Final

FORGET HIM IS A MISTAKE?
A/N : Thank you for ren16zaizen for being my beta reader.


Daniel menyandarkan badannya condong ke palang besi cruise yang dinaikinya. Dia sedang menikmati pemandangan matahari yang mula terbenam di depannya.  Sekali-sekala dia menyanyi kecil untuk menghilangkan rasa bosannya. Dia menggeliat apabila dia merasakan dia sudah terlalu lama bersandar pada palang besi cruise tersebut. Dia berpaling untuk masuk ke dalam konti. Namun, tanpa disedarinya dia terlanggar seseorang yang ketika itu sedang menangkap gambar menggunakan telefon bimbit pintar berjenama OPPO. Telefon bimbit pintar itu juga terjatuh. Daniel panik. Dia segera tunduk untuk mengambil telefon bimbit tersebut. Dia mengambil telefon bimbit itu dan bangun menyerahkannya sambil memandang ke arah orang yang dilanggarnya.

“You?” Daniel terjerit kecil.

“Yes, me. Why?” Orang itu tersenyum sinis. Daniel menggeleng-gelengkan kepalanya.

“What are you doing here? Did you follow me?” soal Daniel kasar.

“Nope. I’m on vacation with my beloved.” Jawab orang itu selamba. Jawapan selamba orang itu membuatkan Daniel terasa sakit di dadanya. Dia menelan air liur. Tiba-tiba, fikirannya melayang memikirkan peristiwa yang berlaku kira-kira 5 bulan yang lalu.


~FLASHBACK ON~
Daniel ingin memilih jam tangan berjenama Rolex di sebuah kedai jam. Dia ditemani oleh Chanhee, senior di tempat kerjanya. Dia ingin meminta pandangan seniornya mengenai jam tangannya yang akan dipilihnya.

“Hyung. This is okay?” Daniel menunjukkan jam tangan berjenama Rolex yang berwarna coklat keperangan. Chanhee meneliti jam tangan tersebut. Dia menggelengkan kepalanya.

“No. I think this is better.” Chanhee menunjukkan jam tangan yang berwarna hitam keemasan. Daniel mula membuat perbandingan di antara kedua-dua jam tangan tersebut. Setelah beberapa lama, dia memilih jam tangan yang disarankan oleh seniornya. 

“Okay. I choose this.” Daniel membayar harga jam tangan tersebut. Dia dan Chanhee kemudiannya beredar meninggalkan kedai jam itu.

“Hyung, let’s go to lunch. My treat for you.” Daniel mempelawa seniornya untuk makan tengah hari. Chanhee terdiam seketika. Daniel memandang Chanhee.

“Hyung, please.”Daniel merayu apabila Chanhee tidak memberi sebarang jawapan. 

“Okay.” Jawab Chanhee tersenyum kecil.

“Yes, I know nobody will not accept my asking.”Mereka berjalan menuju ke sebuah restoran yang berdekatan dengan kedai jam tangan.


Daniel memesan makanan yang ingin dimakannya kepada pelayan restoran itu. Dia juga memesan makanan untuk Chanhee. Tidak berapa lama kemudian, makanan yang dipesan oleh mereka terhidang di depan mata. Tanpa membuang masa, mereka makan dengan penuh selera. Chanhee memecahkan kesunyian di antara mereka.

“So, you decide to confess your love?” soal Chanhee. Daniel tersedak. Dia cepat-cepat minum air untuk menghilangkan rasa tersedaknya itu.

“Hyung. How do you know? I think I never told you about someone.” Soalan berbalas soalan. Chanhee tersenyum kecil.

“You think you can hide something from your hyung?” Chanhee tersenyum sinis. Daniel mengetapkan bibirnya. Wajahnya terasa berbahang. Dia memandang ke arah lain untuk menyembunyikan rasa berbahang di wajahnya.

“Are you blushing?” soal Chanhee selamba. Daniel menggelengkan kepalanya perlahan.

“Haha…You lied.”Chanhee ketawa.

“Hyung…”Daniel merengek kecil apabila ketawa Chanhee mula kuat dan itu menarik perhatian orang lain yang berada di sekeliling mereka. Ketawa Chanhee mula reda.

“You are so cute, Niellie.”ujar Chanhee. Daniel merenung tajam ke arah seniornya.

“Your glare can’t make me fall in love with you.” Usik Chanhee. Daniel menjuihkan bibir tebalnya. Dia melipat kedua-dua tangannya dan bersandar ke kerusi yang didudukinya.

“Niellie…” Daniel mendiamkan dirinya. Dia ingin menguji kesabaran seniornya untuk memujuk dirinya. Chanhee mendiamkan diri juga. Dia memikirkan sesuatu yang boleh membuatkan Daniel menghilangkan rasa rajuknya. Dia menganggukkan kepalanya. Dia mengeluarkan telefon bimbitnya di poket seluar kanannya lalu mendail nombor seseorang. Perlakuannya itu menarik perhatian Daniel. Chanhee tersenyum sinis melihat Daniel.

“Yeoboseyo. Minsoo…”Chanhee menyebut nama Minsoo sambil memandang Daniel untuk melihat reaksinya Daniel terkejut. Dia cuba merampas telefon bimbit Chanhee. Chanhee mengelak.

“Are you busy right now? Haha…nothing. Just felt to talk to you. Bye.”Chanhee mematikan panggilan itu. Dia memandang Daniel sambil tersenyum lebar. Daniel menjuihkan bibirnya.

“How dare you, hyung? You cheated. ”Daniel menundukkan wajahnya. Chanhee cuma tersenyum.

“See? You want to talk with me after mentioning his name. ”Daniel mengangkat mukanya semula.

“Okay. You won.” Daniel menyerah kalah. Chanhee ketawa kecil. Dia menggelengkan kepalanya.

“It is okay, Niellie. Now, it’s about time. Don’t wait anymore. Just confess your feeling already.” Daniel memandang tepat wajah seniornya meminta kepastian. Chanhee menganggukkan kepalanya yakin.

“Okay. I’ll confess my feeling. Thank you, hyung.” Ujar Daniel sambil tersenyum. Chanhee membalas senyuman itu.


Daniel memasang tekad untuk meluahkan perasaan cintanya terhadap Minsoo. Minsoo merupakan CEO di tempat kerjanya. Perasaan cintanya terhadap Minsoo mula berputik apabila dia melihat Minsoo mesra dengan semua pekerjanya. Persepsi awal Daniel terhadap Minsoo adalah dia menganggap Minsoo bersikap dingin terhadap orang di sekelilingnya. Namun, ternyata persepsinya salah. Jadi, Daniel ingin meluahkan perasaan itu setelah beberapa lama dia memendamkan perasaannya. Kini, tercipta satu peluang untuk dia meluahkan perasaannya apabila masing-masing keluar rehat. Dia pergi menuju ke pejabat Minsoo yang terletak agak jauh daripada tempat duduknya. Dia tiba di depan pintu pejabat Minsoo. Dia memegang erat kotak jam tangan di tangan kanannya. Dia ingin mengetuk pintu pejabat tersebut namun tidak kesampaian apabila dia mendengar suara orang saling berbicara. Daniel merapatkan telinganya ke pintu tersebut untuk mencuri dengar perbualan tersebut.

“Minnie, I love you. I told you before I really love you. Why you didn’t understand my feeling?” soal si wanita.

“Yes, I know you love me. But, who is he? Why you look sweet to each other?” soal si lelaki pula.

“We just friends. Best friends. He is always help me if need help.”jawab si wanita. Si lelaki mengeluh.

“Seriously?” si lelaki memandang wanita itu meminta kepastian. 

“Yes, I’m serious. Now, can I get my kiss now?”

Tiada suara saling kedengaran lagi. Cuma kedengaran bunyi ciuman. Daniel menekup mulutnya menggunakan tangannya. Dia menggelengkan kepalanya tidak percaya. Dia ingin beredar dari situ, namun kakinya terasa lemah untuk berjalan. Kotak jam tangan Rolex terjatuh di tangannya meninggalkan bunyi kuat, menarik perhatian orang di dalam pejabat.

“Who’s there?” 

Daniel segera beredar dari situ dan meninggalkan kotak jam tangan tersebut tersadai di depan pejabat.

‘I’m already late, he is already had someone.’
~FLASHBACK OFF~




Lamunannya pecah. Dia memandang wajah orang di depannya. Dia sebenarnya tidak mahu langsung bertembung dengan orang tersebut. Dia pergi bercuti ke Pulau Jeju untuk melupakan lelaki yang diminatinya dalam diam. Selepas peristiwa itu, Daniel membuat keputusan untuk menjauhkan dirinya dengan CEO tersebut dengan meletakkan jawatan di tempat kerjanya. Keputusannya itu mendapat tentangan hebat daripada Chanhee, seniornya. Daniel berusaha menjelaskan rasional tindakannya.itu. Chanhee tidak mahu percaya. Dia menuduh Daniel pengecut kerana tidak ingin berhadapan dengan realiti. Daniel cuma menelan kepahitan tuduhan itu kerana tuduhan itu sebenarnya benar. Lagipun, dia tidak ingin mencari pasal dengan seniornya yang sentiasa bersama dengannya ketika susah dan senang. Dia mengeluh perlahan.

“Okay. Sorry for disturbing you. Now, excuse me.” Daniel ingin beredar daripada situ. Namun belum sempat dia berjalan beberapa langkah, lengannya dipaut daripada belakang. Dia berpaling. Rupa-rupanya, lengannya dipaut oleh lelaki tersebut.

“What do you want, Minsoo-ssi?” ujar Daniel rasa geram. Minsoo tersenyum sinis.

“I want you.” Jawapan serius Minsoo mengundang rasa tidak selesa di hati Daniel. Wajahnya sedikit berubah tetapi dia berusaha untuk mengawal reaksi wajahnya.

‘I got you.’




Minsoo tidak ingin melepaskan peluang keemasan ini. Dia sudah lama memerhatikan bekas pekerjanya itu sejak mula-mula dia memegang jawatan CEO menggantikan bapanya. Namun, dia tidak berpeluang untuk berbual secara tidak formal dengan bekas pekerjanya itu kerana dia sangat profesional dalam melaksanakan tugasan yang diberikan. Minsoo sering melihat bekas pekerjanya itu keluar bersama dengan seorang lelaki di tempat kerjanya. Dia berasa cemburu atas kemesraan yang ditunjukkan oleh bekas pekerja dan lelaki tersebut. Walau bagaimanapun, lelaki tersebut yang dicemburui kemesraannya itu menghampirinya pada suatu hari.

“What do you want? Do you want to declare something?” tanya Minsoo tidak acuh. Lelaki itu ketawa kecil.

“Haha…you sound like a jealousy boyfriend.” Usik lelaki itu. Minso menelan air liurnya.

“What? No. I’m not jealous…w-who…”

“I’m sorry, Minsoo-ssi. May I introduce mine? Hi, I’m Chanhee, Daniel’s senior.”Chanhee memperkenalkan dirinya sambil menunggu reaksi Minsoo. Minsoo terkejut.

“W-what?”

“I had nothing with Daniel, Minsoo-ssi if you want me to declare something.” Chanhee mengenyitkan matanya. Minsoo terdiam seketika. Dia memandang wajah Chanhee.

“I’m serious, Minsoo-ssi…”

“Please call me, Minsoo.” Balas Minsoo mula mesra. Chanhee ketawa kecil.

“So, what do you want to know about him?” tawar Chanhee. Minsoo tersenyum kecil.

“I want to know..” Minsoo tidak membuang masa. Dia terus bertanyakan segalanya yang ingin diketahuinya mengenai Daniel kepada Chanhee. Chanhee pula dengan senang hati berkongsi maklumat tersebut dengan Minsoo.

“So, I hope these information will help you to tackle him, right?” ujar Chanhee. Minsoo menganggukkan kepalanya.

“I want to give you something as exchange these helpful information. What do you want?” Chanhee tersenyum. Dia cuma menggelengkan kepalanya.

“I just want you to treat him properly. It is because only you will make him happy forever. ”

“Okay. I promise you.”



Daniel memandang tajam ke arah Minsoo. Minsoo membalas pandangan itu. Mereka saling membalas pandang. Tiba-tiba, bunyi guruh di langit. Daniel berusaha untuk melepaskan diri daripada Minsoo. Tetapi, Minsoo tidak membenarkan. Dia menarik lengan yang dipegangnya dan membawanya dirinya menuju ke arah restoran yang disediakan di cruise itu. Minsoo melepaskan pegangannya. Dia menarik kerusi dan mempersilakan Daniel untuk duduk. Daniel berasa ragu-ragu untuk duduk. Namun, akhirnya dia beralah apabila Minsoo tidak berganjak daripada kerusi tersebut. Minsoo tersenyum kemenangan. Dia memanggil pelayan restoran untuk memesan beberapa menu. Dia tidak meminta pandangan Daniel kerana segala maklumat mengenai makanan kegemaran Daniel tersimpan kemas di memori kepalanya. Minsoo kembali memandang Daniel.

“What?” tanya Daniel. 

“Nothing. I just want to see your face. So, how are you?” tanya Minsoo memulakan perbualan.

“I’m fine. How about your beloved?” tanya Daniel sambil mengetap bibirnya.

“Fine.” Minsoo mengangkat bahunya. Daniel ingin bertanyakan lagi mengenai kekasih hati Minsoo namun terberhenti apabila pelayan restoran tadi menghidangkan menu yang dipesan olah Minsoo. Dia terkejut melihat menu kegemaran yang berada di depan matanya. Dia memandang Minsoo tidak percaya.

“Oh, my beloved like this menu.” Ujar Minsoo seolah-olah menjawab pandangan Daniel. Daniel tersentak. Dia menggenggam erat tangan kanan dan kirinya, berusaha mengawal perasaannya.

‘Don’t give yourself hope, Daniel.’

“Please eat. This is yours.” Minsoo mempelawa Daniel untuk makan. Dia kemudiannya menyuap dirinya sendiri. Daniel menarik nafas panjang. Dia berusaha untuk menelan makanan yang terhidang di depan matanya. Terasa pahit. Minsoo menegur Daniel.

“Are you okay?” tanya Minsoo. Daniel tersenyum nipis.

“Okay…”jawab Daniel perlahan. Minsoo memandang pelik, namun dia kembali menyambung kembali suapannya.

‘But, I really not okay.’


Mereka berpamitan sebelum masing-masing berpisah ke bilik. Daniel memasuki biliknya. Dia menghampiri sisi katil dan membaringkan dirinya. Fikirannya melayang mengingati perbualannya dengan Chanhee seminggu yang lalu.


~FLASHBACK ON~
“Yeoboseyo, hyung. How are you?”

“I’m fine, thank you. How about you?”

“I’m fine also. Why you suddenly phoned me? Anything happen?”

“Haha…nothing happened. I just want to speak with you. So, how is your life now? Are you happy?”

“Hyung…”Daniel terdiam seketika.

“Niellie? Are you still there?”

“I’m still here. Hyung…”

“Yes? You know I’m here if you want to share something.”

“Hyung… My heart always in pain when I remembered him. So,I tried to forget him. But, I can’t. Help me, hyung…”suara Daniel kedengaran sayu. Chanhee mengeluh perlahan.

“Niellie…just confess your feeling to him. Don’t ignored this anymore.” saran Chanhee.

“But, hyung…I’m late. He already had someone.”

“Niellie, you are coward and stubborn. You will regret it.”Chanhee mematikan telefonnya. Daniel tergamam.

“Hyung?...yeoboseyo…hyung?” Dia memandang telefon bimbitnya berulang kali. Dia mengeluh berat. 

‘I think I should go to vacation to forget him forever.’
~FLASHBACK OFF~


Daniel memandang siling putih. Dia terkebil-kebil berusaha melelapkan matanya. Tiba-tiba, telefon bimbitnya berbunyi. Dia membiarkan ianya mati. Kemudian berbunyi lagi. Mati. Apabila telefon bimbitnya berbunyi untuk kali ketiga, maka Daniel mengangkat panggilan itu dengan rasa malas.

“Yes?” tanya Daniel tidak acuh. Orang yang membuat panggilan itu ketawa kecil.

“Niel honey, it is mom.”

“Yes, mom. Anything?”

“Hmm…I want to tell you something.”

“About what?”

“I already choose the best spouse for you.”

“What?” Daniel terjerit kecil.

“Niel honey? Are you okay?”

“I’m okay.” Daniel berusaha mengawal suaranya.

“But mom…”

“Yes?”

“I…”

“Don’t tell me you already had someone?”

“No...”

“So, it’s already decided. Oh, I forgot to tell you. Your future spouse said he didn’t want any engagement but only the wedding. The wedding will take part in this week. This Saturday. After a day you went back from your vacation. I think that’s all, thank you. Have a nice vacation, Niel honey.” Ibunya mematikan panggilan. Daniel terkedu.

‘What actually happened here?’










Sepanjang percutiannya di Pulau Jeju, Daniel seringkali bertembung dengan Minsoo. Namun, Daniel sentiasa tidak mempedulikan kewujudan Minsoo. Daniel sering mengelak daripada memulakan sebarang perbualan. Dia tidak kuat untuk berhadapan dengan realiti bahawa dirinya sebenarnya memerlukan kehadiran Minsoo sebagai teman hidup. Dia juga sebenarnya tidak bersedia untuk berpisah dengan Minsoo buat selama-lamanya. Kini, tiba hari terakhir Daniel menghabiskan cutinya di Pulau Jeju. Daniel memeriksa kembali beg bagasinya agar tidak ada sebarang barang keperluannya tertinggal di hotel penginapannya. Setelah berpuas hati, dia keluar menuju ke kaunter pendaftaran untuk check out. Dia mengeluarkan beg dompetnya untuk membayar segala bil yang digunakan sepanjang penginapannya di situ. Namun, petugas wanita yang menjaga kaunter tersebut menjawab bahawa telah ada seseorang yang menjelaskan bayaran tersebut. Daniel terkejut. Dia berusaha untuk menanyakan identiti orang tersebut namun petugas wanita itu tidak ingin berkerjasama. Daniel menghela nafasnya. Dia memberikan senyumannya tanda berterima kasih. Kemudian, dia segera bergerak menahan teksi untuk menuju ke cruise. Dia berjaya menahan teksi yang akan membawanya ke cruise. Tidak beberapa lama kemudian, teksi yang dinaikinya sampai di cruise yang dinaikinya sebelum ini. Daniel membayar tambang teksi dan segera berjalan menuju cruise tersebut. Dia kemudiannya merehatkan diri di katil yang didiaminya sebelum ini. Badannya terasa penat. Dia terlelap sehingga tidak sedar dia sudah kembali ke Seoul.



Daniel bangkit dari pembaringannya. Dia melihat jam tangannya.

“11.15 am.” Dia menarik beg bagasinya dan menuruni tangga cruise. Dia menunggu ketibaan ibunya. Setelah beberapa ketika, ibunya muncul.

“Mom.” Daniel segera memeluk tubuh ibunya.

“How is your vacation?”tanya Mrs Ahn.

“Fine.” Daniel cuma tersenyum kecil.

“Let’s go.”Mrs Ahn menarik anaknya menuju ke kereta yang diparkirkan tidak jauh daripada cruise itu berlabuh. Setelah meletakkan beg bagasinya ke dalam bonet kereta, mereka mula bertolak meninggalkan pelabuhan itu.

“Mom…”

“Yes, Niel honey?”

“Who is he?”

“You mean. Your future spouse?” Daniel menganggukkan kepalanya. Mrs Ahn tersenyum.

“It’s surprise. You will know later.” Jawab Mrs Ahn berahsia.

“Mom…”Daniel merengek manja. Mrs Ahn ketawa kecil.

“Seriously, honey. You will be someone’s spouse, but you still act like a child.” Usik Mrs Ahn kepada anak tunggalnya. Daniel menjuihkan bibirnya. Dia memandang ke arah lain.

“I knew the best for you, Niel honey.” Daniel mengeluh kecil.

‘I think it’s already decided to forget him forever.’




Daniel bersiap-siap di bride room. Dia dimekapkan oleh jurumekap andaman yang dilantik oleh ibunya. Daniel mengeluh kecil. Tiba-tiba, bahunya disentuh lembut daripada belakang. Dia berpaling. Daniel tersenyum lebar.

“Hyung…when you arrive? I didn’t realize it.” Ujar Daniel. Chanhee tersenyum cuma.

“Just this morning. I really don’t want to miss my junior’s wedding.” Chanhee mengenyitkan matanya. Daniel menumbuk lembut bahu seniornya.

“Where is Byunghyun hyung?” tanya Daniel sambil mencari kelibat Byunghyun, teman lelaki Chanhee.

“Oh, he said he want to meet his old friend.”

“I see.” Daniel menganggukkan kepalanya. Chanhee memandang wajah juniornya.

“So, how about your vacation?” Daniel menundukkan wajahnya. Setelah beberapa lama, dia kembali memandang Chanhee.

“I met him there, hyung. But, I’m not strong enough to face him actually. I ignored him. At the same time, I really want to talk to him. You are true, hyung. I really coward and stubborn person. Now, I think it’s already decided to let him go forever.” Kata Daniel perlahan. Chanhee menggeleng-gelengkan kepalanya.

“Now, please don’t be too sad. It’s your wedding. Please be happy. This is the best for you.”Chanhee memeluk erat tubuh juniornya. Dia melepaskan pelukannya itu. Chanhee menepuk perlahan belakang Daniel.

“Now, it’s time to bride make appearance.”




Daniel berjalan menunduk di aisle sambil memeluk lengan Chanhee menuju ke altar. Hatinya berdebar untuk mengetahui siapakah gerangannya yang akan dikahwininya tidak lama lagi. Chanhee melepaskan pegangan tangan Daniel di lengannya dan menyerahkannya kepada lelaki yang sedang menunggu di altar.

“Minsoo, please treat him better. Make him happy like you promised.” Kata Chanhee kepada lelaki tersebut. Daniel mengangkat wajahnya apabila mendengar nama Minsoo disebut. Dia tergamam. Dia memandang Chanhee dan Minsoo silih berganti. Chanhee cuma tersenyum dan dia turun dari aisle. Chanhee kemudiannya berdiri di sisi Byunghyun. Daniel memandang ibunya. Mrs Ahn tersenyum. Minsoo mencakup kedua-dua pipi Daniel untuk mengalihkan pandangan kembali ke arahnya. Minsoo memandang wajah Daniel dengan perasaan kasih sayang.

“Ahn Daniel, my beloved. Will you marry me?” tanya Minsoo sambil memandang tepat mata Daniel. Air mata Daniel mula bergenang. Dia mengetap bibirnya tanda tidak percaya.

“Yes, I do.” Tanpa melengahkan masa, Minsoo mencium bibir tebal Daniel. Air matanya yang ditahannya mengalir perlahan. Daniel membalas ciuman Minsoo. Penuh perasaan. Terdengar sorakan penonton.

‘I had a mistake. I really can’t forget him forever because my future is with him.’




Epilogue

Daniel menyandarkan tubuhnya di balkoni apartment. Dia memandang ke arah bintang-bintang yang berkerlipan di langit. Tiba-tiba, ada lengan yang sasa memeluknya daripada belakang. Daniel tersenyum lebar. Dia merehatkan belakang badannya ke tubuh yang memeluknya. Dia meletakkan kedua-dua tangannya di pelukan itu. Dia memandang wajah insan yang dicintainya. Orang itu kemudiannya mencium lembut bibirnya.

“Yeobo…” Minsoo tersenyum lembut.

“Yes, my beloved?”

“Hmm…how do you know about my feeling? Did anyone tell you?” Minsoo ketawa kecil.

“Nope, nobody tell me. I just can guess. I had sixth sense, you know.”

“Yeobo…”Daniel merengek kecil.

“Okay, I’m serious. Your senior told me.”

“Wait. Chanhee hyung?”

“Yes, Chanhee. Or do you have any other Chanhee?”

“No. I didn’t have. But, when?”

“When both of you always went out together, I felt jealous when I just looking both of you. Like a couple. But, one day he approached me and introduce himself. He told me in person who is he in your life. And, he shared me very helpful information.” Hurai Minsoo panjang lebar.

“Oh, I see. So, Chanhee hyung help you.” Daniel menganggukkan kepalanya. Memahami. Dia terdiam seketika.

“But…how do you know where I’m on vacation? I didn’t think Chanhee hyung told you because I kept secret about this. Wait, don’t tell me Byunghyun hyung is the culprit?” Daniel terkejut.

“Yes, you’re right. For your information, he is my old friend. I asked him to pay your accommodation payment at there on the name of me. And I also asked him to keep that as a secret.”

“I see.” Daniel menjeling manja. Minsoo ketawa kecil.

“I still had a question.” Daniel membalikkan tubuhnya memandang suaminya. Dia menyilangkan tangannya. Minsoo mengangkat kening sebelah kirinya.

“Who is she?”

“She? You mean the person in my office before?”

“Yes.”

“She’s nobody. Just the person who I pay to make someone jealous.” Minsoo tersenyum sinis.

“What?” Daniel membulatkan matanya. Minsoo ketawa kecil.

“So, the kissing?” tanya Daniel tidak percaya.

“Yes, my beloved. Nobody is kissing. Just the sound of kissing.” Minsoo mengangkat bahunya. Daniel berusaha menghadamkan kata-kata itu.

“How dare you?” Daniel menumbuk dada bidang Minsoo dengan lembut berulang kali. Dia merapatkan wajahnya ke dada suaminya.

“I thought I never had chance to be by your side. Five months ago, I decided to leave you because I thought that I’m already late because you already had someone. My heart always in pain when I remembered you. So, I tried to forget you. But, I can’t.” Suara Daniel kedengaran sayu. Dia terberhenti seketika. Kemudian, dia menyambung kata-katanya.

“Chanhee hyung accused me that I coward and stubborn. At first, I really angry with this. But, lastly I agreed with him. I too coward and stubborn to make the confession. I’m on vacation to Jeju Island to try to forget you. But, I met you first at the cruise. Then, you treated me lunch. I asked about your beloved. You said she’s fine.  At the same time, the menu are arrived and the menu is my favorite. But again, you said yourself the menu is your beloved’s favorite. It’s breaking my heart. I teach myself to do not put me any hope. I retreated to my room. My mother called me, she said she already choose the best spouse for me. And she told me more my future spouse said he didn’t want any engagement but only the wedding. The wedding will take part in this week. This Saturday. After a day I went back from my vacation. The news really make me shocked. I really didn’t want to upset my mother. But, still I really want to talk to you to make this clear. Lastly, I can’t do that and I just decided to let you go forever.” Daniel menghuraikan segala yang terjadi dengan panjang lebar. Minsoo memeluk erat tubuh isterinya.

“My beloved, I really thankful because you never forget me. I scared actually if suddenly you don’t want me anymore.”ujar Minsoo sambil mengusap lembut rambut isterinya.

“Five months ago, I made the plan to make you confess. But, I don’t expected you decided to leave me because you thought that you’re already late because I already had someone. You left the box in front of my office. I opened it and saw the Rolex. I shocked because it’s my style. Then, I confronted Chanhee. He told me what happened. It’s breaking my heart for sure. I asked him again about you and he assured me about you.” Minsoo memandang tepat mata insan yang dicintai. Dia menarik nafasnya dan menyambung kembali kata-katanya sambil memandang tepat mata Daniel.

“Then, the first time we met at the cruise because Byunghyun told me about the vacation. I don’t want to let you go anymore. So, I treated you lunch to know more about you. You asked me about my beloved. I said fine. I don’t said she’s fine. At the same time, the menu are arrived. I said the menu is my beloved’s favorite. Of course, the menu is my beloved’s because you’re my beloved. About your mother, I met her in secretly to propose you and make you as my wife. She agreed. Then, I told her about I didn’t want any engagement but only the wedding. The wedding will take part in this week. This Saturday. After one day, you went back from your vacation. I took the gamble. If you can’t accept me, I will accept the fate. But I really grateful you are now in my arms.” Minsoo meluahkan apa yang terpendam di dalam dadanya. Dia memegang lembut dagu isterinya. Minsoo merapatkan wajahnya dengan wajah Daniel. Lalu, dia mencium bibir tebal isterinya. Lama. Isterinya juga membalas ciuman itu. Minsoo tersenyum.

“I love you, my beloved.”ucap Minsoo dengan sambil merenung mata Daniel penuh rasa cinta.

“I love you too, yeobo.”balas Daniel tanpa mengalihkan pandangannya ke tempat lain.

‘I hope our relationship is lasting forever.’
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
JunAra
#1
I ship NielJoe ><
twice10tion #2
Chapter 1: Dah lama x baca cerita NAP...>.<
Minsoo x kenal Chanhee tapi dia kenal Byunghun.... Kesian kt Niel sbb kena mcm tu dgn Minsoo..but it's okay sbb ending dia dgn Minsoo! Happy ending!
Thanks for this story! ^^