Chap 2 - The Day

A Death Note
Please Subscribe to read the full chapter

Chapter 2 - The Day

 

     Sinaran matahari menyilaukan mata SooRa. Si gadis yang masih membuat tahi mata. SooRa mengauap kecil serta menggeliat sedikit untuk merenggangkan sedikit urat-uratnya. Jam di atas meja dikerling. 9.20 a.m. SooRa tersengih kerang wangi. Hari ini dia tidur lena tanpa bermimpikan perkara-perkara yang pelik seperti biasa. Hairan juga. Tapi apa yang pasti dia sudah bersiap sedia. Siap sedia untuk 'merantau'. Kebenaran perlu dibongkar segara!

 

 

 

 

 

DING! DONG!

Krik,krik..."Mana dia ni..." DaSom yang tercegat di hadapan rumah SooRa itu berrcekak pinggang menunggu tuan punya rumah membuka pintu. Namun batang hidung 'sahabat'nya itu langsung tidak kelihatan. 

DING! DONG!

Okey! Ini sudah kali yang ke-40 kali DaSom menekan loceng rumah SooRah tapi tetap juga manusia itu tidak muncul-muncul. Entah-entah dia pengan ke mati dekat dalam tu`...Siapa tahu...Baik aku check! DaSom lantas menyelup tas tangannya lalu membawa keluar kunci pendua rumah SooRa. Kunci pendua rumah SooRa memang sengaja SooRa menyuruhnya pegang.

Klik!

Pintu pagar sudah dibuka. Langkah dibawa masuk ke perkarangan rumah SooRa. Pintu rumah dibuka dan kaki dibawa jejak. Gelap. Itu yang DaSom tahu. Tiada pula sebarang tubuh mahupun bunyi di dalam rumah itu. Sedang DaSom berjalan di ruang tamu,matanya tercacap pada sesuatu yang menarik. Di atas meja terdapat sebuah buku perancangan SooRa bersama beberapa kertas A4 yang agak berterabur. Lantas kertas itu diambil. Mata DaSom tajam embaca kertas itu. "SeHun's House's Journey" Tak guna! Kau pergi juga,!! Lantas DaSom keluar dari rumah SooRa. Ada perkara yang harus dilakukan sebelum semuanya terbongkar!

 

 

 

 

 

 

<
Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
bubble_na_baebeul #1
Chapter 2: Sape sape sape..huargggggghhhh...update authornim..
whitelove
#2
Chapter 2: Sape yg sapa ?---

Update soom~
whitelove
#3
Chapter 1: Waaaa i need an update~ chapter ptama dah mnarik phatian hahaha. Fighting author-nim
TinkyWanky #4
Pailli update!
Sehun tunang SooRa? And how Sehun can died???
o.O Oh My Sehun!!!
OhJiRah #5
-o- Curious...
Keep update! ^^
yellowshu4
#6
Hi what language is this in? I want to be able to read it but I'm British and I don't understand what you're saying. What I'm going to do is translate it into English so I can read it but I want to know what language this is in so I can do that. Thanks :)