Engkaulah Bintang Hatiku

Please Subscribe to read further chapters

Description

Kehidupan seorang gadis bernama Lee Areum bagaikan neraka selama dirinya tinggal di rumah banglo yang sebesar istana itu. Ibu bapa yang sedarah daging dengan dirinya tidak pernah ada rasa bangga mempunyai anak sepertinya. Mereka sering melebihkan kakaknya yang sungguh sempurna itu. Malah, mereka juga gemar mengejeknya kerana berat badannya yang melebih dari sepatutnya dan otaknya yang tidak berapa pandai. Sungguh jauh beza antara si kakak dengan si adik sehinggakan ramai tidak mengetahui fakta sebenar bahawa mereka ini sebenarnya adik beradik kerana itu suatu perkara sangat mustahil. Namun, segelintir pelajar mengetahuinya seperti Kim Jongin.

Alangkah peliknya, jejaka tersebut amat jatuh cinta akan Ahreum dan bukan kakaknya yang merupakan peminat nombor satunya. Akhirnya, jejaka tersebut meluahkan perasaan cintanya terhadap Ahreum yang telah kian lama tersimpan menyebabkan gadis tersebut sungguh terkejut. Ia benar-benar tidak sangka mempunyai seorang yang tulus mencintainya walaupun dirinya bukanlah seorang yang hebat seperti kakaknya. Si gadis pun menerima lelaki itu untuk menjadi teman lelakinya meskipun dirinya baru mengenalinya. 

Ahreum berjanji bahawa dia tidak akan mensia-siakan cinta Jongin terhadapnya kerana dialah satu-satunya manusia yang mencintainya lebih daripada orang yang pernah dia jumpa selama ini. Dirinya sangka bahawa Jongin tidak akan melayan dirinya seperti sampah sama seperti orang lain.

...Apakah sangkaannya itu benar?

Comments

You must be logged in to comment
SufiSuga83 #1
Chapter 1: Wahhhhhhhh!!!*fangirling jap*..haha..first..kesiannya Ahreum..hmm but..dalam kesedihan ada yg mengubati..Omo kim jong in..*hehe sorry over pulak*..Btw chap 1 best! continue ur story..
SufiSuga83 #2
Annyeonghaseyo! hehe..Update soon