Prologue

Well, It's My First Love.

4 hati, 4 cinta, 4 insan yang berbeza.


Sehun...
Sehun tersenyum kambing melihat gambar-gambar yang telah diambil sepanjang setahun menjalinkan hubungan cinta dengan EunMi. Segala-galanya indah. Bagai dunia ini kita berdua yang punya. Percintaan Sehun dan EunMi sangat manis bagaikan gula-gula kapas. Apabila berduaterasa indah seperti berada di syurga dunia. Sangat indah pada pandangan mata tetapi penuh dengan duri kehidupan.


EunMi...
Sejujurya, EunMi pernah bercinta sebelum ini. Kisah lama. EunMi sering merasakan bahawa Sehun ialah orang yang memenuhi ruangan hatinyadengan cinta yang begitu suci dan tulus. Renungan matanya, senyuman manisnya, sikapnya yang sangat pemalu berjaya memecahkan tembok yang EunMi bina rapat-rapat dihatinya selepas menemui kegagalan dalam cinta pertama.


Cinta pertama.. Mereka sangat menjaga persahabatan dan tidak pernah melepasi 'friendzone'. Kedua-dua pasangan tersebut rapat sejak kecil tetapi mereka sangat berahsia tentang percintaan kerana takut untuk melepasi zone yang mereka bina. Sehingga pada satu masa, kedua-dua tersebut menjadi semakin rapat sehingga timbul perasaan cinta tanpa mereka sedari. Setiap masa bersama-sama membuatkan mereka sedar perasaan tersebut sedikit demi sedikit.


Cinta pertama Sehun...
Tidak pernah melupakan Sehun walaupun berada di negara orang untuk mencapai cita-citanya sebagai seorang model yang terkenal.

 

Cinta pertama EunMi...
Sentiasa merindui EunMi walaupun berjauhan cuma hanya beberapa negeri. Hanya gambar dan semangat daripada EunMi yang mendorongnya untuk berusaha dengan lebih lagi.

 

                                                                                        ^^


      Malam yang tenang dihiasi dengan bintang-bintang berkerlipan yang setia menemani sang purnama  yang indah menerangi alam semesta. Begitu cantik dan indah sekali ciptaan tuhan. EunMi tersenyum sambil melihat ke arah bintang-binang tersebut. EunMi memang suka tengok bintang. Comel je.  *EunMi yang cakap*. EunMi tergelak kecil bila teringat kekasih hati dia. Diam-diam dah dekat setahun dah hubungan diorang. Semua berjalan dengan lancar. Ala gaduh-gaduh manja tu biasa la. Adat bercinta.
  

    Dalam masa yang sama Sehun a.k.a The School’s Prince pun tengah baring kat atas katil, memikiran kekasih hati jugak. Terbayang EunMi yang comel macam Pikachu kalau tengah marah. EunMi yang sweet ngan lembut macam gula2 kapas. Semuanya pasal EunMi lah sekarang ni dalam kepala otak tu. hahaha. Bagai nak meletup jantung dibuatnya. Tapi sweet mana pun pasangan ni, mereka ada satu dark secret yang mereka simpan....    Cinta pertama..
  

 

 

   

       Jauh di satu/dua sudut terdapat dua orang yang sedang merindui pasangan tersebut.

Kelihatan seorang budak lelaki yang comel sedang menatap gambar EunMi sambil tersenyum malu. Di matanya penuh dengan perasaan cinta dan rindu *yearning and longing*. Dia berkata sambil jarinya mengikut senyuman EunMi. “ noona, ******* rindu sangat kat noona. Noona tak rindu ke kat ******* ke *pout* ? Kan best kalau kita dapat berdua macam dulu. ******* menyesal sangat sebab terpaksa putus ngan noona dulu sebab nak masuk Busan Art Highschool.” Tanpa disedari lelaki comel tu menangis dalam tidur sambil memeluk erat teddy bear besar pemberian EunMi sebelum mereka berpisah beberapa tahun yang lalu.
 

    Di sebuah bilik persalinan kelihatan seorang wanita cantik bergaya yang kelihatan kepenatan setelah seharian sibuk bekerja. Wanita tersebut busy dengan shooting untuk majalah baru. Gambar Sehun dengan wanita tersebut tersenyum riang terjatuh daripada begnya ketika hendak mengeluarkan handphonenya. “ Oh Sehun, terima kasih kerana memahami isi hati dan cita-cita saya. Saya yakin suatu hari nanti kita akan bersama. Wait for me okay, darling”.

 

 

 Siapakah dua insan misteri tersebut? Ya, memang betul tu cinta pertama Sehun dan EunMi. Tapi siapakah mereka?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
Biarlah rahsia ….

 

 

 

 

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Hai.. I'm back ... Miss me right? hehe.. Just kidding..

p/s: huhu sapa agaknya 2 unknown tersebut? Nantikan ya...

 

Jangan lupa upvote and subscride okay..

 

Komen juga sangat dialu-alukan ^^

 

 

                                              HAVE  A GOOD GOOD DAY  ^*

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet