The squid - 01

WANTED : PRINCE FOR SALE
Please Subscribe to read the full chapter

* 01 - The Squid *

____________________________________________

 

Kai melihat keadaan sekelinling dengan penuh berhati-hati dan dia mencuba untuk membuat 'stunt' iaitu memanjat pagar sekolah. Dah lambat sedar pulak buat salah.

dengan muka yang beria-ia Kai memanjat pagar tersebut tetapi Soojung lebih pantas menarik kaki Kai dan PLOP!!! , ye begitu la bunyi Kai jatuh, macam nangka jatuh tetapi nangka jatuh dalam keadaan yang cool . " yah Kim Jongin AWAL ko datang sekolah " Soojung mencekak pingangnya dan memandang Kai dengan muka yang kerek. 

Kai bangun dan mengibas seluarnya ..tindakan Soojung amat melukakan hatinya lebih-lebih lagi bila dia jatuh dengan cara memalukan..bontot kat atas muka kat bawah, Melihat tindakan Soojung yang hanya bercekak pinggang lagi membuatkan hati dia bertambah sakit,bukan nak tolong tapi buat keadaan lagi parah . Soojung mendekati Kai dan membuat style 'psycho'. " Kalau ko kacau aku hari ni..The Squid ko akan merana  " . Kai mencebik dan menepuk bahu Soojung dengan muka yang sinis " or kau yang merana wahai cik Jung Soojung " . Soojung mengerutkan dahinya.bukan dia takut tapi ugutan tu dah beribu kali dia dengar " aku tak takut la wahai encik peminat sotong..just see your fate mr Kai " Soojung berlalu dan menjelir lidahnya . Kai hanya menggeleng kepalanya dan membetul kot uniform sekolahnya. " The squid i'll come now " .

 

Soojung masuk kedalam kelas dan mengambil tempat duduknya. Buku teks bahasa Korea dibuka dan diselak dengan muka yang malas " hey my korean its quite good..bukan macam sotong tu !! " 

" Soojung apa ko membebel tu?? sotong?? sape ?? Kai ke ? " Mijoo membetulkan rambutnya sambil memandang Soojung yang sedang memandang buku bahasa Korea dengan muka yang malas

" Mijoo ko rasa kan sape lebih pandai aku ke sotong tu ? " Soojung melihat Mijoo dengan muka bersinar-sinar 

Mijoo hanya mengeluh melihat rakannya yang terlalu obses untuk membalas dendam kepada Kai " OF CORSE la ko lagi pandai "

Soojung mengangguk dengan penuh konfiden " aku dah agak..tapi kenapa mesti sotong tu yang selalu dapat nombor satu "

" hmmm tu ~~~ 

" tu sebab aku lagi pandai dari kau Soojung ..apa guna ade IQ 148 kalau bahasa korea pun terok" Kai mengambil buku teks milik Soojung dan mencebik 

" bahasa korea kau still teruk kan ?? nak aku ajar  ? " Kai memandang Soojung dengan muka berlagak pandai 

Soojung merampas bukunya daripada Kai " encik sotong..mind your own business "

Kai tersenyum sinis dan meletakkan satu kotak dihadapan Soojung " ko order ni semalam kan ? "

Soojung menaikkan keningnya dan membuka kotak tersebut dengan berhati-hati " SOTONG KERING !!! "

satu kelas berbau disebabkan sotong yang diberi oleh Kai kepada Soojung " yah Soojung agak-agak la kalau nak order pun..tengok satu kelas dah berbau sotong kering"jeling Seungchul kepada Soojung.Soojung mengetap giginya dan memandang kearah Kai dengan muka yang bengis..sekali lagi Soojung dikenakan oleh Kim Jongin a.k.a Encik sotong..

" aku dah cakap..ko akan lebih merana" Kai tersenyum sinis dan duduk di tempatnya " haihhh bau sotong..ko nak makan ke or ko nak jual benda tu ? " Kai merenung mata Soojung dan menunjuk thumbs up kepada Soojung. 

Soojung membaling kotak tersebut kepada Kai tetapi malangnya kotak tersebut mendarat atas kepala Sir Kwangsoo Lee " ANDWAEEEEE " jerit Sir Kwangsoo dengan penuh dramatik. Soojung terkejut dan satu kelas menahan tawa..sekarang Sir Kwangsoo dan berbau sotong kering ..Kai sekali lagi menunjukkan thumbs up dengan muka yang puas 

" Jung Soojung..ikut saya kekelas sekarang " tegas Sir Kwangsoo

muka Soojung dah berpeluh dan dia perlu mendengar bebelan Sir Kwangsoo mungkin untuk 20 minit.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
NURA96 #1
Chapter 1: update soon.. hwaiting ^_^