Now, you're mine!

Hypocrite Angel

"Future more, ambil ni"Kevin menghulurkan Bomi sebuah telefon pintar keluaran syarikat elektronik gergasi, Apple  iaitu iPhone5C.

"Untuk aku??"soal Bomi tidak menyangka pemberian itu.

"Kau kan girlfriend aku sekarang takkan girlfriend kepada Angel Prince tak ada phone?"Bomi yang masih bingung dan blur sibuk membelek-belek telefon canggih itu. Kevin mengambil peluang menarik tangan Bomi dan membawanya ke kafeteria (biasalah.. =,= tempat announcement)

"Attention please!!! Saya dapati semalam ramai yang mengesyaki saya tipu dan menganggap saya yang tergila-gilakan Bomi. But for all information, saya dan Yoon Bomi memang dah lama couple. Hal semalam tu dah selesai lepas Bomi minta maaf"

Bomi terkesima mendengar ayat 'Bomi dah minta maaf' keluar dari mulut Kevin. Mulutnya mahu berkata kata tetapi entah mengapa suaranya seakan tersekat di trakeanya.

"Asalkan awak janji tak ulanginya., hati saya masih untuk awak." Tambah Kevin mendapat jeritan serta tepukan  orang ramai disitu. Apa yang diorang jerit.........?

"Siapa Yoon Bomi??!"

"Kevin forever Angel Prince!!!"

"Mulianya Kevin!!!!"

Di dahi Bomi sudah terlukis seribu garis kehairanan.

"Apa yang kau cakap ni?!!"Bomi sedikit menjerit tetapi nada suaranya lebih perlahan dari Kevin yang baru selesai menyampaikan pengumuman.

Kevin tersentak dengan tindakan Bomi mempersoalnya sebegitu rupa walaupun setelah pakatan telah dibuat. Nampaknya kau memang tak boleh pandang mudah pada Bomi, Kevin....

Melihat Kevin yang bisu seribu bahasa, Bomi terus mengangkat kaki berlalu dari situ meninggalkan Kevin sedirian.

DI RUMAH BOMI

"Bom, Kai dah balik dari california"ujar Ibu Bomi kepada anak gadisnya sebaik sahaja Bomi melangkah masuk.

"Kai??!! Serius?! Macamana eomma boleh tau?"Soal Bomi amat teruja nampaknya.

"Tadi Kai datang rumah. Dia nak jumpa Bom tapi Bom takde jadi dia cakap dia nak jumpa Bom jam 4 nanti di Cafe garden. Jauh jugak cafe tu"balas Pn. Yoon.

"Ala~jauh sket takpe. Bomi habis duit bayar tambang, rindu sangat kat Kai !!! >.<" kata Bomi ceria.

TEPAT PUKUL 3:00 ptg

Bomi dah bersiap untuk keluar menemui sepupunya yang telah 5 tahun belajar di Calafornia.Dengan baju t-shirt biru muda dan seluar track suit hitam, Bomi pntas menyarungkan selipar kuningnya lantas terus melangkah pergi.

Setelah hampir 20 min perjalanan, telefon bimbit nya bergegar menanda terdapat mesej masuk.( oh, lupa nak bagi tau Bomi ada bawa iPhone 5C yang diberi Kevin dengan tujuan supaya Kai boleh mengajar cara penggunaan nya)

peringatan! Terdapat satu mesej baru

Bomi cuba membuka mesej itu dan apabila berjaya, dia lantas membaca isi kandunganya.

Annyeonghaseyo, ni Miss Nicole. Bomi, kita perlu berbincang tentang hal kamu. Urgent! Sekarang!! Di taman seseyong

'Hah?!! Urgent??! Sekarang?!! Pasal apa lagi Miss Nicole ni..? Kalau pasal wang pengajian, aku dah bayar guna duit Kevin.'bulat mata Bomi membaca isi kandungan mesej itu.

'Aduh, macamana ni?!!! Aku nak jumpa Kai. Tapi Miss Nicole cakap urgent. Macamana kalau ada lagi yang aku  tak bayar??' Setelah hampir 5 minit bermonolog dengan diri sendiri. Akhirnya Bomi membuat keputusan untuk berjumla dengan miss Nicole, akibatnya Bomi terpaksa patah balik yang memakan masa hampir 30 minit.

DI TAMAN SESEYONG

 "Miss Nicole !!!! " sesudah sampai disana, Bomi menjerit memangil-manggil nama dekan yang bertugas mengutip wang pengajian itu.

"Miss Nicole !!! Where are you??"panggil Bomi lagi sambil matanya meliar mencari tubuh wanita itu.

Tiba-tiba muncul bunyi tepukan tangan. Semakin lama bunyi itu semakin mendekati. Bomi yang mula rasa tak sedap hati, menoleh kebelakang. 

"Kevin?!"Bomi melihat Kevin sedang bertepuk tangan dengan mukanya yang poyo itu."Apa kau bu-"Bomi sengaja menghentikan ayatnya, lantas menyambung"Oh no, jangan cakap yang ka-"

"Aku ape?!"Kevin mencelah sebelum sempat Bomi menghabiskan ayat itu."Aku yang hantar mesej tu?"Selesai berkata, kevin gelak penuh kejahatan."That is absolutely right! Kau ingat kau pandai sangat?! Berani lagi kau malukan aku dengan kau selamba je tinggalkan aku Boyfriend kau?"

Bomi sentap sesaat.

"Kenapalah kau tak boleh fikir, macamana Miss Nicole boleh dapat no. Kau? Bomi... Bomi..."Kevin menggelengkan kepala.

"Jadi aku korbankan masa aku untuk jumpa sepupu aku sebab kau?! Mana kau park kereta kau?"tiba-tiba Bomi menyoal yang langsung takde kena mengena dengan apa yang diberitahu Kevin tadi.

"Kenapa?! Kau nak buat kat kereta aku macam kau dah buat kat iPhone aku? Sudahlah, aku park jaaaauuuuuuuh dari sini"balas Kevin sambil tersenyum sinis.

"Oh, baguslah! Sebab aku bukan nak buat macam tu., tapi aku nak buat MACAM NIE !!!!!" Bomi menyepak ehem..ehem.. Tempat sulit lelaki.

Apalagi, Kevin mengerang kesakitan yang teramat tang tak dapat dibayangkan. Namun sedikit pon tak dapat simpati dari Bomi yang terus berlalu meninggalkan Kevin.

PAGI ESOKNYA

"BoMi ! " Kevin memanggil manggil nama gadis itu setelah Bomi berjalan menlintasinya. Namun Bomi sedikit pon tidak mengendahkannya., dia terus berjalan menaiki tangga ingin cepat-cepat meninggalkan Kevin. Hatinya masih memendam rasa kecewa Dan terasa bodoh apabila dipermainkan Kevin semalam.

"Woi Bomi !!"Kevin panggil lagi sementara langkah nya turut mengikuti Bomi yang menaiki tangga.

"Bomi, listen !!!!!! " Tiba di anak tangga teratas, Kevin lentas memegang tangan Bomi. Bomi yang hilang sabar menghempas kuat tangan Kevin Dan menyebabkan........

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet