pembantunya.

“Neh Miss Anna” Butler Lee mengeyakan. Dia membawa barang-barang kepunyaan cik muda tersebut ke dalam rumah . Rumah sewa tersebut agak besar dan memuatkan 6 orang pelajar untuk sebuah rumah. SEOUL INTERNATIONAL HIGH SCHOOL merupakan sekolah menengah yang besar dan mempunyai standard yang tinggi. Hanya golongan elit layak untuk menyertai atau memasuki sekolah berkenaan. Tidak terkecuali yang masuk dengan biasiswa. Anna merupakan anak seorang ahli perniagaan yang terkenal. Sikapnya yang sombong dan mengada-ngada adalah kerana dia merupakan anak perempuan yang manja . Dia bencikan segala perkara atau benda yang kotor dan menyusahkan dirinya. Oleh sebab itu , dia di hantar ke sekolah berkenaan oleh ayahnya untuk belajar berdikari.

 “Cepat la . Lembab betul la . Stupid”  Anna mendengus. Perkara biasa a.k.a normal thing yang sering diperkatakan oleh Anna kepada butlernya. Ini merupakan butlernya yang terbaru selepas 30 orang butler yang lain. Perangainya yang sebegitu menyebabkan ramai butlernya tidak dapat bertahan lama.

 “Neh Miss Anna.’’ Sekali lagi dia mengeyakan .

“Aahh, rumah ni sangat kecil . Ewwww , Kotor nyaaa . This is the place that I will stay for two years?.” Riak mukanya menggambarkan bahawa dia tidak menyukai rumah tersebut.

“Kenapa? Kenapa daddy aku tak cari tempat yang lagi elok dari tempat ni? Benci betul laa” Dia berjalan kearah sofa dan duduk. Kedengaran seseorang menyapanya.

“Selamat datang Miss Anna dan selamat datang ke rumah sewa ini . Saya , Miss Taeyeon, the owner of this house and also the principle in this school’’ Miss Taeyeon memperkenalkan dirinya.

“Err? Awak principle? Hmm Sesuai laa dengan rumah. Dua-dua kecil. Anyway . Saya tak suka rumah ni. Da la kecil , da tuh berbau lak . pfft” Anna menutup hidungnya dengan tangannya.

“Well , this is the house yang akan anda tinggal selama dua tahun. Sama ada suka atau tidak, anda dan yang lain-lain akan bersama-sama mengemaskan rumah ini nanti.” Miss Taeyeon tersenyum menunjukkan barisan giginya yang putih.

“Apa ? Others?? Clean up?? Aaaarrgghhh !!’’  Anna mengeluh.

“Yup. There will be 5 more girls that gonna stay here with you young lady. So anda takkan bersendirian. And yeah, anda semua akan membersihkan rumah ini, kerana , rumah ni kotor sangatkan ? anyway , Good luck !!’’ Miss Taeyeon menjelaskan perkara yang akan mereka buat sebentar lagi.

/30 minute kemudian/

“Sorry semua. Kiteorang lambat. Tersangkut dalam kesesakkan lalu lintas.’’ Dua budak perempuan memasuki rumah.

“It’s okeyh Lenny and D-ya. Welcome in” Miss taeyeon menjemput mereka masuk. Anna melihat kearah kedua-dua budak perempuan tersebut. ‘These girls? Pfft, Like there are no other girls that are much better than them’ Hatinya berkata-kata.

“Sorry Miss Taeyeon” D-ya meminta maaf .

“It’s okey. We still waiting for another 3 girls. So , duduk laa dahulu.’’ Mereka berdua hanya mengganguk.

Kemudian kelihatan dua orang lagi budak perempuan memasuki ke perkarangan rumah.

“Sorry. Saya terlambat” Salah seorang meminta maaf.

“Serious. Sorry sangat-sangat” Mereka meminta maaf.

‘”It’s okey Ryna and Kimmy. Come in” Miss Taeyeon menjemput mereka masuk. Mereka hanya tersenyum antara satu sama lain.

“ Kita kena tggu seorang lagi. So you guys can know each other” Miss Taeyeon beredar ke dapur .

/Selepas satu jam/

Seorang budak perempuan berjalan memasuki rumah dengan perlahan. Dia hanya masuk tanpa berkata apa-apa. Kelima-lima gadis yang lain hanya memandang ke arahnya. Anna membuat muka. Dia sangat benci untuk menunggu orang.

“Wei , da lambat takkan tak pandai-pandai nak bertegur pulak. Kau ingat kiteorang kat sini tunggu kau sorang je ke ? Da laa datang lambat.” Anna menghamburkan kata-katanya.

Budak perempuan tersebut hanya memandang kosong kearahnya.

“So ? Ada aku suruh kau tunggu aku ? Tak da kan .” Budak tersebut membalas kata-kata Anna dengan bersahaja.

“Wei , kau niekan perempuan . Memang nak kena dengan aku” Anna berasa panas hati dengan jawapan budak tersebut. Dirasakan mahu sahaja die menganyam mulut budak tersebut. Other girls cuba menahan Anna dari menyerang Budak perempuan tersebut.

“Sudah ! Sudah” Miss Taeyeon memberhentikan mereka.

“Bukan aku yang mulakan. Tanya perempuan plastic nie” Budak perempuan tersenyum sinis.

“Wei, mulut jaga baek sikit” Mata Anna mencerlung ke arahnya.

“Saya cakap sudah ! SUDAH” Miss Taeyeon menaikkan suaranya. “Sekarang , semua duduk.” Dia mengarah kesemua pelajar yang lain untuk duduk.

Kesemuanya duduk .

“Seperti mana yang kamu tahu, saya Miss Taeyeon. Pengatua SEOUL INTERNATIONAL HIGH SCHOOL.Meskipun anada tidak suka untuk tinggal disini. Anda tetap akan berada disini selama dua tahun. So perkenalkan diri masing-masing’’ she said..

Anna bangun dan perkenalkan dirinya.

“Hmm , hai . Saya Lee Anna . And you guys can just call me Anna . Saya ialah anak kepada ahli perniagaan yang terkenal. And yeah , I hate to staying here either. And plus , I’m 18” Anna duduk selepas memperkenalkan dirinya.

“We proceed to Lenny and D-ya..’’ Miss Taeyeon said…

“Annyeonghaseyo. Saya Park Lenny or just call me Lenny.  A simple girl and I’m 18 years old..’’ Kimmy memperkenalkan dirinya..Lenny merupakan pelajar yang pintar dan seorang yang agak nerd . Dia hanya tahu membaca and nothing else.

“ Hai , I’m Byun D-ya or just can call me D-ya. I guess I’m the maknae coz I’m 17 years old here” D-ya memperkenalkan dirinya. D-ya merupakan seorang yang happy go lucky and a bit sensitive sometimes.

“Saya dan Lenny Unnie merupakan orang lama di sekolah ini.” Maknae menjelaskan bahawa dia dan lenny adalah senior di sekolah tersebut.

“Lenny dan D-ya , pelajar lama . So kalau ada pape yang kamu semua ingin tahu . Mereka akan tunjukkan. So now , we proceed to Ryna and Kimmy.’’ Miss Taeyeon mempersilakan

“Hey guys . Saya Oh Ryna and this is Choi Kimmy. Kiteorang kenal dari depan gate rumah nie’’ Rinie tersenyum ke arah Kimmy.

“Neh and kiteorang sebaya. I mean 18 tahun.’’ Kimmy tersenyum. Dia seorang yang tinggi dan cantik while Rinie seorang yang friendly and just like Kimmy.

Dan budak perempuan yang terakhir memperkenalkan dirinya.She stand up and ….

“Aku Dydy and 18 .”Dydy bangun dan memperkenalkan dirinya dan duduk semula. Pendek dan ringkas perkenalkan tentang dirinya. Budak perempuan yang lain hanya berpandangan sesame sendiri sementara Anna hanya mencebik.

 “Well , nampaknya anda semua sudah mengenali antara satu sama lain . And now we gonna decide which room you guys will be sharing for the whole two years.” Miss Taeyeon bangun dan mengambil sebuah kotak kecil.

“Since in this house only have three rooms so kamu kena berkongsi dua orang for one room . Now dalam box kecil ni ada number bilik masing-masing so, pick one paper , each one of you” Miss Taeyeon menyerahkan kotak kecil itu kepada Lenny yang duduk berhampiran dengannya.

“What ? S H A R E ? No way ! . Saya tak nak kongsi bilik dengan sape-sape pon.” Anna memberontak .Mukanya  jelas sungguh menunjukkan dia tidak berpuas hati.

“Suka atau tidak bukan pilihan kamu Anna . Now pick one ” Anna hanya merengus dan mengambil satu kertas dalam kotak berkenaan.

 “Alright . Kamu da ambilkan ? So , sapa yang dapat no satu tolong bangun.” Ryna dan Anna sama-sama bangun. Miss Taeyeon mengarahkan mereka masuk ke bilik no satu.

“Alright , now , the next two person with number two’’ D-ya dan Kimmy berdiri . Mereka tersenyum sesame sendiri.

“ It’s look like Lenny won’t be sharing the same room as D-ya . Cause D-ya have got new member to share  And that’s mean Lenny akan berkongsi bilik dengan Dydy.” D-ya berjalan masuk ke bilik bersama Kimmy dengan gembira manakala Dydy terus berjalan masuk ke bilik tanpa memperdulikan Lenny.

/Bilik Pertama/

Ryna dan Anna masuk ke dalam bilik bersama. Mereka pilih katil masing-masing dan berehat sebentar.

“ Hai , saya Ryna . Selamat berkenalan’’ Ryna beramah mesra dengan Anna.

“Hai, Anna” Anna hanya membalas dengan dua perkataan . Ryna berasa tidak selesa dengan situasi yang jelas kekok antara mereka.

“ So , ni tempat aku and that’s yours.So jangan masuk ke kawasan aku tanpa kebenaran unless kau ada something yang kau nak cakap or want. And please . Tolong jangan sesekali sentuh barang-barang aku sebab aku tak suka kalau barang-barang aku kotor.’’ Anna mengingatkan Ryna. Ryna jelas terkejut. “Ekeleh minah nie, kerek nyer” Hati Ryna berkata-kata.

“Alright Anna. Ryna tak kan go to your place. Ryna just harap kita boleh jadi member since kita share the same room now”Ryna harap mereka dapat berkawan baik since mereka share satu room. ‘Apasal la aku tak dapat share satu bilik dengan Kimmy . Mesty best’

“Kawan? Hmm , tengoklaa nanti” Anna baring di atas katil dan mula memasang MP3. Ryna hanya mengemas baju ke dalam almari. Situasi hanya kekal seperti itu sehingga ke malam.

 /Bilik Kedua/

Kimmy dan D-ya memasuki bilik mereka. Mereka terpegun dengan design bilik tersebut.

“Hai , saya D-ya . Ni Kimmy Unnie kan ?”  D-ya beramah mesra dengan Kimmy.

“Neh , Saya Kimmy . D-ya kan ? And you a year younger than me . So no wonder you calling me Unnieh. Unnie harap kita boleh jadi kawan and roommate yang baik” Kimmy bersalaman dengan D-ya. Mereka berbalas senyuman.

 “Jom kemas bilik ni. Cam bersepah sikit.’’ Ujar D-ya. Kimmy hanya mengangguk.

“Hmm , Unnie , Umur Unnie 18 kan ? So , which class Unnie akan join esok ?….’’ D-ya memulakan perbualan.

“Yup , I’m 18. Hmm I’ll be in class 3-4. Kenapa?’’ Kimmy bertanya kepada D-ya.

“Hmm kalau tak silap, masa D-ya baca profile unnie semua. Kimmy Unnie satu kelas dengan Dydy Unnie. While Lenny in class 3-1 with Anna Unnie , Ryna Unnie will be at class 3-3’’ jelas D-ya. Kimmy hanya mengangguk.

“Kalau cam tuh , Unnie satu kelas dengan budak pelik tuh laa . Tak pe laa . D-ya kelass apa?” Kimmy ingin tahu kelas D-ya .

“D-ya kelas 2-1. Hehe ,” D-ya tersengih.

 “AH, kalau cam tuh. Cepat kemas-kemas . so kita boleh turun and meet with the others” D-ya hanya mengangguk dan mereka meneruskan mengemas.

/Bilik Ketiga/

Dydy masuk ke dalam bilik dan terus baring di atas katil while Lenny baru memasuki bilik.

“Hai , saya Lenny . ’’ Lenny mencuba beramah mesra setelah dia masuk bilik. Namun , tiada reaksi dari Dydy.

“Tak pe la , From now on , kita akan tinggal dalam satu bilik so , saya harap kita boleh kawan baik” Lenny masih mencuba namun reaksi Dydy tetap seperti batu.

“Awak dengar taka pa yang saya cakap ni” Dydy ignore Lenny .

“Yah , saya cuba untuk being friendly . At least say something back la” Lenny benggang dengan Dydy. ‘Melampau’ hatinya merungut.

‘”Ada aku mintak kau beramah mesra dengan aku? Tak de kan ? So jangan salahkan aku. Akuh tak ingin nak duduk satu bilik dengan budak nerd cam kau ni.” Dydy berjalan dekat ke arah Lenny . Lenny kelihatan kecut sikit.

“ Jangan baik sangat dengan aku atau kau akan menyesal faham . Just do you thing and stay away from me. Tak payah nak piker sangat pasal aku and pretend that kau berkongsi bilik dengan hantu. “ Dydy memberi amaran lalu terus berjaalan ke arah katilnya lalu baring semula.

 “Pelik arr. Da tentu tentu arr dia roommate aku. Mesti laa aku berbaik dengan dia. Da tuh apa fungsinye pulak perkataan ROOMMATE tu.? Pft. Kalau da pelik tuh , pelik je la. Tapi, what is that suppose to mean by ‘ I’ll be regret’ ? Hmm pape je laa . Aku nak turun.” Lenny bercakap sendirian.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
cutegirl99 #1
Chapter 2: update soon
meeyon997
#2
Please update ><
TaeKeyNa
#3
Chapter 1: aiseh, sikap ak. ;___; </3