CHAPTER 1

Salji Pertama Musim

2 pagi.

 Tin Tin ~

 Sana bangun terkejut dan menyedari dia telah tertidur di atas mejanya.

  Saya bersyukur untuk makluman mesej telefon, bukan temuduga pagi esok dengan leher dipintal sebelah.

  Membelek semua rangka kertas peperiksaan pada Sana untuk mencari telefon pintar kesayangannya.

 Dari kerakusan Momo: "Saya masih online pada jam ini. Tidurlah mama, esok saya ada internship interview!!! =_="

 Momo dan Sana berkawan baik sejak tahun pertama di kolej.  Mereka mempunyai banyak persamaan dan terutamanya pelajar Jepun.  Pada hari pertama persekolahan, apabila dia mendapat tahu tentang rakan senegaranya, Sana sangat teruja sehingga dia hampir menjerit.

 Mengucapkan selamat malam kepada Momo, memasang penggera, dan Sana juga mengemas bukunya dan naik ke katil, bersimpuh dalam selimut.  Semoga semuanya baik-baik saja esok "Sana, awak boleh buat, berjuang!"

 "Cheer up babe, cheer up babe...." - Mencapai telefon untuk mematikan alarm.  Sana bangun dengan mudah hari ini, mungkin kerana terlalu gementar untuk temuduga sehingga tidak dapat tidur lena.  Kemudian baru Sana sedar bahawa ini memang hari yang menentukan dalam hidupnya.

 Berdiri di hadapan cermin, tersenyum puas dengan pakaian kerja yang dibawa Momo sepanjang hari di Mall untuk dipilih.  Kemeja putih dengan tali leher kecil yang comel, seluar hitam dan kasut tumit tinggi menyerlahkan lagi kaki panjang yang sememangnya menjadi kebanggaan Sana.

 Apabila dia mendapat keputusan lulus Universiti Seoul, ibu bapa Sana datang dan membelikannya sebuah apartmen kecil berhampiran sekolah untuk pengangkutan yang mudah.  Keluarga itu berkemampuan, dan dia anak tunggal, tetapi Sana mempunyai personaliti yang jinak dan suka berdikari sejak kecil, jadi ibu bapanya cukup yakin untuk membenarkannya belajar di luar negara seorang diri.

 Sana berjalan kaki ke sekolah untuk peperiksaan akhir semester musim panas.  Udara di penghujung musim luruh sungguh sejuk.  Sana sememangnya bijak dan bekerja keras membuat kerja rumah, jadi dia menyelesaikan peperiksaan sepantas kilat.  Bagaimanapun, dia tidak tergesa-gesa menghantar tugasan itu kerana masih perlu mencari peluang untuk menyelamatkan Momo.  Ya, dia, kawan baiknya dan orang yang membuat dia memandang ke sana ke mari seperti dia menipu.  Ramai di antara anda mungkin berfikir bahawa Momo juga berjaga sehingga 2 pagi untuk belajar untuk peperiksaan tetapi tidak, dia berjaga untuk bermain permainan =)))))

 - Ha ha, terima kasih, Soc beu.  Jom, saya bawa awak ke syarikat temuduga - Momo menepuk bahu Sana semasa mereka keluar dari bilik peperiksaan.

 - Baiklah, saya boleh pergi sendiri, kembali dan menebusnya, mata saya semua gelap dan bengkak, cuba bermain permainan.

 - Kemudian, mengomel selama-lamanya.  Semoga berjaya.  PV selesai menghantar mesej kepada saya.  Anda pasti lulus, yakinlah!!!  Kata Momo sambil memberikan ibu jari kepada Sana.

 - Hai, itu jelas - Hanya berkata sambil tersenyum, tetapi Sana hampir mati gugup.

 Menaiki teksi ke syarikat tempat Sana memohon temu duga internship.

 - Adakah anda pekerja Kumpulan TWICE?  Seorang lelaki muda yang berbakat - Pemandu teksi itu melihat cermin pandang belakang dan bertanya kepada Sana selepas mendengar dia mengatakan destinasi.

- Ya, saya harap begitu juga, hari ini saya datang untuk temu duga untuk latihan.+

 - Ah.  Saya doakan awak berjaya.

 - Terima kasih banyak - banyak.

 Setibanya di tempat itu, walaupun sudah berkali-kali berlalu, Sana masih terharu dengan keluasan bangunan TWICE Group.  Dia berdiri dan memerhati seketika sebelum melangkah masuk.

 TWICE Group ialah syarikat teknologi multinasional terbesar di Korea, terkenal di seluruh dunia untuk teknologi keselamatan mewah - komited kepada 2 kali ganda keselamatan daripada mana-mana teknologi keselamatan termaju yang lain.  Malah Kumpulan TWICE telah menawarkan hadiah kepada sesiapa sahaja yang boleh memecahkan lapisan keselamatan tahap 1.

 Ghairah tentang teknologi sejak kecil, TWICE Group menjadi impian Sana apabila dia memutuskan untuk belajar di luar negara di Korea.

  Setelah melepasi pusingan kelayakan CV, Sana berasa sangat gembira sehingga tidak dapat berkata-kata apabila kakitangan menelefon untuk mengumumkan jadual temuduga, sehingga dia diminta untuk mengucapkan terima kasih sekali lagi.

  Kini, hanya selangkah lagi, impiannya yang telah lama diimpikan akan menjadi kenyataan.

 "Pastikan mata awak lurus, belakang awak lurus, langkah awak mantap, jom Sana, jangan takut" - Itu yang terus berulang di kepala Sana.

  Dia masih terpegun melihat ruang besar di dewan utama.  Cuba berjalan secara semula jadi ke meja depan, serahkan kad pengenalan anda (Sijil untuk warga asing) dan nyatakan dengan jelas sebab datang ke syarikat.

  Sambil menunggu penyambut tetamu mengesahkan sedikit, Sana dibawa ke lif oleh pengawal keselamatan dan menekan tingkat 9.

 Sana tiba 1 jam lebih awal dari masa yang dijadualkan, jadi dia dibimbing ke ruang menunggu oleh pengawal keselamatan.  Tidak tergesa-gesa untuk masuk, Sana jumpa tandas di hujung barisan, dia nak kemas sikit.

 - Adakah anda di sini untuk mengambil kerja?  - Suara itu menaikkan Sana untuk kembali sedar.

 Tadi, ketika Sana menolak pintu tandas, dia melihat adiknya berdiri di hadapan cermin dengan sangat cantik sehingga dia hanya memandang kosong.  Dia tidak memakai sut perniagaan seperti dia, tetapi memakai baju biru muda dan gaun putih seperti seorang puteri.

  Baju itu ada tanda nama dan tajuk, tetapi Sana belum membacanya lagi.

 - Nah... ya, saya ucapkan salam.  Saya Minatozaki Sana, saya datang ke temuduga internship mencari bantuan - Sana tergagap-gagap di penghujung 90 darjah, sebahagiannya kerana dia gementar selama ini, sebahagiannya kerana jantungnya berdegup kencang. Saya tidak faham mengapa saya hanya berdiri sana macam tu.

 - Eh, saya tahu.  Hwaiting!- Dia tersenyum, melambai selamat tinggal dan kemudian melepasi Sana untuk keluar, meninggalkan bau lembut yang masih membekas di hidung Sana.

 "It's Lavender" - Sana berfikir sendiri dan berdiri diam beberapa saat sebelum tiba-tiba dia teringat tujuan dia pergi ke tandas.

 "Dia kenal saya? Adakah dia kenal saya? Macam mana dia kenal saya? Suara itu macam familiar, mana pernah saya dengar? Siapa yang cantik sangat. Tuhan itu cantik, cantik macam puteri. ...."

 Soalan terus muncul di fikiran Sana.

 Kak, cuma muncul sekejap dengan 2 baris, tapi awak tinggalkan Sana termangu-mangu dalam tandas selama setengah jam =))

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet