Chapter 8

LOVE ME!

 

Min menepis tangan Jinyoung. “Saya… suka awak?! Hahahahaha awak ni buat lawak lah! Jinyoung sunbae ada ke nampak muka saya ni teruja setiap kali saya pandang sunbae? Takda kan….” Min terasa seperti ingin gelak guling guling di atas kerusi itu. ‘Ada pulak dia kata aku suka kat dia? Syok sendiri betul mamat ni…’ Min bermonolog “Eh ada, aku selalu nampak wajah kau tu bersinar sinar bila kau nampak aku. That’s means, kau suka aku kan?” Jinyoung tak nak mengaku kalah dan dia tak nak dilabelkan sebagai syok sendiri. Aduh kenapalah mulut aku ni gatal sangat nak tanya soalan macam tu kat dia? Jinyoung menyesal kerasa telah menanyakan soalan itu kepada Min. “Eh yakah? Muka saya bersinar bila jumpa awak?” Min bingung. Ada ke wajah aku bersinar sinar seperti yang dikatakan oleh Jinyoung? No, tak mungkin! “Oh ya, haritu… aku ada dengar yang kau cakap kau nak pindah sekolah. Kenapa? Dan kenapa baju kau basah lencun? Main air dalam tandas ke?” Jinyoung cuba untuk mengubah topik. Membulat mata Min apabila Jinyoung berkata “Main air dalam tandas ke?” eeeee nak kena tau dia ni! Min menumbuk bahu Jinyoung. Jinyoung mengerang kesakitan. “Hoi, kenapa main pukul pukul ni? Aku ada salah cakap ke?!” Jinyoung menjerit marah kepada Min. Hehe, nampak comel pula Jinyoung ni masa marah. Min tertawa kecil melihat telatah Jinyoung yang dalam kesakitan “Apa gelak gelak?” tegur Jinyoung dengan garang. ‘Aku tgh sakit, dia boleh pulak gelak.’ “Awak ni kelakarlah.. Ha nak tahu kan kenapa saya pukul awak? Sebab awak kata saya main air! Saya tak ada masa lah nak main air dalam tandas. Ingat saya ni kanak kanak tadika ke apa?” Jinyoung pula yang ketawa “Yalah, who knows kan? Habistu kenapa kau basah lencun?” Jinyoung ingin tahu apakah sebab nya baju Min basah lencun semalam “Hm. Girlfriend awak dan konco konconya yang basahkan baju saya. Mereka siram air dari baldi kat saya. BAIKnya girlfriend awak.” Dalam kata katanya, dia sempat menyelitkan ayat memerli untuk Jinyoung “Girlriend? Aku tak ada girlfriend lah! Siapa yang kau cakapkan ni?” Min menjulingkan matanya ke atas “Banyak sangat ke girlfriend awak? Mestilah Na Eun, siapa lagi! Saya pun tak tahulah kenapa dia buat saya macam tu.” “Macam ni lah, apa kata kau lupakan semua yang berlaku semalam? Aku bawak kau jalan jalan kat Namdaemun nak? Lagipun aku boring ni.” Wajah Min bercahaya. Dia teruja. “Ok!” 

Jinyoung menunggang motor manakala Min membonceng. Min sudah duduk di belakang Jinyoung. Tapi dia agak ragu ragu untuk melakukan satu perkara…… “Peluk aku.” Kata Jinyoung dengan selamba. Yalah, demi keselamatan. Min tu dah lah kecik, karang kot kot melayang pulak Si Min tu nanti kalau tak peluk Jinyoung. Err…” Min takut dan malu hendak memeluk Jinyoung. Jinyoung berdecit. “Apa yang kau takut sangat? Peluk jelah!” Kata Jinyoung sambil menarik tangan Min dan meletakkan tangan Min di keliling pinggangnya. Awh so sweet! Min terkedu. Ta…. tangannya….. dia memeluk Jinyoung (?) Oh katakan ini adalah mimpi ! “Tak, kau tak bermimpi. Kau memang tengah peluk aku sekarang ni.” Kata Jinyoung sambil tersengih nakal. Sekali lagi Min terkejut. ‘How did he know?’ Oh Jinyoung! Kau memang hebat! 

Mereka telah tiba di Namdaemun, tempat yang menjual pelbagai jenis pakaian. Rambang mata apabila melihat semua pakaian yang ada di situ. Min tidak sabar sabar untuk pergi ke kedai itu. Tetapi pada waktu itu, penjalan kaki tidak dibenarkan melintas lagi. Setelah lampu merah bertukar hijau, Min segera berlari ke arah kedai itu tapi tangannya diraih oleh Jinyoung. Min terpaku. “Untuk keselamatan. Jangan fikir benda lain pulak.” Kata Jinyoung. Pada mula Min rasa tidak selesa tapi setelah difikirkan semula, betul jugak. Demi keselamatan sahaja. Bukan apa pun jadi Min membiarkan sahaja Jinyoung memegang tangannya. Demi keselamatan ya, jangan fikir lain! 

Bersambung………….

P/S: Maaflah, epsidoe 8 ini kurang menarik sebab saya buat malam malam buta jadi idea tak terlalu banyak. InsyaAllah saya akan buat episode 9 lebih menarik daripada chapter 8 ni. Nantikan ya! Thanks for reading :)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Ydvvfjkch #1
Chapter 16: Apink son naeun ????
minxdahye94
#2
Chapter 16: It's a bit weird to read a fanfic in Malay but it's ok... Awak x nak buat English Version ke?? Lau awk buat, confirm ramai subbie awk... You know right, this fanfics is all around the world and it's not only Malaysia read it?? It's ok kalau grammar awk kureng sikit but, you can translate it into a simple but still can be understand by people... Btw, I like this story... Oh, I'm a 94's liner and I'm also Malaysian... You're born in what year?? xoxoxo
4everhite #3
Is there english to this story?
Saranghaebap
#4
Can someone please translate this into English for me!
kieszstar
#5
Chapter 16: this story is very interesting~~but it is to short
feat2u
#6
what a sweet ending..
feat2u
#7
Chapter 13: is this suppose to be a triangle love story?...is cute when jinyoung is jelly..hahaha
feat2u
#8
Chapter 12: awwww...that's really cute...i love you more and more cause you make an update really fast
feat2u
#9
Chapter 11: oh my god,adik,what a nice story you have here..keep it up!...i'll be your fan
Saranghaebap
#10
What language is this?