01

Victims.
Please Subscribe to read the full chapter

June, 2015
 

Kelas itu sunyi, tak seperti selalu. Kelas itu adalah kelas yang menempatkan pelajar pelajar yang paling berpengaruh di Seoul. Mereka semua adalah bakal CEO syarikat ternama, dan mereka adalah antara pelajar terpandai di Seoul.

Waktu pembelajaran mereka waktu petang, manakala kelas kelas lain diadakan di waktu pagi.

Hanya ada 10 orang pelajar di kelas itu. Namun semenjak kehilangan empat orang ahli kelas mereka secara misteri, kelas itu berkurangan ahli.

L dari tadi mengetuk kepalanya dengan pensel, matanya terpejam.

Ian tidak boleh fokus, buku Prinsip Akaun dibuka tutup.

OneJunn memeluk tubuh, memandang kosong pada papan hitam.

Kai memasang headphone di kepala dengan volume paling kuat. 

Ara merenung gambar kelas yang dipegangnya dengan khusyuk.

Eunsol termenung memandang luar tingkap.

" I HATE THIS SITUATION !" Kai menendang meja dengan kuat. Masing masing tersentak. "Kenapa? Mana? Aku tak jelas! Dah dekat sebulan kawan kita hilang! Aku rindu semuanya.. termasuk Rianne," Kai menggenggam penumbuk. 

Tanpa dijangka, dia menumbuk mejanya tanpa henti, seperti dirasuk. "Sudahlah Kai ! Dah !" Ian, sebagai ketua kelas dan sahabatnya, memeluknya manakala yang lain hanya membisu. 

Kai menarik tocang Rianne, gadis yang rendah itu. "Kim Jongin, please stop."

"Kim Jongin, please stop." Kai mengajuk suara Rianne yang kecil itu. "Apa awak nak sebenarnya? Saya tak suka awak buli saya!" Rianne memandang matanya. "Rianne, saya suka awak. Sangat sangat."

"Jangan bawa sangat perasaan, Kai." Ara menyampuk. "Kita kena bincang." Eunsol duduk di lantai bahagian belakang kelas ; diikuti yang lain. Mereka membentuk bulatan.

"Aku yakin, Mark, Yejin, Hara dengan Jin bukan ponteng mahupun lari sekolah," L penuh yakin. "So ada kemungkinan ni kes culik." sambung OneJunn. 

"Sindiket jual organ?" Eunsol memukul kepala Ian. "Eish! Mulut tu jaga sikit!" 

"Wait-" suara Ara menarik perhatian semua. "Look at this."

Ara meletakkan kertas di atas lantai, menunjukkan idea yang ditulisnya.

1. Mark (22/01/1996)
2. Yejin (03/02/1996)
3. Hara ( 24/02/1996)
4. Jin (09/04/1996)
 

"Birthdate!" Ian paling cepat pick-up. "Lepas ni birtday aku." OneJunn mula cuak. "Lepastu L, then Eunsol, Kai, Ian, aku." tegas nada Ara. "Baik kau sedia, Junn. Lepas

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
QuincyOat
#1
Chapter 1: Okay, Onejunn dan Eunsol..chessy lah love story korang. But i love it! :) Update soon~ Aigoo.. My baebae Markeu~~ awat hang kena kidnap,intan payung??