CHAPTER 1

BEST FRIEND
Please Subscribe to read the full chapter

Yoora, Jiwon dan Hanbin kelihatan berlarian seperti hari itu merupakan hari paling indah dalam hidup mereka. Mereka berlarian dan berkejaran bersebelahan landasan kereta api, tempat tersebut merupakan favourite place mereka. Hari itu merupakan hari dimana mereka menjadi sahabat, genap 10 tahun. 

"Wei, aku tak sangka kita dah jadi kawan selama 10 tahun kan. Kalau tak kerana kejadian tu, mungkin kita tak macam ni." Yoora memulakan perbualan setelah mereka berehat di jambatan yang berada di atas landasan kereta api tadi.

"Kau kalau tak cakap pasal kejadian dulu tu mesti tak sah. Orang kata past is a past, today we live for our future." Hanbin merasa annoyed dengan kata-kata Yoora sebentar tadi.

"Alamak korang dua ni mesti gaduh. Aku setuju dengan apa yang Yoora cakap tu, kalau tak kerana kejadian 10 tahun lepas. Mungkin kita bertiga tak akan jadi kawan macam ni, tapi aku memang tak akan lupa dengan kejadian tu. Aku faham apa kau rasa Hanbin tapi kau tak payah lah nak marah Yoora tu." Jiwon pula mencelah perbicaraan antara Yoora dan Hanbin.

"Eh dah lah, kita datang sinikan nak memperingati hari kejadian tersebut. Aku minta maaf lah Hanbin kalau kau terasa dengan apa aku cakap. Aku cuma gembira ada kawan macam korang kat sisi, biarpun cara kita kenal tidaklah seindah orang lain." Yoora pula menyusun ayat untuk memujuk rakannya Hanbin.

"Yala, hah dah nak pukul 7 malam ni. Cepatlah nyalakan lantern tu, kata nak memperingati sangat kan." Han

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet