001

Just Marry Me!

Di cafe Xoxo

Song Ji Hye menghirup latte caramel yang sudah terhidang diatas meja. Dia juga menunggu seorang lelaki yang akan berjumpa dengannya. Siapakah lelaki yang ingin berjumpa dengan dirinya?

"Sayang, boleh tak pergi cafe XOXO? Ada orang nak jumpa kamu?" Itulah kata-kata omma yang masih terngia-ngia di cuping telinganya. 

Mana orang yang nak jumpa aku ni? Lambat gila, nak dekat setengah jam aku tunggu dia. Gertak hati Jihye.

Seorang lelaki berbaju kemeja merah, berblazer hitam dan berseluar slack datang menghampiri tempat duduknya. Muka lelaki itu ketat saja. Kenapa? Stress sangatkah dia.

"Kau Song Jihye ke? Lama tak tunggu aku? Aku banyak kerja ni. Cepat kenalkan diri kau kat aku." Selamba lelaki itu berkata.

Jihye mencebik, lama tak tunggu aku? Seriously! Mestilah lama! Lagi-lagi tiada sebarang ucapan 'Hi...Hello' yang keluar  daripada mulut lelaki itu. Sombong! harap muka sahaja handsome tapi perangai berlagak.

"Miss Song Jihye?? Mengelamun pasal apa?" kata lelaki itu sambil melambai-lambai tangannya di muka Jihye . Sebuah senyuman sinis dipamerkan.  Dan ini membuatkan Jihye tersedar.

"Oh! Sorry. Nama saya Song Jihye. Umur saya 18 tahun. Saya pelajar tahun akhir SME high school. Dan nama awak siapa?" setelah memperkenalkan dirinya, Jihye terus menyoal lelaki itu.

"Mudanya kau. 18 tahun dah nak kahwin dengan aku. Huh! Nevermind. Nama aku Do Kyungsoo, CEO syarikat LAVA dan ayah aku pemilik tetap syarikat LAVA. Umur aku 23 tahun. And you can call me D.O" balas D.O

What! dia anak pemilik syarikat LAVA? Betulkah ini... atau ini semuanya mimpi. Getus hati Jihye.

"Kau tahu tak kenapa kita kene berjumpa dekat sini?" Soal D.O

Jihye mengelengkan kepalanya. Dia seakan-akan tiada idea mengapa dia harus berjumpa dengan jejaka dihadapannya itu.

"Tak. Saya ikut je apa yang omma saya suruh." jawab Jihye.

"Untuk pengetahuan kau. Kita kene kahwin. Mama aku sukakan kau..." belum sempat D.O berkata. Dengan pantas Jihye memotong..

"What? Kahwin! Maaf, saya tak berminat dengan awak pun. Jadi saya tak kan kahwin dengan awak." Ujar Jihye. Ada hati aku nak berkahwin dengan lelaki ketul ais beku tahap thermometer beku itu. Sudahlah sombong. Bisik hati Jihye. Dia memandang D.O dengan pandangan yang menjengkelkan.

"So, kau fikir aku nak kahwin dengan kaulah! Huh! You're not even my type." ujar D.O. Dia menghirup air americano yang diorder sebentar tadi.

You're not even my type? Murah sangatkah aku? Sampai hati dia kata macam tu. Dasar kissable lips

"Awak fikir awak type sayalah? Eh! Tolonglah.." sindir Jihye. D.O di hadapannya mengecilkan mata seraya kening yang tebal diangkat ke atas.

"Ok, kau tak nak kahwin dengan aku dan aku tak nak dengan kau. So, we meet our parent and talk to them that no wedding. Deal?" Kata D.O kemudian dia menghulurkan tangannya.

Tanpa berfikir panjang Jihye terus menyambut tangan D.O "Deal."

D.O tersenyum puas manakala Jihye tersenyum bahagia. Alangkah bagusnya dia dan D.O tidak berkahwin. Memandang dia baru sahaja berumur 18 tahun dan pelajar tahun akhir di Sme High School. Tak mungkin dia mahu berkahwin, kan?

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Seasony
#1
Beat best best !
lydiakardinal
#2
Chapter 3: update soon author..
best la cite ni , daebak
xoxogirl2 #3
Chapter 3: Update soon... i still waiting
SyiqaYeollie
#4
Chapter 2: Update soon