OUR STORY

10 SECOND

HANA POV

Aku mengeliat setelah selesai menyiapkan tugasan yang diberi team leader. Mata kembali melihat monitor dihadapanku arghh siap juga akhirnya sebulan juga gigih aku bersengkang mata untuk menyiapkan tugasan design ni..sempat aku jeling jam dinding pejabat..wah 11 24 malam..patut lah rasa penat semacam. Aku kemas barang barang dan menutup pc kemudian kertas kertas yang berselerak di atas meja aku susun ketepi sedang kelang kabut aku membuang kertas yang tidak digunakan ke dalam tong sampah yang berada dibawah meja. Tiba tiba mata aku tertangkap satu foto yang berada di tong sampah tersebut. Perlahan lahan aku mengambil gambar tersebut. Lama juga aku tenung gambar aku kemudiannya tersenyum dan tanpa sedar air mata mula mengalir di pipiku. Rindu..ye sangat rindu..aku rindu kau taehyung..suamiku...ah...bekas suamiku..

 

 

2006

Tangan aku ligat menulis nota yang diberikan oleh cikgu Jung..aku jeling di sebelah ternyata taehyung sedang memandang tepat pada aku sambil tersenggih seperti kerang busuk. Kadangkala aku menyampah juga dengan mamat ni..masuk air agaknya.

'' yah..hana...hana..pandang lah sini'' 

aku buat bodoh malas nak layan budak masuk air ni..aku terus hiraukan dia. Sampai lah satu masa dia berkata

'' hana..soo-jin tu cantik kan''

Tiba-tiba sahaja aku berhenti menulis..aku memandang dia..mata taehyung tepat memandang soo-jin yang berada di sebelah kananku. Pensil yang aku gengam jatuh ke lantai menyedarkan aku ke dunia yang sebenar.

''ouh...soo-jin?..ahh..ha ah dia cantik..''

Aku menelan air liur walaupun perit rasanya tekak..memang tidak dapat dinafikan memang soo-jin itu memliki raut wajah yang cantik sampai digelar ratu oleh pelajar sekolah ni.

''kau rasa kalau aku jadi boyfriend dia okay tak" tanya taehyung sambil pensil diletakkan ditelinganya.

''entah ..kalau berani cakap jelah kau suka dia..aku rasa tentu dia reject kau..muka kau pun macam nasi basi je aku tengok''

Balas aku kemudian tersenggih. Taehyung menjeling aku lalu mula tangannya menulis nota dihadapan yang diberi oleh cikgu jung..aku pasti yang dia menyesal mendengar pendapat aku. Aku tersenyum sendiri mjemandang taehyung.

'' mungkin aku patut buat perasaan suka ini..ya..aku kawan dia..mana boleh aku suka dia...ya tuhan buangkanlah perasaan ini'' bisik hatiku.


   aku duduk dibuaian sambil menunggu taehyung.tak lama kemudian dia datang sambil memberikan aku ais-krim berperisa coklat . Dia kemudian melabuhkan punggung di buai sebelah sambil menikmati ais -krim 

 '' aku rasa aku nak luahkan perasaan aku kat soo-jin lah'' ujar taehyung

''ouh luahkan lah..kalau kau rasa dia pilihan kau..

''aku harap sangat yang aku masuk universiti dengan soo-jin..dan hari pertama masuk je universiti aku nak luahkan dia''

''ouh..cakap pasal universiti..maybe aku tak dapat masuk universiti sama dengan kau..sebab kursus yang aku nak tak ada kat universiti yang kau mohon''

''alah..tak best lah tak ada kau..yah! kim hana kau ambik kursus apa hah! asal tak bagi tahu aku''

'' multimedia''

'' sampai hati kau kan tak bagi tahu aku..bukan masa tu kau mohon kurus perniagaan ke?''

'' ha ah lepas tu aku tukar'' kata aku lalu tersenggih.

Sebernanya memang sengaja aku tukar kursus kerana aku telah buat keputusan yang aku harus menjauh untuk seketika..untuk aku tidak terluka satu hari nanti


2017

Aku mengeluh peluh didahi aku kesat . Buat penat je aku ke sini..sampai disini senang senang sahaja client tolak mentah mentah design yang aku reka..katanya terlalu simple sangat..padahal mula mula memang diminta design yang simple.

Aku berdiri sambil menunggu lampu isyarat bertukar hijau..tanpa aku sedar ada figura lelaki berlari lalu terlanggar aku..aku pun pada ketika itu sedang membawa beg bimbit dan kertas kertas design yang direject tadi didalam dakapan aku..sebaik sahaja figura itu melanggar aku habis semua kertas kertas design aku bertaburan jatuh ke jalan raya. Aku pon terjatuh terduduk aku sempat melihat figura itu memijak kertas design yang bertaburan siap ada tanda tapak kasut lagi. Ya tuhan malangnya nasib aku hari ni...aku menjerit dalam hati.

''team a kejar perompak tu.. cepat ...dia tak jauh lagi tu..'' 

'' baik tuan''

kemudian aku terdengar beberapa orang berlari mengejar figura tadi.

aku membetulkan rambut aku lalu kertas kertas yang berterabur tadi aku capai..kenapalah aku tak masukkan dalam fail tadi...haha padan lah muka kau hana..hrmm malang betul.

tiba tiba ada tangan yang menghulurkan kertas yang dicop tapak kaki itu kearah aku.

''kamsamhamnida''aku menunduk hormat..

aku cuba bangun dan orang yang menghulurkan kertas tadi membantu aku untuk bangun..sekali lagi menunduk hormat tanda terima kasih.

'' kim hana''

mata aku membuntang..melihat figura dihadapan aku.

''kim taehyung?''

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet