Engagement ?

OUR STORY

  Terlihat semuanya mewah terdapat ramai orang bangsawan sedang berborak sesama sendiri . Makanan seperti pasta dan banyak lagi western food yang dihidangkan untuk tetamu..semuannya indah belaka tapi semua nya malang bagi dua insan iaitu jung hana dan kim hanbin kedua dua nya tersepit disebabkan amanat dari nenek moyang mereka katanya nak menyatukan syarikat kedua dua keluarga mereka. Mereka membuat keputusan untuk membuat majilis cucu cucu mereka dan merasmikan sekali gabungan syarikat mereka di hotel ternama yang serba mewah.

HANA POV

Aku membetulkan dress yang meleret ke lantai sambil dalam hati menyumpah kenapa lah semua yang berlaku ni kepada dia..

''aku baru 19 tahun kot..adoi hai...ni baru majlis tunang dah buat grand macam ni..kalau kahwin tak tahulah nak grand macam mana..kenapa lah mesti aku...kalau tunang aku macam kang daniel ke lee jong suk ke haish sukarela aku nak kahwin...ni hanbin yang tak seberapa tu...haish..tahulah keluarga dia lagi kaya dari aku...haish malang betul lah''

''oi kau dah kenapa ..gila ea bebel sorang sorang'' celah hanbin yang tiba tiba muncul.

hana menjeling ke arah hanbin..bila masa pulak si hanbin ni ada kat sini..adoi malu hana..tak pasal pasal digelar gila.

''biarlah aku nak bebel sorang-sorang bukan guna mulut kau pun'' balas aku

'' hrmm kalau dah gila tu mengaku jelah'' kata hanbin sambil tersenggih

''kamu berdua sudah lah bergaduh tahu lah darah muda..lagi tiga minit kamu berdua akan ke acara bertukar cincin..preapare jangan sampai terjatuh..kalau tak nasib malang lah kamu berdua'' tiba tiba pengacara majlis datang kepada mereka.

''takyah tunggu jatuh..kalau cincin tu lesap pun lagi bagus'' ujar hanbin

''ada ada lah kamu berdua ni...hah sebelum saya lupa tahniah nya kamu berdua atas pertunangan kamu..ahjushhi ni dah umur 43 tak kahwin lagi...hahahah''ujar pengacara majlis itu lalu meninggalkan mereka berdua.

''aku nak kau behave ea...jangan malukan aku dengan keluarga aku faham''

''habis awak ingat awak ingat malu awak je..malu saya ..?

''tu pandai pandai kau lah..'' ujar hanbin lalu meninggalkan hana

hana menggigit bawah bibirnya geramnya dia dekat hanbin rasa macam nak lepuk muka dia kat kuali je.


HANBIN POV

Majlis pertunangan berjalan dengan lancar seperti yang dirancang. Aku kemudian terlihat hana membelek belek cincin di jari manis nya . Dari jauh aku hanya memerhatikan gerak gerinya. dia kemudian terlihat tersenyum manis kepada tetamu yang menyapanya mungkin kenalan sedara keluarganya. aku pasti disebalik senyumannya itu dia menyumpah hari ni adalah hari malang baginya..aku yakin..

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet