Final !

It's really weird ! ?

     

       Petang itu cuaca kelihatan mendung seperti hujan akan turun. Eun Mi yang baru sahaja habis kelas pun berjalan ke rumah akibat driver nya pergi bercuti bersama keluarga. Sedang Eun Mi berjalan, terasa seperti air setitik demi setitik jatuh ke wajahnya dan sejurus itu hujan mula membasahi bumi. Eun Mi mula berlari dan berteduh di bawah Bus Stop.

   “Ahh~ habis basah uniform sekolah aku !” Rungut Eun Mi sendirian. Ketika itu matanya tertancap kea rah seorang gadis mungkin berusia sebaya dengannya yang masih berdiri di tengah-tengah hujan lebat dengan wajah yang pucat. Mahu mati agaknya orang tu sampai berdiri tengah-tengah hujan. Diperhatikan sahaja gadis itu sejak tadi namun, masih tiada tanda yang gadis itu akan pergi cari tempat berteduh malah ianya masih kaku seolah-olah patung hidup. Gila! tak pernah dibuat dek orang, berdiri tengah-tengah hujan batak sangat tak pernah merasa hujan ! Dah lah berdiri kat tengah jalan kenderaan lalu lintas ! Memang nak tempah mati betul budak tu !

    ‘Stress nya aku tengok dia berdiri kat situ !’ Desis Eun Mi geram. Dengan penuh geram dan risau, Eun Mi berhasrat untuk mengheret gadis itu ke tempat berteduh dan baru sahaja dia ingin melangkah, kedatangan bas itu membuatkan niatnya terhenti. Alang-alang sudah ada bas, lebih baik dia pulang naik bas aje. Eun Mi mula menaiki bas bersama beberapa penumpang yang lain dan mula duduk ditepi tingkap. Eun Mi memalingkan wajah ke tempat gadis itu berdiri tadi namun, gadis itu sudah tiada disitu.

      Malam itu, keluarga Eun Mi semua keluar atas urusan masing-masing kecuali pembantu rumahnya. Eun Mi menonton telivison di ruang tamu kemudian matanya berasa gatal. ‘Hish! ape lah yang masuk dalam mata aku ni’ Eun Mi bangun dan menilik matanya di cermin ruang tamu. Tiba-tiba Eun Mi melihat ada sesuatu melintasi nya dari belakang melalui cermin. Eun Mi melihat sekeliling. Siapa ?

   ‘Setahu aku tak de siapa pun kat rumah ni kecuali aku dan Mak Teh’  Eun Mi gusar.

“Eun Mi, Eun Mi mari sini….” Dia terdengar Mak Teh memanggilnya dari atas. Kenapa sura Mak Teh macam tu ? sakit tekak kut. Lantas Eun Mi pergi ke atas tetapi tiada siapa pun yang berada di atas.  “Mak Teh kat mana? jangan takutkan Eun Mi. Eun Mi takut gelap ni!” Kata Eun Mi dengan ketakutan sambil memeriksa setiap bilik di atas. Siapa yang panggil aku tadi ? Aduh tegak bulu roma aku ! Salah dengar kut. Kemudian dia terlihat pintu terhempas dengan kuat. ‘Angin je tu, angin..ingat! yang tu mestilah angin kan ?’ Eun Mi kembali kecut, dengan kaki yang menggigil mula turun ke bawah semula.

       Tiba-tiba piring hitam berputar sendiri tetapi lagu itu……. menyeramkan. Katanya lagu tu dulu ada kisah disebaliknya dan kisah tu memang tragis ! *Lagu itu dirahsiakan* (Sorry Author x boleh beri tajuk lagu tu). Eun Mi mula resah.  

   “Jangan mainkan lagu tu !! aku benci lagu tu !!” Jerit Eun Mi dalam ketakutan sambil menekup telinganya. Eun Mi berlari  mencari kelibat pembantu rumahnya dengan air mata yang tak henti-henti.

  “Mak Teh ! Mak Teh kat mana ?!” Jerit Eun Mi sambil mencari di setiap ruang tamu. Kemudian Mak Teh dengan tergesa-gesa mendapatkan Eun Mi yang sedang kalut dan wajahnya yang sudah basah dengan air mata. Eun Mi terus memeluk Mak Teh.

    “Ma-mak Teh pe-pergi mana ? jangan tinggalkan Eun Mi sorang-sorang” Rintih Eun Mi dengan tersedu-sedan.

    “Maaf lah tadi mak teh pergi rumah jiran sebelah sekejap. Kenapa ni Eun Mi ? sampai menangis ni ?” Soal Mak Teh perihatin. Eun Mi hanya menggelengkan kepala.

   “Mak Teh, Eun Mi nak tidur dengan mak teh tau nanti” pinta Eun Mi seakan-akan merayu. Dan Mak Teh hanya mengangguk. Dan malam itu Eun Mi tidur cepat dari waktu sebelumnya


 

     Keesokannya

     Eun Mi berlakon seperti tiada apa-apa yang terjadi seperti sebelumnya. Mereka sekeluarga bersarapan bersama kecuali Jin Kyung kerana Jin Kyung ada Vacation yang telah dianjurkan oleh pihak sekolahnya.

       Tenghari, Eun Mi mengikuti mama papanya ke rumah rakan mereka sempena majlis ulang tahun anak rakan mereka. Setibanya mereka disana, Mereka disambut dengan baik oleh rakan mama dan papa. Eun Mi agak segan disitu kerana dia tidak begitu mengenali rakan kongsi  papanya. Eun Mi duduk seorang diri di sofa ruang tamu milik rakan papa dan mamanya sambil makan. Almaklumlah…kalau dah jumpa kawan, anak sendiri pun dah lupa huhuhu…

    Selepas Eun Mi makan dia ingin pergi ke tandas lalu dia bertanya kepada pembantu rumah itu lalau dia terus pergi tingkat atas dan masuk ke sebuah bilik yang ada tandas. Keluar sahaja dia dari tandas baru Eun Mi perasan ada seorang gadis yang sedang terbaring disitu dengan alat pernafasan dan wayar yang aku sendiri tak tahu apa namanya. Dia menilik wajah gadis itu kemudian baru dia teringatkan sesuatu. Eh, gadis tu lah yang aku Nampak tempoh hari tapi..kenapa dia terbaring dekat situ pulak ?

   Tiba-tiba seorang jururawat perempuan masuk untuk memeriksa gadis itu dan Eun Mi keluar dari bilik itu dengan penuh tanda Tanya. 

    “Mesti kau nak tahu kenapa dia terbaring dekat situ kan ?” Soal seorang jejaka tampan sambil bersandar di tepi dinding. Nampak cool disitu. Terkejut Eun Mi dibuatnya. Salam tak de,tu  tak de suka-suki je main sergah ! baling periuk kang !

   Tae joon dan Eun Mi duduk berjarak disebuah buaian yang terletak di luar rumah itu.

      “Sebenarnya, perempuan yang kau nampak tadi tu Hyojin. Dia tu sepupu aku . Hyojin tu pernah accident da nada penyakit, tapi sorry aku tak boleh bagi tahu kau dia sakit apa sebab hanya keluarga terdekat je yang boleh tahu. Kitaorang rapat sangat macam adik beradik. ” ujar Taejoon

    “Kenapa tak rawat je kat hospital ?” Soal Eun Mid an Taejoon hanya tersenyum kelat

“Sebab parent’s dia yang pinta and aku pun tak tahu sebabnya. Dulu dia seorang yang periang sangat! sampai lah suatu hari dalam sejarah untuk yang pertama kalinya aku dengan sepupu aku yang lain Nampak dia murung dan suka bersendirian. Kitaorang pun naik pelik bila dia dah tak keluar hujung minggu sebab selalunya dia selalu date dengan boyfriend dia. Kadang-kadang aku pelik jugak kenapa boyfriend dia tak pernah lawat dia. Sebelum dia accident, kebetulan aku dengan geng aku ada nampak diorang gaduh dekat sebuah café. Dan masa tu jugak lah aku nampak dia keluar dari café dan terus kena langgar dengan sebuah kereta. Lepas accident tu pulak doctor ada cakap tentang penyakit dia. Sedih aku bila tahu pasal dia, lagi-lagi parent’s dia..Haih aku pun tak tahu kenapa aku cerita kat kau” Terang Taejoon.

    Cettt! dia yang nak sangat ceritakan tadi lepastu cakap kat aku kenapa dia cerita semua tu! Tapi..Eh kejap accident ? Tang bila?

   “Err aku nak Tanya… Hyojin tu bila accident ?” Soal Eun Mi dengan teragak-agak

“2 bulan lepas dan sampai sekarang dia tak sedar dari koma” Keluh Taejoon

‘Wait What?! 2 bulan dia koma? Habistu yang aku Nampak tu siapa?’ pucat wajah Eun Mi ketika itu

    “Kau kenapa pucat sangat ?” Soal Taejoon

“Aku…aku err.. tak de ape lah. Aku nak masuk jap” Eun Mi terus hilang dari bayangan Taejoon, Manakala Taejoon melihat kelakuan Eun Mi dengan pelik.

    THE END


Sorry kalau ending x best sangt ! Dan Sorry sebab ending terlalu awal (bow) Yunmi tak ingat sangat larrh T___T mohon jangan baling kerusi XD Yunmi jarang jumpa dia so... tak tahu lah ape jadi. Yang Eun Mi tahu sekarang dia dah pindah and still jumpa even jarang dan jauh serta masing2 busy. Dan pasal gadis tu pulak, Yunmi x tau apa khabar dia sekarang sebab dia tak cerita kat Eun Mi. Bukan x nak cerita tapi masing2 lupa -_-'

      Maaf again And THANKS FOR READING ~ !

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hyemipark
#1
Chapter 2: Wei betul ke ni creepy la siakk, asal ko x pernh cite kat aq duh btw terbaik la plus so so scary haha ini pujian ikhlas dari hati
Weii buat ff lagi tau aq tunggu tau
FIGHTING!!! YUNMI JJANG (Y)♥♥♥
parkyura98
#2
Chapter 2: best la!!! daebak aurhor nim (thumb's up) ^^
parkyura98
#3
Chapter 1: best la!!! update soon!!! x sbr nk bace!!!^^
kimyunmi
#4
huhu thanks buddy (terharu) gila aq bae XD ade masa aq buat lh . Ni pon aq curi2 bukak LOL ! Hri ni je dh brp assigment 0__0
hyemipark
#5
Chapter 1: Ooo yemmm jiii seram siot aq dh la bace time tngh malam *meremang bulu roma den*
Wei update soon ^^
FIGHTING!!!!
hyemipark
#6
Update Soon ^^
hyemipark
#7
Ko sayang aq wei Omg terharu nye *lap ingus*
Terima kasih terima kasih *terasa dihargai* bhahaha Lol