BAB 17

Slime -Malay- (PJM)

Skip * sorry author nak habiskan ff ni cepat *

Aku mengemas semua pakaianku untuk ke korea semula . aku hanya membawa backpack yang tertulis " i am parkjimin's " kerana aku balik sana 2 hari saja . Ya, beg couple kami . Selepas siap , aku dan adam segera masuk ke dalam kereta ferrari . Driver segera membawa kami ke airport .

' kepada penumpang pesawat ke incheon , maaf jadual penerbangan di tangguhkan ke pukul 10 atas sedikit masalah teknikal yang terjadi '

harem punya airport , aku excited gilababi nak balik korea dia buat cemni lak . Ni yang aku nak suruh appa robohkan airport amerika niy . Benci ni benci .

" cik nak minum or makan apa-ii ? dekat hujung sana ada cafe " tanya adam kepadaku . Aku melihat ke arah yang ditunjukkan . " caramel macchiato dan kek cheese " kataku kepada adam . Dia hanya menurut dan berlalu pergi .

Haih lagi 2 jam nak kena tunggu . Lamanya lahai . Beberapa minit kemudian adam datang membawa secawan latte dan kek cheese yang aku pesan . Dia duduk di sisiku dan memberikan aku makanan tersebut .

" awak tak makan ? lama lagi nak kena tunggu kot " tanyaku kepada adam . Yelah even dia just bodyguard , kalau dia pengsan aku jugak kena tanggung . Dia hanya menggeleng " tu kan duit cik , takkan saya nak guna " katanya sopan . Aku terus menyuakan sesudu kek cheese kepadanya . Dia ingin menolak tapi dipaksa .

Dia mahu mengambil sudu ditanganku tapi aku menghalang . Dia seolah tahu maksud aku lalu membuka mulutnya dan kek chees berjaya mendarat didalam mulutnya dan keperut . Bakal keluar di tandas nanti .

" kan bagus . Nah ambik lah semua kek cheese ni. Saya tak lapar la pulak , lagipon malam tadi saya mencuri dekat dapur . Jangan bagitau appa ! " kataku memberi amaran , adam hanya mengeeleng melihat telatahku . Aku dengan dia even berlainan taraf . Kami bagaikan bff gituh . Bila aku bersama dia , aku sentiasa ingatkan jimin , kerana personaliti nya yang ada sedikit seperti jimin .

setelah berjam tunggu , akhirnya kami dijemput ke balai perlepasan dan bersedia untuk berlepas menaiki kapal terbang yang ditetapkan . Aku tersenyum penuh kegembiraan kerana aku akan berjumpa dengan mereka .

Setelah 8 jam panjang perjalanan , akhirnya kami sampai . aku segera menuju ke balai ketibaan dan mencari kelibat lynaa dan bts . Aku ternampak mereka duduk di kerusi yang tersedia tapi , mana jimin ? dia taksudi tengok muka aku ke ?

" Hai korangg ! " kataku gembira . Mereka hanya membalas dengan biasa-ii . Kenapa mereka kelihatan seperti sedang bersedih ? mungkin dorang berlakon je ni . Dorang bukan boleh percaya .

Setelah sampai di rumah agam kami , aku segera menuju ke bilik . Mungkin ada jimin didalam tu , yelah jimin selalunga dah tidur lewat malam ni so kena tinggal kowt . Aku masuk ke dalam bilik , tetap tiada kelibat jimin . Aku menuju ke dapur untuk membntu eomma jin .

" eomma , jimin mana ? dia dah balik busan erk ? n why semua orang macam sedih ? " tanyaku sambil memgacau sup rumpai laut yang dibuat oleh eomma jin . selepas aku menanyakan soalan tersebut , kenapa eomma jin macam sedih ?

" esok kita g melawat jimin . Jimin dah tak tinggal dengan kita dah . DIa tinggal sorang je dekat sana . Kesian dia . " kata eomma jin sambil tersedu-sedu . Menangis ? aku takfaham apa yang dimalsudkan .

Esok pagi

" nah pakai baju ni untuk melawat jimin nanti " kata eomma jin memberi gaun berwarna hitam . Mreka yang lain semua memakai serba hitam . Kenapa ? oh mungkin majlis pembukaan rumah baru kot , sebabtu pakai dress and kot bagai .

setelah beberapa minit dalam perjalanan . kami akhirnya sampai di destinasi . Tanah perkuburan ? mungkin eomma jin ada nak ajak melawat tanah perkuburan sesiapa dulu . Mungkin .

Setelah beberapa meter kami berjalan , akhirnya eomm jin menyuruh aku berjalan ke sebuah batu nisan di tanah perkuburan . fikiranku dipenuhi dengan tanda tanya . Apa semua ni ?

Tanpa membantah , aku hanya menurut . Aku berhenti di batu nisa yang ditunjukkan oleh eomma jin tanpa paksaan . Aku membaca setiap huruf yang terukir di batu nisan . Alangkah lemahnya kakiku yang sedang berdiri . Aku terduduk di rumput di tanah perkuburan seoul dengan tangisan di pipi . Kenapa aku bodoh pergi balik amerika ?

' Park Jimin '
1Oktober 1995 - 12 Disember 2016 '

tiba-tiba mindae memberikan sepucuk sampul surat kepadaku .

' Hai orang paling saya sayang , Kang sungheo . Ya , wanita paling saya sayang melainkan eomma saya . Terima kasih kerana awak lahir di dunia ni . Maaf kerana rahsiakan semua ni kepada awak . Mungkin sewaktu awak baca ni , saya dah takde . Dah takmampu bernafas . Saya mengalami penyakit barah otak tahap 4 . Maaflah selama saya hidup , saya asyik kacau awak . itulah perkara yang paling saya nak lakukan sebelum saya duduk didalam tempat sunyi ni . maafla saya dah mungkirlan semua janji saya dah buat . Saya pernah katakan saya akan jaga awak sampai akhir hayat kan . Akhirnya saya yang mengakhiri hayat saya dulu . Maafkanlah saya untul segalanya . Semasa awak baca ni , janganla menangis sayang . Saya dah takmampu nak menyeka air mata awak . Air mata awak sangat berharga , jangan bazirkan untuk saya ya . slime dan gelang yang awak beri dekat saya tu , ada di dalam laci katil saya . Ambiklah , berikan kepada orang yang lebih mampu menjaga awak daripada saya yang lemah ni . Lastly . selamat tinggal , kang sungheo . Walaupon nyawa saya dah takhidup , cinta saya masih hidup untuk awak , sungheo .

Your love , 
Park jimin 💕

Sungheo , kau bodoh sungheo . Kau tinggalkan dia . aku menangis tanpa henti sambil mengusap-usap batu nisan milik jimin . Sanggup awak tinggalkan saya jimin . Awak kata awak nak jaga saya .

" ni slime kau , and gelang yang kau bagi kan ? . Aku tahu kau yang bagi . jangan berpura-ii sungheo Please , jangan habiskan berjuta juta untuk aku . aku dipenuhi rasa bersalah bila aku takbalas cinta kau , rapat dengan soohyun depan kau , tak katakan iloveyou dekat kau . Aku takmampu bayar wang berjuta juta yang kau habiskan , tapi boleh tak aku bayar wang tu menggunakan cinta aku yang berjuta-juta ? " - parkjimin

Mana cinta yang berjuta tu jimin ? dekat mana dia berada ? mana awak untuk lap air mata saya ? mana awak park jimin ?! mana ?! kembalilah park jimin .

"tak , saya takmabuk . Saya tengah cakap dengan future wife saya yang pendek ni " - parkjimin

Mana kata-ii kau yang nak jadikan aku future wife kau ? mana jimin ? mana ?! kau penipu jimin . Kau penipu . Kenapa aku cintakan seorang yang penipu macam kau ? aku menangis bagai orang gila . Bts dan lynaa menjadi saksi .

Mindae datang ke arahku lalu memelukku perlahan , diikuti ahli lynaa yang lain . aku menangis dengan kuatnya , aku lepaskan segalanya di tanah perkuburan tersebut . Aku menyesal . Betul lah apa dikatakn mindae , aku akan menyesal sebab lari balik ke amerika . 
" sungheo , terima lah jimin dah takde . Janganlah kau menangis sungheo . Jimin mesti sedih kalau tengok kau macam ni . Kuat sungheo . kau kuat kan " kata nayoung memberi semangat

" aku tak mampu nayoung , dugaan ni terlalu berat . " kataku sayu . Aku perlukan jimin untuk memberi aku kekuatan . Parkjiminnn !

tiba-ii hujan turun menerusi awan-ii seolah- olah mengetahui keadaanku sekarang . Aku menangis di bawah hujan yang turun . turunnya hujan , air mataku turut ikut turun bersamanya . Aku perlukan parkjimin .

" sungheo , jom balik . Jimin takbagi kau demam . Kau takboleh sakit weh . Kau kena kuat untuk jimin k sungheo . " kata yena lalu memegangku supaya bangun . Jhope membawa payung , jungkook pula membawa jaket , jaket jimin dan memakaikan kepadaku .

' selamat tinggal park jimin . Harap-ii nanti kita akan jumpa di syurga nanti . terima kasih kerana jadi peneman hidup saya , kegembiraan saya , kemarahan saya walaupun sementara . Saya hargai . bersemadi lah awak dengan aman , Park jimin . Iloveyou . '

Kata hatiku sambil memandang kubur jimin sayu .

   Sesampainya aku dirumah agam , aku menuju ke katil milik parkjimin . Aku memeluk bantal kepalanya lansung membau . Bau rambut jimin . Bau paling aku rindu . Aku menuju ke bilik pakaian dan menuju ke almari jimin . Aku mengambil beberapa helai baju jimin , antaraya baju tertulis ' i am sungheo's ' dan macam-ii lagi . Tidak lupa juga kasut couple kami . Akhirnya aku mengambil slime dan gelang yang pernah aku berikan kepadanya dahulu . aku memakai gelang tersebut di tanganku . Dan aku terjumpa suatu kotak didalamnya terisi semua gambar kami berdua . Aku meletak segala barang jimin didalam backpackku untuk dijadikan kenangan . Aku tidur di katil jimin atas sebab rindu yang memenuhi diri .

   ' hanya dengan slime , cinta kita berputik . Terima kasih untuk segalanya , park jimin '

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
coffeedrops
#2
Chapter 20: Awak nak saya jujur bagi komen ke?
leyna_nieka
#3
Waaa?Park Jimin❤I click and already to read it!
coffeedrops
#4
Sounds good and I've subscribed this and will read it when I've more free time. ^^