TWO

Photograph

Sejak hari mereka semua mengetahui perkara yang sangat mengejutkan di Paris, Nayeon berubah.  Tiga rakannya sedang melakukan yang terbaik untuk membantunya melalui hari-hari tanpa diganggu fikiran gadis itu, dan nampaknya Jeongyeon juga berubah.

 "Jeong. Jeong. Jeongyeon!"  Jeongyeon tersentak apabila Jihyo menjerit kepadanya.  "Kenapa?"  Tanya Jeongyeon sambil keningnya dicantumkan, Jihyo hanya menyilangkan tangannya dan melelapkan matanya.  "Ada apa, Jeong? Awak jauh hari ini. Ada apa-apa masalah?"  tanya Jihyo.

 Jeongyeon hanya mengendahkan soalannya dan cuba menukar topik, "anyway, uhm.. you're asking something, right? what is it?"

 "Jeong, jangan tukar topik. Bukan saya seorang sahaja yang perasan perubahan mendadak awak dan ya, Nayeon juga tiba-tiba berubah, tapi kami faham sebab dia."

 "Tetapi, hey Yoo Jeongyeon. Kami tidak tahu apa yang salah dengan anda hari ini, adakah anda terpengaruh dengan Nayeon? Nampaknya, kita semua terjejas tetapi, jangan mengejarnya. Kami di sini untuk membantunya. bukan untuk menambah diri kita berada di negeri Nayeon."  Jennie tiba-tiba muncul entah dari mana.  Jihyo hanya mengangguk mengiyakan kenyataannya.

 "Kawan-kawan, apa sahaja yang saya alami sekarang, itu bukan urusan awak, okay? Saya boleh atasi ini sendiri."

 "Jeong, kita kawan kat sini. Bila kita biarkan awak macam tu? apa tujuan persahabatan kita kat sini?"  Jennie membayangkan kemarahan berdasarkan nadanya dan Jihyo menyedarinya lalu menghampirinya lalu membelai belakangnya.

 "Baiklah, kita semua tolong bertenang buat-"

 "Apa yang berlaku di sini?"  Jihyo terputus kata apabila Nayeon datang dan bercakap dengan mereka membuatkan mereka terkejut.

 "Awak dengar semuanya?"  Tanya Jeongyeon gugup.

 Nayeon menggelengkan kepalanya, "Saya baru dengar Jennie cakap apa tujuan persahabatan kita di sini, itu sahaja."  Jeongyeon mengeluh lega.

 "Perlukah kita memberitahunya?"  Tanya Jennie berbisik.  "Tidak bukan sekrang."  Jihyo berkata menerima anggukan daripada Jennie.

 "Semuanya baik-baik saja, Nayeon. Kami hanya cuba untuk menjadi pelakon yang baik, kerana mungkin suatu hari nanti kami boleh dibuang bukan?"  Kata Jennie cuba sedaya upaya untuk menutup apa yang baru berlaku dan Jihyo memandang dan tersenyum melihat dia berpuas hati dengan jawapannya.

 "Oh okay. Itu baru, okay, nampaknya semuanya okay. Saya akan pergi sekarang."  Nayeon tersenyum kepada mereka dan mengambil begnya.

 "Dan pastikan sebelum anda pergi, rumah itu baik-baik saja."  Nayeon menunding jarinya satu persatu kepada mereka.  "Salin, Tuan. Maksud saya Puan."  Kesemua mereka ketawa kerana kerenah Jennie.

 Nayeon mengambil kunci kereta meninggalkan kawan-kawannya di dalam rumahnya.  Walaupun semuanya normal untuk semua kawannya dan semua mata orang mengelilinginya, itu bukan kebenaran.  Sejak hari dia menemui gambar gadis itu, ia tidak pernah hilang dari fikirannya.  Dia benar-benar cuba sedaya upaya untuk mengabaikan imej itu tetapi, entah bagaimana rasanya seperti memburunya.  Nayeon dapat melihat bahawa apabila dia berubah, semua rakannya mula risau dan panik, jadi dia berpura-pura bahawa semuanya baik-baik saja dan tiada apa yang perlu dirisaukan.  Nampaknya ia berfungsi, bagaimanapun.

 Semasa dia memandu dalam perjalanan ke tempat kerja, dia menerima panggilan dan segera menjawabnya.

 Nayeon: Hello?

 Dahyun: Selamat siang, Pn.  Im.  Encik.  Jeon bertanya di mana kamu sekarang.

 Nayeon mengeluh dan berfikir kenapa Mr.  Jeon sedang mencarinya.  Dia tak lambat pun, tapi apa-apa pun dia kena pergi cepat.

 Nayeon: Jangan risau, saya dalam perjalanan sekarang.

 Dahyun: Baiklah, sila ke sini cepat kerana ada seseorang di sini yang ingin melabur dalam syarikat kami dan anda tahu, dia sangat kaya-

 Nayeon: Shh tolong, tumpahkan semua itu apabila saya tiba di sana.  Saya tidak dapat menumpukan perhatian pada pemanduan.

 Dahyun hanya mencebik lalu menamatkan panggilan.  Nayeon sekarang sedang berfikir siapa orang itu, mungkin orang itu melabur dalam jumlah yang besar kerana dia tahu bahawa En.  Jeon boleh mengendalikan pelaburan seperti itu jika ia tidak begitu besar.  Jadi, mungkin pelaburan itu besar dan orang itu adalah personaliti penting atau besar juga.  Dia mempercepatkan pemanduan sehingga ke syarikat.

Apabila dia tiba di hadapan bangunan, seseorang menarik perhatiannya;  seseorang kelihatan familiar(?).  Dia memandang cermat pada susuk tubuh yang berdiri itu sehingga orang itu merasakan seseorang sedang memandangnya, jadi gadis itu membawa pandangannya ke arah Nayeon.  Jadi, Nayeon dan gadis itu berpandangan sesama sendiri sehingga Nayeon kembali sedar dan menggelengkan kepalanya.  Dia terus berjalan masuk ke dalam bangunan.+

 Dia terus meyakinkan dirinya bahawa gadis yang baru dilihatnya itu bukanlah gadis yang dia kenali sejak sekian lama dan hilang begitu sahaja seperti gelembung kecil.  Sejak hari gadis itu hilang selepas Mina meninggal, mereka semua tidak pernah melihat mereka.

 Ia adalah Sana dan Momo.  Dua orang rakan Jepun Mina.

 'Tetapi, ia tidak boleh menjadi Momo.'  Nayeon terus berkata begini pada dirinya, baginya, rasanya masa lalu itu kembali hidup.

 "Oh, saya minta maaf Cik."  Renungan Nayeon terputus apabila dia terserempak dengan seorang gadis.  Gadis berkunci lurus berwarna hazel yang terlanggar dan membuatkan Nayeon jatuh ke lantai, menghulurkan tangannya kepadanya dan membantunya berdiri.  Apabila Nayeon berdiri dan memandang ke arah gadis itu, mata mereka bertemu dan ia membuatkan tulang belakang Nayeon menggigil.

 "Ah... Cik awak okay tak? teruk ke saya langgar awak? mungkin saya boleh bawa awak ke-"

 "T-tak, saya sihat."  Nayeon tergagap dan bergegas meninggalkan gadis itu dengan mulut ternganga.

 Apabila Nayeon menuju ke pejabatnya, dia menyisir kedua tangannya ke rambutnya.

 "Ini tidak benar!"  Nayeon menjerit entah dari mana.  Dia rasa tidak sihat.

 Pertama, Momo, sekarang, Sana.  Semuanya tidak jelas baginya, dia tidak tahu sama ada dia harus percaya bahawa semua yang berlaku adalah benar.  Lingkaran fikiran sedang membulat di kepalanya sekarang.  Ia pening.

 "Cikgu Im."  Nayeon tersentak apabila seseorang memanggil dan menyentuhnya.  Kerana kesibukan fikirannya, dia tidak perasan ada orang mengetuk pintu rumahnya.

 "Saya minta maaf kalau saya takutkan awak tapi, Encik Jeon cari awak."  Kata Dahyun lalu membelai lembut belakang seniornya, Nayeon hanya mengangguk kerana dia tidak dapat membentuk sepatah kata sekarang.  "Awak okay?"  tanya si adik risau, kerana nampaknya Nayeon kelihatan pucat dan cemas.

 "Uh-uhm, memanglah saya okay. Jom pergi dekat Encik Jeon."  Nayeon tersenyum palsu dan menuju ke pintu bersama Dahyun.

 Mereka sampai di pintu pejabat CEO, Dahyun mengetuk pintu dan membukanya.  "Saya akan tinggalkan awak sekarang, beritahu saya apa yang berlaku kemudian."  Yang lebih muda tersenyum dan tunduk kepada Nayeon kemudian kembali ke pejabatnya sendiri.

 Dia menarik nafas panjang dan masuk ke dalam.  Encik.  Jeon berdiri dan tersenyum kepadanya, seorang gadis yang duduk di hadapan En.  Jeon menarik perhatiannya.

 Apabila gadis itu berdiri dan menghadapnya, segala-galanya terasa seperti mula rebah di belakangnya;  dia tidak boleh bergerak;  dia tidak dapat mengalihkan pandangannya daripada gadis di hadapannya;  dia tidak boleh berkata apa-apa;  dia cuba menahan air matanya.

 ...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet