Sweet Medicine : Something About You

Please Subscribe to read further chapters

Description

Masalah timbul apabila Suho kerap kali mendapat teman wanita dalam kalangan mereka yang kaya raya.  Apabila tiba untuk dirinya melamar, putus! Masalah Haena timbul apabila dia tidak berminat untuk bencinta dengan lelaki yang bertaraf dirinya. Sebaliknya, dia mudah jatuh hati pada lelaki yang hidup sederhana seperti Suho.

Suho, bukanlah lelaki kaya yang makan di restoran sepuluh bintang seperti yang diinginkan gadis-gadis diluar sana. Bukanlah seorang yang berjawatan tinggi memakai suit ketempat kerja seperti CEO idaman bagai dalam drama petang-petang. Masalah timbul apabila Suho kerap kali mendapat teman wanita dalam kalangan mereka yang kaya raya.  Apabila tiba untuk dirinya melamar, putus!

Haena, gadis yang dibesarkan dalam keluarga berada dan tidak pernah melalui kesusahan. Masakan dirumahnya hari-hari bertaraf sebelas bintang kalah restoran-restoran dalam dunia ini. Masalah Haena timbul apabila dia tidak berminat untuk bencinta dengan lelaki yang bertaraf dirinya. Sebaliknya, dia mudah jatuh hati pada lelaki yang hidup sederhana seperti Suho.

Bagaimana dua manusia yang jauh darjat ini boleh bersama? Mampukan mereka mempertahankan hubungan mereka yang sering dilanda cabaran dan dugaan? Sempatkah Suho melamar gadis idamannya sebelum terlambat?

L E L A K I   Y A N G   M E N  Y A Y A N G I , S U H O ( 2 5 )  

"Lauk seciput macam ni pun dah sama harga dengan basikal baru adik saya!"

"Saya tak pernah terfikir hubungan kita akan sampai sejauh ini"

 

 

G A D I S   Y A N G   M E N C I N T A I , H A E  N A ( 2 5 )

"Kasut dah berlubang pun awak pakai lagi? Jomlah saya belikan yang baru"

"Saya pilih awak, sebab diri awak, bukan harta awak."

 

 

Sweet Medicine merupakan sebuah series yang yang memaparkan kisah-kisah sepenuhnya bergenre romcom. Setiap series ada kisahnya yang tersendiri. Mengapa Sweet Medicine? Kerana setiap kisah ini mempunyai keperitan dan kompilasi mereka tersendiri tetapi tetap diselesaikan dan diakhiri dengan happy ending. Ikuti kisah-kisah mereka!

Di Sweet Medicine siri yang kedua ini, saya mempersembahkan sequel terbaru dari 'Sweet Medicine: Eyes On Crush' yang menampilkan abang kesayangan (lol) Sohye, Suho! Seperti dalam bab terakhir ff tersebut, Suho memperkenalkan teman wanita barunya pada adik dia kan, jadi jom kita bertemu dengan teman wanita dia HOHO! Actually saya berterima kasih kerana support FF 'SM:EOC' tu dan komen mengatakan mereka suka dengan perangai Suho HAHAHA! Jadi, sequel special untuk mereka yang saya hargai.

Seperti biasa, kisah ini dari idea saya sendiri. jika ada tersama dengan drama atau ff yang anda semua pernah baca,ianya hanya kebetulan. Semua unsur dalam ff ini tiada kaitan dengan keagamaan dan mereka yang masih hidup ataupun sudah meninggal dunia.

Subscribe dan tinggalkan komen-komen membina anda. Upvoted and I'd love you! Enjoy!

 

AUTHOR'S OTHER STORIES

kds4agx.png    6W6uX2S.png    GGEMDkT.png    

C5eLpvl.png    C5eLpvl.png

 

Flag Counter

Seasony
Hai! Foreword sequel untuk SM:EOC dan siap! Apa pula kisah Suho kali ni ye?

Comments

You must be logged in to comment
Lovelydoo_1122 #1
Chapter 1: Wa~ prolog yang daebakk! Tak sabar nak tunggu chapter yang syeterusnya...hoho !
Jelly_Warrior
#2
Chapter 1: OMG...Kesiannya Suho (T,T)
Contact name Sohye dengan Mingyu sangat2 tak boleh blah xD
Best laaa awak ! Can't wait for the next ^^
lilylunalove
#3
Chapter 1: HAHAHAHAHAHAHAHA takleh blah betul la contact name yang Suho letak untuk Sohye dan Mingyu.
'Sohye Busuk Tapi Comel' dan 'Mingyu Kacak Macam Suho' (?) Yaaaa what the fish XD
Kesian Suho putus cinta. Itulah bercinta lagi dengan anak orang kaya, kan dah susah! Kalau dari dulu bercinta dengan saya, auwww mesti kita dah kawin sekarang ni hahahahaha lol ;p
lilylunalove
#4
OHHHH MY GOSH I'M SO EXCITED! XD
Jelly_Warrior
#5
Yes ! Yes ! Saya eksaited dgn cerita ni ! Suho!!!!!