CH 25

She's Crazy But She's Mine
Please Subscribe to read the full chapter

 

" i love you Taehyung... " 

 

Taehyung memeperdalamkan lagi ciuman dan terus menikmati bibir Lisa.Mereka hanyut dibuai api asmara.Tiba-tiba Lisa melepaskan ciuman dan menolak tubuh Taehyung.Taehyung tersentak, perlahan-lahan dia membuka mata hanya melihat Lisa menangis dihadapannya.

 

   "I love him, but he doesn't love me "  Fikir Lisa di dalam hati.Dia ragu-ragu dengan perasaan Taehyung terhadapnya.Apa benar Taehyung mencintainya ? Atau luahannya sebentar tadi untuk gadis yang diminati Taehyung selama ini.Tanpa dia tahu bahawa gadis itu adalah dirinya.Perasaan curiga itu membuat Lisa rasa sakit dan terhimpit.Kerana itu dia bertindak memisahkan bibirnya dari bibir Taehyung.

 

Taehyung berdiri kaku selama beberapa saat dengan tangan digengam erat.Matanya menghantar langkah Lisa berjalan masuk ke dalam teksi.Taehyung sedar sepenuhnya apa yang dilakukannya sebentar tadi.Dia kesal.

 

" AAAARRRRRGGGGHHHHH !!!! " Taehyung menjerit sekuat hati melepaskan kekesalan yang bersarang dihatinya.

 

......

 

 

Apa yang berlaku malam itu benar-benar meninggalkan kesan pada Lisa.Lebih seminggu kejadian itu berlaku, sehingga kini Lisa masih tidak dapat melupakannya.Dalam tempoh itu juga, Lisa mengelak dari bertembung dengan Taehyung.Berpuluh mesej dihantar,berulang kali panggilan dibuat.Namun masih tiada balasan dari Lisa, panggilan pun tidak berjawab.

 

Kelas bermula lagi.Semua pelajar menukar pakaian ke pakaian sukan kerana jadual pada pagi itu adalah pendidikan jasmani.Semua pelajar sudah berada di pandang.Lisa pula masih berada di dalam bilik tukar pakaian.Pada masa itu dia hanya memakai sportbra dengan seluar sukan.Belum sempat dia menyarungkan baju sukan ke tubuhnya, tiba-tiba dia terdengar bunyi pintu dibuka.Taehyung meluru masuk ke dalam tanpa meminta izin terlebih dahulu.

 

Lisa terkejut.Taehyung tergamam.Dengan pantas Lisa menutup dadanya dengan tangan.Taehyung tercengang, matanya terbuka luas memandang Lisa.Gulp !

 

" S-sory " Taehyung menutup matanya dengan telapak tangan.

 

" Kau nak apa ! " Tegas Lisa sambil tubuhnya dipusing menghadap dinding.Cepat-cepat dia menyarung baju.

 

" Aku mintak maaf pasal- " 

 

Lisa segera memotong percakapan Taehyung " Stopp !!! aku tak nak dengar " tegas Lisa.

 

" Tapi- "

 

 " Kau mabuk malam tu, dan aku ... " Lisa memejamkan mata sebelum melanjutkan kata-kata " Aku buat silap.. so please lupakan semua tu " katanya sebak.

 

Rasa kecewa menjalar di hati Taehyung.

 

" Aku tak mabuk dan aku sedar apa yang berlaku antara kita, apa yang aku luahkan pada kau malam tu ikhlas lahir dari hati aku "  bisik hati kecil Taehyung.

 

Taehyung melangkah setapak menghampiri Lisa.Lisa masih berpaling menghadap dinding.Tidak mahu menghadap muka Taehyung.Agaknya dinding lebih handsome dari mukanya,fikir Taehyung.

 

" I want to confess  " kata Taehyung lalu tangannya menyentuh bahu Lisa lembut.

 

Taehyung menarik nafas dalam-dalam dan menghelanya perlahan-lahan.Hatinya tiba-tiba berdebar kencang.Buat kali pertama dia rasa gemuruh berhadapan dengan wanita.Taehyung nekad mahu meluahkan isi hatinya pada Lisa.

 

" What " balas Lisa serius.

 

" Sebenarnya aku- " 

 

Luahan Taehyung tergantung apabila Jungkook tiba-tiba muncul.Wajah Jungkook kelihatan tidak gembira.Siapa yang gembira melihat kekasih dan kawan baik berdua-duan di changing room.Lebih-lebih lagi kawan baiknya itu menaruh hati pada kekasihnya.

 

" Sebenarnya apa Tae " Suara Jungkook kedengaran agak tegang.Matanya silih ganti memandang mereka berdua.

 

Taehyung melepaskan senyuman paksa " Haha aku cuma nak mintak maaf kat dia, kau tau kan dia masih marah dengan aku " Taehyung ketawa kecil untuk menutup perasaan gementarnya.

 

" Oh .. aku gangu ker ? " Jungkook tahu Taehyung berbohong.

 

" Esh tak lah, aku blah dulu " Taehyung pun keluar dari situ dengan niatnya yang terbengkalai.

 

" Jom keluar semua orang tengah tunggu di padang "  kata Jungkook.

 

Lisa meraih lengan Jungkook kemudian pasangan itu keluar menuju ke padang.

 

Jungkook POV

 

Sampai di padang, aku dan Lisa berpecah.Pelajar lelaki bermain bola sepak manakala pelajar wanita bermain bola jaring.Sekali sekala aku mengerling ke arah Lisa yang sedang aktif bermain bola jaring.

 

Rupanya bukan aku sorang saja yang tengok Lisa.Taehyung pun sama.Taehyung langsung tak sedar bola yang di tendang tinggi oleh Yonngi menuju ke arahnya.

 

" Tae watch out !!! " jerit Jimin.

 

Terlambat.Bola tu dah pun landing kat muka Taehyung.Taehyung jatuh terjelupuk di atas padang.Hidungnya berdarah.Permainan di hentikan buat seketika.Semua pelajar datang mengerumuni Taehyung termasuk pelajar wanita.

 

" Kau okay ??? " tanya ku panik.

 

" Aku okay sikit jer ni " balas Taehyung.

 

Lisa datang menghampiri kami.Dia nampak gelabah dan risau.Lisa mengeluarkan sehelai sapu tangan dari poket seluarnya lalu mengesat darah yang mengalir dari hidung Taehyung.

 

" Why can

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
CookiesBee
Lama x update, ada org igt sy lg tak...

Comments

You must be logged in to comment
Tasha03 #1
Chapter 31: Finally!!?
Tasha03 #2
Chapter 29: Please update
yoon_taetae
#3
Chapter 29: Take your time...tapi crita ni mmg makin best
Kat2601 #4
hope someone can translate to English seems interesting ^^ :)))
pink-power #5
Chapter 27: update lg..and lg.memang best..kesian lisa ada kwn camtu
yoon_taetae
#6
Chapter 26: Crita ni makin lame mkin best..saya akn support authornim sampai crita ni complete
pink-power #7
Daebak sambungan dia
pink-power #8
Tolong cpt2 update....saya dh ketagih fanfic awk hehehe
Xia_Bing
#9
Chapter 25: Confess time mabuk ???? arhhhh sweettttttnya
yoon_taetae
#10
Chapter 25: Ahahaha..comel betul bila sungkyung eomma menyerang sekolh