Our first kiss- Jhope

Bila Bts ada girlfriend.
Please Subscribe to read the full chapter

Disuatu pagi yang indah terlihat ada seorang manusia sedang terbongkang diatas katil sambil memeluk teddy bear pinknya yang diberi nama Dogong. Ye, nama manusia itu adalah Jhope.

Sedang dia seronok melayan mimpinya yang indah seindah mimpi spongebob squarepant, tiba-tiba seseorang menerjang pintu biliknya itu dengan menggunakan satu sepakan maut. Tapi itu tidak cukup untuk membuatkan Jhope untuk terbangun dari tidurnya.

Seorang gadis berambut panjang muncul disebalik pintu biliknya itu dengan riak wajah yang amat mengerikan. Langsung tiada sifat-sifat keayuan yang tersilit disitu. Dia berjalan kearah Jin yang masih terbongkang diatas katil dengan langkah yang amat menakutkan. 

" YA KIM HOSEOK! BANGUNNNNN!!!! " jerit gadis tersebut dengan sangat kuat sehinggakan burung-burung yang sedang bertenggek diatas pokok terbang ketakutan. 

Jhope terus terbangun. Terkejut dia apabila melihat wajah yang menakutkan itu. Dengan hidung yang kembang kepis. Mata yang bulat bagai nak keluar. Mulut yang berkumat kamit kerana sedang menyumah seranah. Itulah Kim Jisoo, buah hati tersayang Kim Hoseok atau lebih dikenali sebagai Jhope.

" Ehh, honey~ what are you doing here? " tanya Jhope macam tiada apa-apa yang berlaku. 

" Honey kepala hotak hang! Don't you remember that we have a date today? Tau tak berapa lamu saya tunggu awak dekat restoran tu? 3 jam! Dari pukul 11 pagi sampai pukul 2. Dan awak still duk mereput dekat sini buat tahi mata? Awak buat apa malam semalam sampai bangun lewat macam ni? Tengok bola? Main game? Atau berchating dengan yeoja lain? " bebel Jisoo. Sejujurnya dia sangat penat menunggu tadi sampaikan ada seorang pekerja restoran hampir nak halau dia. Yelah, pesan satu minuman je. Duduk sampai 3 jam. Apehal?

" Sorry jagiya... " kata Jhope perlahan sambil menundukkan mukanya. Dia tahu dalam hal ini dia yang salah. Jisoo mengeluh perlahan. Lalu dia mengambil tempat disebelah Jhope. 

" Boleh tak jangan ulangi benda yang sama setiap kali kita nak berdating. Saya dah penat bila terpaksa tunggu awak sampai berjam-jam lamanya. " kata Jisoo. Tangannya mencapai tangan Jhope lalu digenggam lembut.

Jhope mengangguk. Senyuman manis terukir dibibir Jisoo. Jhope juga turut tersenyum apabila melihat senyuman Jisoo yang amat menenangkannya lalu Jisoo yang kecil itu ditarik kedalam pelukannya. 

" Mianhei... " kata Jhope. Jisoo hanya tersenyum lalu membalas pelukan Jhope.

 

Pukul 5 petang. Jhope dan Jisoo telah memilih funfair sebagai tempat dating mereka. Kerana mereka dimaklumkan oleh Taehyung yang pada 7:30 malam nanti akan ada petunjukkan bunga api disitu.

Setelah membeli tiket, mereka pun berseronok dengan bermain permainan yang berada di taman tema tersebut. 

" Honey~ nak main tu... " kata Jisoo sambil menggoncang-goncang lengan Jhope. Gayanya tidak ubah seperti seorang budak kecik yang ingin memujuk ayah atau ibunya. 

" Mana? " tanya Jhope sambil melihat sekelilingnya. 

" Tu. " Jisoo mengarahkan jari telunjuknya pada permainan Pirate ship  yang memang menjadi kegemarannya setiap kali mereka pergi ke fun fair. Muka Jhope bertukar pucat.

" Tu? " 

Jisoo mengangguk.

" Lagi? "

Jisoo mengangguk lagi. Jhope mula terbayang nasibnya setiap kali mereka menaiki permainan itu. Huh~ memang mengerikan sehingga dia tidak sendiri dapat membayangkannya. 

" Jom! " Jisoo menarik lengan Jhope yang dipeluknya itu dengan kuat apabila Jhope mencuba untuk menahan dirinya dari ditarik oleh Jisoo. 

" Arggghhhh!!!!!! " tidak ubah seperti perempuan, Jhope menjerit dengan sekuat hatinya. Perutnya terasa seperti sedang berputar. Dia benar-benar sedang takut. Jeritan bertambah dan bertambah kuat. Manakala Jisoo pula hanya menjerit kegirangan sambil menikmati angin sepoi-sepoi bahasa yang meniup kemukanya. Kadang-kadang dia tergelak besar apabila melihat riak wajah Jhope yang sedang ketakutan itu.

" Ahhghggggg !! Berhenti! Berhenti!! Berhenti lah bahlul! Kau pekak ke apa! Aku suruh berhenti!!! " jerit Jhope dalam ketakutan. Dia memeluk Jisoo dengan erat. 

" Yeayyyy!! " jerit Jisoo kegirangan sambil mengangkat kedua-dua tangannya keatas tanpa mempedulikan Jhope yang 100% sedang ketakutan.

 

" Uwahh! Segarnya rasa. Memang tak rugilah! " kata Jisoo gembira. Jhope hanya terdiam. Dia masih trauma dengan kejadian tadi. Ianya sungguh mengerikan. Rambutnya yang tadinya kemas kini sudah terpacak keatas.

Jisoo yang perasan akan hal itu terkekeh sedikit lalu membetulkan rambut Jhope. 

" Ha! Ni baru boyfriend saya. " kata Jisoo lalu memeluk lengan Jhope dengan erat kepalanya pula dilentokkan diatas bahu Jhope. " Thank you awak.. " sambungnya lagi.

Jhope hanya tersenyum. Mata Jisoo menangkap sesuatu dihadapannya. Rumah hantu! 

Dia kembali exited. Jisoo mengangangkat kepalanya dari bahu Jhope lalu memandang wajah Jhope.

" Awak, jom pergi sana.. " kata Jisoo sambil menunjukkan jari telunjuknya pada rumah hantu namun matanya masih lagi memandang Jhope. 

Jhope memandang kearah yang ditunjukkan Jisoo tadi. Matanya terus membulat. Sejujurnya, ini lebih teruk daripada tadi. 

 

Setelah keluar dari rumah hantu tersebut, mereka merehatkan diri duduk disebuah bangku yang berada disitu. Seperti tadi, Jisoo kelihatan gembira manakala Jhope pula hanya termenung kerana trauma dengan kejadian tadi. Moment yang paling menakutkan adalah apabila, ada pontianak yang memegang tangan Jhope. Jhope ingatkan ianya adalah Jisoo, lepastu dia peganglah balik. Sekali dia tengok, terus roh Jhope naik keatas meninggalkan badan yang masih terkaku itu. Roh dia pun terkejut sekali sampai roh yang ada dalam roh tu pun naik keatas meninggalkan roh sudah mati dek terkena serangan jantung. ( apa yang auth

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet