Chapter 2

The True Love
Please Subscribe to read the full chapter

4 Bulan Kemudian

Hubungan Jungkook dengan Jin semakin rapat, begitu juga dengan appa dan omma Jungkook dan Jin, hubungan Jin dengan Xiumin dan Krystal juga semakin rapat terutama dengan Krystal.

Jungkook sedar akan hubungan Jin dan Krystal yang agak akrab, tapi Jungkook hanya buat tak tahu kerana Krystal memang seorang yang mudah bergaul.

Hari ini Jungkook dan Jin sudah merancang untuk keluar bersama kerana semalam Jin mengajak Jungkook keluar dan ingin membelikan sesuatu untuk Jungkook, mereka shopping di Coex Mall dan menghabiskan masa bersama.

"Gomawo hyung sebab ajak Jungkook keluar dan belanja Jungkook hari ni" ucap Jungkook kepada hyungnya.

"Tak ada apa lah, apa salah nya hyung belanja Jungkook"  balas Jin, "jom kita singgah Seoul Cafe nak tak?" ajak Jin.

"Ok, Jungkook tak kisah" balas Jungkook.

 

Di Seoul Cafe

Selepas mereka memesan air masing2, Jungkook dan Jin duduk di sudut Cafe tersebut, mereka berbual-bual dan bergelak ketawa bersama, tiba2 phone Jin berbunyi menandakan ada mesej yang masuk. Jin membaca mesej tersebut sambil tersenyum.

"Hyung siapa yang mesej tu?" tanya Jungkook kehairannan bila melihat hyungnya terseyum sendiri.

"Ohhh, Krystal yang mesej" balas Jin.

"Oooohhhh, hyung memang selalu mesej dengan Krystal ke?" tanya Jungkook.

"Tak ada lah, bila free je hyung mesej dengan dia, kenapa Jungkook tanya?" balas Jin.

"Oooohhhh" balas Jungkook ringkas.

"Jungkook sebenarnya hyung ada pekara nak bagi tahu Jungkook, tapi Jungkook jangan terkejut pulak tau" kata Jin setelah beberapa minit mendiamkan diri.

"Apa dia? cakap jer lah" balas Jungkook

"Sebenarnya........ sebenarnya...... hyung suka dekat Krystal" beritahu Jin dengan tergagap.

"Ooohhhh, hyung dah bagi tahu Krystal ke hyung suka dekat dia, ok lah tu Krystal tu kan cantik sesuai lah dengan hyung" balas Jungkook dengan nada gembira yang dibuat-buat.

"Belum lagi, hyung ingat hujung minggu ni hyung nak ajak Krystal keluar dan nanti hyung nak bagi tahu lah dekat dia" beritahu Jin.

"Ok lah tu, Jungkook sentiasa sokong apa je keputusan hyung, hyung jom lah kita balik esok Jungkook ada class lah" balas Jumgkook.

"Terima kasih Jungkook" balas Jin "bukan Jungkook cakap esok Jungkook tak ada kelas ke?" tanya Jin kehairanan.

"Pagi memang tak ada kelas, tapi Jungkook lupa yang Jungkook ada kelas petang" balas Jungkook.

"Ooohhhh ok lah, jom lah kita balik" ajak Jin.

Pengakuan Jin malam itu telah buat Jungkook cuba untuk melupakan perasaannya terhadap Krystal " demi hyung Jungkook sanggup buat apa jer" kata Jungkook dalam hati.

                     ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sudah empat hari sejak Jin memberitahu Jungkook tentang perasaannya terhadap Krystal, sejak hari tu Jungkook cuba untuk lupakan perasaannya terhadap Krystal dan cuba untuk tak terlalu rapat dengan Krystal, semuanya kerana Jungkook amat menyangi hyungnya walaupun dia menyintai Krystal.

Tetapi Xiumin perasan akan perubahan Jungkook dan sikap Jungkook yang cuba menghindari Krystal.                             Selepas tamat class Xiumin telah mengikut Jungkook pulang ke rumahnya kerana mereka mempunyai kerja berkumpulan yang harus disiapkan dan Jungkook dan Xiumin berada di kumpulan yang sama.

Di Rumah Jungkook

Selepas menyapa omma Jungkook, mereka terus masuk ke bilik Jungkook untuk menyiapkan kerja mereka, beberapa minit kemudian omma Jungkook mengetuk pintu bilik Jungkook untuk menghantar minuman dan sedikit makanan ringgan.

"Gomawo omma" ucap Jungkook

"Gomawo ahjuma" ucap Xiumin pula

"Minum lah Xiumin, nanti dinner lah sekali dengan kami, sekejap lagi pun appa Jungkook balik, boleh lah kamu makan sekali dengan kami" ajak omma Jungkook

"Ok, saya tak ada masalah lagi pun dah lama tak rasa masakan ahjuma, lagi pun malam ni omma dengan appa ada dinner di luar sempena ulang tahun syarikat appa" balas Xiumin dengan gembira, hubungan Xiumin dan keluarga Jungkook amat rapat kerana mereka sudah lama kenal.

"Nanti ahjuma sediakan makan malam untuk kita semua" balas omma Jungkook dan terus bereda dari bilik Jungkook

Xiumin dan Jungkook terus menyambung kerja mereka kembali.

"Jungkook aku nak tanya sikit ni" kata Xiumin tiba2

"apa dia? tanya je lah" balas Jungkook sambil membuat kerjanya

"Asal kau macam cuba elakkan diri daripada Krystal?" tanya Xiumin

Pertayaan Xiumin membuatkan Jungkook tersentak dan berhenti daripada membuat kerjanya " ma.. mana ada, kau ni pandai2 je" balas Jungkook

"Kau tak payah nak tipu aku lah, aku kenal kau bukan hari ni lah Jungkook, aku kenal kau dah lama dari kita kecik lagi, baik kau bagi tahu aku asal kau cuba jauhkan diri daripada Krystal, kau dah kawan dengan dia dah lama dah" kata Xiumin 

"Aku terpaksa Xiumin" balas Jungkook dengan nada sedih

"Apa yang terpaksanya, kau kenal Krystal dah lama dan kau pun memang dah suka dia dah lamakan, kenapa kau sampai nak elakkan diri daripada Krystal pulak" kata Xiumin

"Sebenarnya hari yang aku keluar dengan hyung aku, hyung aku bagi tahu aku yang dia sukakan Krystal" balas Jungkook

"Apa? hyung kau suka Krystal, asal kau tak bagi tahu hyung kau je yang kau suka Krystal" tanya Xiumin

"Xiumin aku sanggup buat apa je asalkan hyung aku happy, dia je satu2 nya hyung yang aku ada dan dia lah ahli keluarga kandung aku yang tinggal, aku tak nak sebabkan cinta aku dekat Krystal hyung aku tak happy" balas Jungkook

"Tak apa lah Jungkook, kalau kau rasa itu yang terbaik, aku sentiasa sokong segala keputusan kau" balas Xiumin sambil menepuk bahu Jungkook, kemudian mereka berpelukan.

Tanpa mereka sedari perbualan mereka didengari oleh Jin, Jin datang untuk menjenguk Jungkook kerana sudah beberapa hari dia tidak dapat berjumpa dengan Jungkook kerana terlampau sibuk dengan class.

Jin tidak sangka sampai begitu sekali Jungkook sanggup berkorban untuknya, Jin buat2 tidak dengar perbualan Xiumin dan Jungkook dan terus mengetuk pintu bilik Jungkook

Selepas Xiumin dan Jungkook meleraikan pelukan mereka mendegar pintu bilik diketuk, Jungkook pergi membuka pintu biliknya

"Hyung!!!" kata Jungkook apabila membuka pintu biliknya dan melihat h

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
illymaisara #1
Chapter 3: knapa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!jungkook mati!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!nangisla
EXO12WOLVES00 #2
Chapter 4: DAEBAKK!!! Sya mnangis bca crita ni..