CHAPTER 2

Salji Pertama Musim

- Awak pergi ke bilik dan tunggu sebentar - Pengawal keselamatan itu membuka pintu bilik menunggu dan memberitahu Sana dengan lembut.+

 - Ya terima kasih.

 Sana menyangka akan ada ramai calon yang datang temu duga untuk kerja yang sama dengannya tetapi bertentangan dengan khayalannya, bilik itu hanya untuk Sana.  Dia berdiri dan melihatnya, susun aturnya sangat ringkas tetapi sangat mewah.  Set salun berwarna krim dan meja berkembar putih yang dihiasi dengan pasu kaca.  Satu sisi adalah pintu kaca yang menghadap ke luar, menjadikan bilik itu berasa berkali-kali lebih besar daripada yang sebenarnya.  Sana pergi ke tepi pintu kaca untuk melihat pemandangan di luar, dia sangat menyukai perasaan ini.

 *klak* Bunyi pintu ditutup membuatkan Sana menoleh sedikit.  Seorang lagi gadis yang sangat cantik.  "Ya tuhan, adakah syarikat teknologi atau syarikat hiburan." - Sana berfikir sendiri

 - Hello, saya Myoui Mina, saya di sini untuk temu duga kerja, mencari bantuan - gadis itu tunduk 90 darjah

 Di sebelah sana, Sana dengan kekok tunduk semula ke arah Mina

 - Ah hello Mina-sshi, saya Minatozaki Sana, saya sedang menunggu temu duga kerja yang sama dengan awak, gembira dapat bertemu dengan awak.

 Sana tidak lupa tersenyum melihat kecantikan mesranya bersama Mina.

 Belum sempat dia mempamerkan senyuman cerahnya, pintu dibuka semula.  Kali ni kakak pekerja TWICE pakai dress simple biru gelap dan vest putih kat luar.

 - Kamu berdua duduk, mari kita berehat seperti pertukaran.  Saya Park Jihyo, Ketua Jabatan Teknologi Pengurusan Risiko.

 - Hai Pengurus Park, saya Myui Mina, 22 tahun, gembira dapat bertemu dengan anda.

 - Hai Manager Park, Saya Minatozaki Sana berumur 22 tahun, pelajar Jepun di Universiti Seoul, mengharapkan bantuan anda.

 Selepas memberi salam kepada Sana dan Mina, mereka menyedari bahawa ini bukan pengambilan tahunan.  Oleh kerana dalam masa terdekat, jabatan Teknologi Pengurusan Risiko mempunyai terlalu banyak projek, jadi ia amat diperlukan untuk menyokong kakitangan, kedua-duanya adalah calon yang dipilih daripada ratusan CV dari seluruh dunia yang dihantar dalam satu hari.  Sana dan Mina kedua-duanya mempunyai pencapaian akademik yang sangat tinggi, telah memenangi pingat emas dalam banyak pertandingan Teknologi Maklumat bukan sahaja di seluruh negara tetapi juga di Asia.kedua-duanya direkrut terus ke TWICE.  Selepas perbincangan, Sana ditugaskan untuk menjaga pembantu Ketua Pasukan Pengoptimuman Sistem Keselamatan – Im Nayeon, Mina adalah pembantu Keselamatan Siber – Ketua Pasukan Komunikasi – Yoo Jeongyeon.  Mina sedikit mengerutkan dahinya apabila mendengar susunan penempatan kerja.

 - Buat masa ini, hanya ada maklumat yang diperlukan, untuk mengetahui lebih banyak butiran sebelum memulakan kerja, kamu berdua harus datang ke tingkat ini esok dan hubungi pihak keselamatan untuk ke bilik kumpulan kami.  Sekarang kamu berdua boleh pulang dan berehat.  Selamat tinggal kamu berdua.  – Pengurus Park, selepas bercakap tanpa henti mengenai gambaran keseluruhan syarikat dan jabatan mereka selama sejam, telah selesai.

 - Sana-sshi, awak lapar, boleh awak datang makan tengahari dengan saya?  – Mina dengan malu-malu bersuara selepas mereka berdua dibawa ke dalam dewan.

- Awak boleh panggil saya Sana, kita sebaya, tak perlu bersopan sangat.  Hehe jom, saya lapar, awak nak makan apa?  – Sana dengan gembira berjalan untuk menarik Mina pergi.+

 Mereka memilih kedai mee Udon yang berdekatan.

 - Cuba makanan Jepun, Mina, memang sedap.

 - Saya orang Jepun seperti awak juga - Mina meledak ketawa

 - Oh sungguh, apabila saya mendengar nama keluarga awak, saya meraguinya, wah, seronoknya - Sana bertepuk tangan dengan gembira.

 - Sebenarnya, saya dilahirkan di AS tetapi dibesarkan di Kobe, saya mempunyai dua kewarganegaraan.  Mana Sana?

 - Oh, Osaka, ia juga berhampiran Kobe.

 -Saya sangat suka periuk panas istimewa Tecchiri di sana

 - Oh, anda telah datang ke Osaka, betul, periuk panas Tecchiri dimakan pada musim sejuk seperti kali ini adalah nombor 1.

 Mencari rakan sekerja yang sebangsa bukanlah mudah, MiSana dengan gembira makan tengah hari dan berbual dengan sangat baik.

 Mina ialah anak bongsu keluarga Myoui, bapa Mina ialah ahli veteran persatuan ortopedik di AS.  Hidup mewah sejak kecil, tetapi Mina seperti Sana, suka berdikari dan meminati teknologi maklumat berbanding perubatan seperti bapanya.  Pada tahun kedua Universiti, Mina memenangi hadiah pertama dalam pertandingan pengaturcaraan kebangsaan di Jepun dan dianugerahkan biasiswa untuk belajar di luar negara dan memasuki Institut Sains dan Teknologi Termaju Korea (KAIST) - salah satu pusat terkemuka di dunia. Korea dan dunia untuk projek sains dan teknologi strategik jangka panjang.

 - Saya tidak sangka impian zaman kanak-kanak saya menjadi kenyataan secepat itu, saya masih pening kepala.

 - Saya juga.  DUA KALI adalah matlamat utama saya apabila saya datang ke Korea untuk belajar di luar negara dan satu lagi motivasi yang kuat ialah... - Mina teragak-agak

 - Apa maksud awak?

 “Senior yang saya suka, bukan, orang yang saya kagumi, bekerja di sini.” Mina tersenyum dengan kedua-dua belah matanya.

 Seketika, riak wajah pekerja Sana yang kebetulan bertemu terlintas di fikirannya, Sana tersenyum dan berfikir dalam hati, "Nampaknya saya juga akan menjadi seperti kamu."

 Mereka berdua berpisah selepas makan tengahari.  Mina balik asrama KAIST, Sana nampak masih awal, terus singgah Central Library dekat syarikat, nak belajar lagi pasal Security Technology.  Sesungguhnya, semakin dia belajar dan merenung, semakin dia menyukai pekerjaan ini.  Sana membaca buku dengan begitu asyik sehingga dia terlupa masa dan sekali lagi terima kasih kepada getaran telefon, dia membawanya kembali ke realiti:

 - Saya dengar awak

 - Yahhhhhh, anak tupai, macam mana interview, tapi tak jumpa, jangan cakap sedih sangat nak pergi sungai han, dah pukul 6 lebih, datang sini, saya bawa awak. makan untuk berehat hey cepatlah!!!!!  – jerit Momo di dalam telefon

 - Aduh, saya lupa, sudah masak, saya akan kembali, adakah anda di rumah saya?

 - Tapi mana lagi, tunggu awak lama-lama, saya makan semua kaki babi dalam peti ais, boleh beli lagi ahihi.

 - Mo ho seorang pelahap, huh.

- gurau je, saya order Pizza dengan ayam goreng, cepat balik 

 - Cepat balik, saranghaeeeeee

 Bukan Sana keseorangan dan Momo di asrama sekolah, jadi dia selalu bagi kunci spare kepada Momo, bila dia lapang, dia boleh datang atau menjaganya apabila Sana pulang ke Jepun untuk melawat ibu bapanya.

  Walaupun Sana kelihatan sangat bertenaga dan aktif, dia agak introvert dan sukar untuk didekati, Momo merupakan satu-satunya kawan rapat Sana di Korea.

 Sana mendaftar untuk meminjam beberapa buku sebelum perpustakaan ditutup.

  Dia sangat menyukai langit malam di Seoul, ia cerah dan sibuk tetapi mempunyai rasa kedamaian yang sangat peribadi, jadi dia memutuskan untuk berjalan-jalan sebentar.

  Udara sejuk menyerbu masuk bersama angin menyebabkan Sana sedikit menggigil, salji turun,...

 - Adakah ia salji pertama musim ini?  Pernahkah anda menonton salji pertama musim ini di Korea, Sana?

 Ni kakak.

 1, 2, 3, 5, jantung Sana berdegup kencang...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet