Chapter 7

Back to its place
Please Subscribe to read the full chapter

Yongguk terjaga dari tidurnya apabila dia merasa tubuhya digoncang halus oleh seseorang.Segera dia membuka matanya.Sesekali dia mengelip-ngelipkan mata,membiasakan pandangannya dengan suasana yang gelap disekelilingnya.

 

 

Himchan sedang duduk diatas kerusi,disebelah tempat dia sedang duduk,malah tidur sebelumnya.Dia memandang jam dinding di wad itu.Jam 5.30 pagi.

 

 

''Kenapa Himchan?..'' tanya Yongguk lembut.


 

''Jom kita keluar sekejap,temankan saya..'' balas Himchan dengan pandangan puppy eyes,sambil tersenyum...


 

Yongguk tidak menolak,malah mengangguk-ngangguk kepalanya perlahan tanda setuju.Segera dia bangun,meminta izin untuk ke bilik air sebentar.Selepas 5 minit,Yongguk keluar dari bilik air setelah membasuh mukanya,lalu dia mencapai sweaternya.Setelah menyarungkan sweater,dia mencapai tangan Himchan lembut lalu memimpinnya..

 

 

Suasana disekitar pusat rawatan  terapi itu sunyi sepi.Keadaan di kawasan tanah tinggi pada ketika itu agak sejuk,malah kelihatan sangat kelam kerana sang matahari masih belum memunculkan dirinya.Namun,Yongguk masih dapat melihat senyuman manis Himchan yang terukir di bibirnya ketika itu.Malah Yongguk turut tersenyum.

 

 

Himchan mengajak Yongguk duduk dibawah sepohon pokok rendang di hujung taman.Yongguk hanya menurut.Setelah duduk,Yongguk memandang Himchan sekilas.


 

Himchan sedang kusyuk memandang kawasan berbukit yang lapang dihadapan mereka sesekali dia akan menyedut udara pagi yang segar pada ketika itu.Himchan menutup mata rapat-rapat sambil menghirup udara pagi sedalam-dalamnya.

 

 

Yongguk tidak berkata apa-apa.Dia hanya mengamati wajah Himchan sedari tadi tanpa rasa jemu.Tidak sesekali..

 

 

Akhirnya Himchan membuka mata lalu mengalihkan pandangannya pada Yongguk yang sedang memerhatikannya.Yongguk seakan mengelamun,memandang Himchan tanpa mengerdipkan mata.Himchan melambaikan tangan dihadapan muka Yongguk,menyebabkan Yongguk tersentak dari lamunannya.Himchan ke

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hjkyung #1
Chapter 10: Awwww. Sedihnyaaa. Tq so muchh
SongHaBin #2
Start baca dari awal smpai chapter terbaru.. Tak sedar airmata meleleh,siap ada hingus pulak tuh.. ALAMAK KANTOI!! Junhong bjaya buat sya nangis meraung,huaaaa
SongHaBin #3
BangHim sho shweet~
mpreggoland
#4
Chapter 2: wah diorg dh mula berkenalan...eh, Himchan jatuh cinta pandangan pertama ke? hehe
takper, Gukkie pn suka dia gak...
bias sy dlm BTS, Kookie and Jin...dlm BAP plak, Himchan je...
mpreggoland
#5
Chapter 1: banghim ke? kalau gitu sy akn stay kat citer ni smpai penghujungnya ^^