chapter 1

MANISNYA MAGIS CINTA ...

''Morning auntie !!...''lelaki itu mengucap mesra kepada mak cik yang sedang membuat yoga di luar rumah .Mak cik itu tersenyum mesra .Lelaki itu meneruskan perjalanannya dengan hati yang gembira.Haishh ,sekolah baru mestilah semangat baharu .Mana tidaknya ,jika dia meneruskan persekolahannya di sekolahnya yang lama itu ,pasti dia menjadi orang gila sekarang .Mana tidaknya,dia sentiasa dikejar oleh peminatnya (YANG PASTI GADIS YE KAWAN-KAWAN) ,tetapi lelaki pun ada yang minat dia .Famaous bak hang ..haa ,nampak tak betapa handsomenya Wonwoo kita ni .Dia sendiri tidak faham ,dia bukannya artis pun nak dikejar-kejar bagai .Nak kata handsome ,hmm boleh la .

Di persimpangan jalan ,dia terserempak dengan beberapa orang gadis yang sama perjalanan dengannya .Melihat sahaja kelibat lelaki itu ,para gadis itu terus terpaku .Lidah kelu tidak mampu berkata apa-apa .Serious handsome beb ..Wonwoo buat bodoh sahaja maa .Dia sudah biasa dengan keadaan sebegitu .Makin dia jalan ,makin ramai gadis di belakangnya .

'Adoyai ,apsal makin ramai perempuan belakang aku ni .Tadi tak ada pun .Haddei ,harap-harap la tak jadi macam sekolah lama tu ,'Wonwoo berkata di dalam hati .

Sampai sahaja di sekolah (semalam dia da survey dulu sekolah tu dekat mana),makin seronok gadis-gadis itu .Langkah mereka makin rapat dengan Wonwoo .

'Huishh ,budak sekolah ni lagi ekstrem .Takut aku .Haddei ,mana pulak pejabat ni .Nak tanya budak perempuan ni ,jap gi aishh ..merepek la kau Wonwoo ,'dia berkata dalam hati .

Sedang dia bercakap sendirian ,tiba-tiba seseorang menepuk bahunya dari belakang .Wonwoo terkejut .

'Hadeii ,bala ni .Jangan la ada budak perempuan yang berani .'

''Bro ,kau pehal .Cakap sorang-sorang pulak .''tegur suara itu .Tatkala Wonwoo pusing ke belakang ,dia menarik nafas lega .

''Huh ,kau ke .Terkejut aku .Ingatkan siapa la tadi .''Wonwoo memegang bahu Mingyu .Mingyu tersengih .

''Ye la aku .Takkan hantu kot .Cari pejabat ye bang ?,''Mingyu meniru suara perempuan .Wonwoo tergelak .

''Huduh ngat aihh ,''Wonwoo ketawa .

''Tak payah cari la pejabat tu .Kau sekelas dengan aku .Meja pun aku dah susun .Duduk sebelah aku tau .''ujar Mingyu .

''Cehh ,sukati kau je .Mana kau tahu ni .Memandai je .''

''Deyy ,sekolah ni sekolah bapak aku la tonggek .Kau tak puas hati aku .Karang aku letak kau dekat kelas budak-budak liar karang .Nak ?!.''ugut Mingyu .Wonwoo menggeleng laju .

''Aku lupa pulak .Maap ye awak .Kita tak sengaja la ..''Wonwoo menggedik sekali .Mereka ketawa bersama .

''Wonwoo ,Wonwoo perangai kau tak berubah langsung dari dulu .I miss you babe .''ujar Mingyu .Mingyu baru hendak memeluk Wonwoo tetapi Wonwoo mengelak .

''Opps ..rileks la weyyh .Nanti tak pasal-pasal aku kena cop gay pulak .''

''Alaa ,kisah pulak aku .Lagipun ,kita kan memang ada something .''Mingyu buat muka gatal .

''Kau nampak penumbuk ni .Karang tak pasal-pasal penumbuk ni melayang dekat muka kau .Dah ,jangan merepek la .Bawa aku pergi kelas .Semangat ni .''

''Cehh ,poyo je kau .Baru nak buat sweet ..hmm ,okey la .Jom .''

Mingyu membawa Wonwoo ke kelas barunya itu .Harapannya cuma satu ..

'Tolongla jangan ada perempuan-perempuan gila yang macam dekat sekolah lama tu ,'ujarnya di dalam hati .

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ericnamelove #1
hope this goes well<3
kimwoobinlove1 #2
really cute story, cannot wait for update^^
btslover21 #3
cant wait for update^^