THE GIRL IN PHOTOGRAPH

BEHIND THE CLOSED DOOR:THE SERIES

 

 

 

The Girls In the Photograph.

 

 

Pada Suatu hari, terdapat seorang lelaki yang bernama Jeon jungkook. Dia sedang duduk di kelas untuk mengerjakan kerja matematiknya. Ketika dia fokus terhadap kerjakan, tiba-tiba pandanganya tertarik oleh sesuatu yang berkilau di halaman sekolah. 

 

Dia menatap lama untuk memastikan bahawa apa yang dia lihat adah seperti sebuah gambar yang diambil dari kamera Polaroid. Ketika waktu pembelajaran sudah selesai, jungkook terus menuju ke halaman sekolah untuk memeriksa benda yang dia lihat dari tadi lagi.DIa berlari dengan laju seolah-olah takut dia kehilangan benda tersebut.

Ketika dia sampai. Sememangnya itu benar-benar gambar yang di ambil daripada kamera Polaroid.

 

jungkook mengambilnya dan tersenyum simpul saat memandang gambar tersebut.Gambar seorang gadis yang sangat cantik dan membuat jungkook terpesona. Itu adalah gadis paling cantik yang pernah dia lihat. Gadis itu berambut panjang perang dengan gaun putih bercorak bunga yang tersenyum kearah kamera dengan menunjukkan gaya V.(peace).dan pose itu menambahkan lagi kecantikannya.

 

Dia begitu cantik sehingga menggugat perasaan Jungkook supaya mencarinya di sekolah kerana dia menemukan gambar itu di sekolah, jungkook mengambil keputusan untuk bertanya kepada semua orang adakah dia mengenali gadis di dalam gambar tersebut. Tom mula bertanya kepada rakan rakannya, dari kelas senior sampai ke kelas junior.sehingga jungkook harus menanya mengenai gambar tersebut kepada staff guru untuk tahu adakah gadis tersebut adalah salah satu murid di sekolah ini. Namun sayang sekali, semuanya menjawab “Tidak”. Jungkook cukup sedih, jadi ia terus.melangkah pulang dan menyimpan gambar  itu di atas meja belajarnya iaitu sebelah tempat tidurnya.

 

jungkook masih berkeras untuk mencari tahu siapakah gadis yang ada dalam gambar tu, jadi dia mula bertanya kepada kakaknya, namun kakaknya juga menjawab bahawa dia tidak pernah bertemu dengan gadis di dalam gambar tersebut.

 

Pada waktu Tengah malam ketika jungkook sedang lena, dia terbangun kerana terdengar ketukan di tingkap biliknya. Jungkook begitu takut kerana suara itu begitu jelas kedengaran di cuping telinganya. Tidak lama kemudian suara hilaian tawa kedengaran daripada suara seorang wanita muda, ketika jungkook melihat ke arah tingkap dia melihat sekilas sebuah bayangan yang melintas sehingga Jungkook akhirnya cepat-cepat memeriksanya, akan tetapi di saat tingkap iliknys dibuka, dia melihat tiada sesiapapun disana.

 

Pada keesokan harinya,jungkook mencuba untuk menanyakan ibunya ,hal ini kerana dia berpendapat.mungkin ibunya melihat atau berjumpa dengan gadis.di dalam gambar tersebut di sekolah.ibu adalah seorang  pekerja di sekolahnya.namun sama seperti yang lain, ibunya hanya menjawab “tidak” dan itu adalah kali terakhir jungkook cuba mencari tahu siapa gadis yang ada dalam gambar itu.

 

Malam yang seterusnya, ketika jungkook sudah tidur. Suara ketukan di tingkap bilik tersebut itu didengari lagi oleh  jungkook.tetapi suara ketukan tersebut pada kali ini jauh lebih jelas, jungkook menggeliat ngeri ketika suara ketukannya di ikuti suara tawa yang sama yang dia dengar sebelumnya namun pada waktu itu juga Tom sekilas melihat wajah gadis itu mengintip di luar tingkap biliknya. Tatkala jungkook menyedari itu adalah gadis yang sama di dalam.gambar tersebut.Jungkook terus bergegas membuka tingkap kemudian melompat ke tengah jalan dan berniat mencari gadis itu yang dia lihat di tingkap biliknya. Namun sekali lagi, Jungkook tidak menemukan sesiapapun, ketika jungkook berniat akan kembali ke biliknya, sebuah Trak tiba-tiba melintas dan membuat jungkook dilanggar  yang pada waktu  juga membuat Jungkook  meninggal di tempat kejadian dengan gambar gadis itu di tangannya. 

 

Pemandu trak tersebut berlari keluar untuk melihat keadaan jungkook, namun semuanya sudah terlambat. Jungkook meninggal dengan tubuh dan kepala hancur, si pemandu melihat sesuatu di tangan jungkook jadi dia mengambilnya. itu adalah sebuah gambar seorang gadis yang tersenyum girang..rambut perangnya menggerbang dengan cantik dan semnyumannya yang menampakkan gigi yanknow putih..dia memakai gaun putih yang bercorak bunga..DAN DIA JUGA BERPOSE *tiga.jari*'

 

____________________________________________________

 

Oukey readers sekalian..faham x jalan citer ni..kalau x fhm tanya jer..

 

Tpi bagi saya.menakutkanlah jugak citer ni.saya yang buat pun rasa gementar tngan ni.muahahaha

Btw.fighting.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Hanna27 #1
Chapter 15: Update soon! Sya akan tunggu author! T^T
bubble_na_baebeul #2
kpda pmbaca BEHIND THE CLOSED DOOR.sya nk mnx maaf.skrng.sya dlm dilema exam.untuk form 4.for the first time.so.mungkin nnti hbis exam.sya uodate.x pun nnti hujung minggu.lgipun sya ddk asrama..again..mianhae
Areum_97 #3
Chapter 14: Authornim bila nak update??? Tak sabar untuk chapter yg power punya ><
Hanna27 #4
Chapter 14: saya tak sanggup tengok gambar yang author tunjuk dekat atas. *tutup mata*
seram!! update soon authornim!! ^0^
JEON_JI #5
Chapter 13: Waahhh... kirannya Naeun nmpak diri dia dilanggar lh? Yg tinggal tu roh je? Err... seramnyee ._.
Hanna27 #6
Chapter 12: bila saya baca ni, saya takut pula bila ada pop-up tiba-tiba muncul dekat skrin nanti!!
seram!! ><
Update soon!^^
JEON_JI #7
Chapter 12: Seramnyee... •﹏•
sw2tie #8
Chapter 10: Wow .... Seram meremang bulu roma ... Nasib x baca waktu mlm ....
Hanna27 #9
Chapter 9: smiley faces....its just not a happy face but also a face can make people scare...
walapun chapter ni pendek, tapi saya suka baca chap ni!!
semakin banyak authornim update, semakin menarik cerita saya baca^^
and congrats for your PT3 result^^
Hanna27 #10
Chapter 8: authornim, saya faham jalan cerita ni!
memang menakutkan!!