Prolog /Blind/

Erased
Please Subscribe to read the full chapter

"I wanna disappear from this cruel world. Can I?"

 

Pemandangan jalan raya dan kereta kelihatan kecil jika dilihat daripada bahagian paling atas bangunan itu. Senyuman janggal diberikan sebelum dia tertawa kecil. Pandangannya dialihkan ke arah langit. Langit malam yang sungguh indah, diterangi bulan mengambang dan bintang-bintang yang bertaburan serta berkelipan di atas sana. Angin malam itu sangatlah dingin namun itu tidak mampu menghalang Eunbyul daripada berdiri di atas bangunan tersebut. Matanya bengkak, pipinya basah dan hatinya terluka. Tiada seorang pun yang percayakan dirinya. Tiada seorang pun kisah akan dirinya. Tiada seorang pun yang sayang akan dirinya.

Beep beep...Beep beep

Telefonnya bergetar menandakan ada panggilan masuk. Perlahan saja tangannya menyeluk koceknya dan mencapai telefon tersebut. Butang hijau ditolak ke kiri dan suara seorang lelaki menjengah ke telinganya.

"Byul. Aku ada beli skateboard baru. Hari tu punya kan kau dah terpatahkan tapi yang baru ni smart gila. Warna silver plus gold. Esok pergi taman nak? Kau main basikal kau dan aku main skateboard. Deal?"

Air matanya mulai mengalir. Dia silap. Masih ada orang yang percayakan dirinya. Masih ada orang kisah akan dirinya. Tanpa disedarinya, esakan mulai kedengaran hingga ke pendengaran lelaki tersebut.

"Hey. Hey. Byul. Aku ada buat salah ke ni? Kenapa kau nangis?"

"Seongwoo, c-cantikkan bintang malam ni?"

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
nanadjiyongie_01
#1
Chapter 2: weiii..apani sedihnya..T0T aigoo, nice authornim! keep updating..i will always support you!
imjiseong
#2
Chapter 1: wa, curious apa yang berlaku sebenarnya. fighting for next chapter!
nanadjiyongie_01
#3
Chapter 1: welp,apa yg berlaku sebenarnya authornim! byul tu bayangan seongwoo ke? i'm so curious rn..so keep updating!!i wanna know more! hwaiting !<3