● intro

fantôme

Part 01

 

Hana melemparkan jaket kulit hitamnya ke dalam bakul khas untuk baju-baju kotor. Dia merebahkan diri ke atas sofa yang kurang empuk lalu mencapai remote control televisyen. 

 

".....seorang pelajar ditemui mati di dalam sebuah kelas kosong di Sekolah Tinggi Danhwa. Pelajar tersebut, juga merupakan pelajar sekolah yang sama ditemui mati tergantung oleh seorang pelajar perempuan. Penyiasatan sedang dijalankan dan kes diklasifikasikan sebagai kes........."

 

Hana hanya mendengar tanpa minat. Fikirannya melayang pada ketika dia berada di dalam bilik pihak atasan tadi. 

 

 

●flashback●

 

 

"Seol Hana, sebagai detektif yang baru, saya akan bla bla bla...."

 

Hana mendengar penjelasan yang disampaikan oleh Encik Jang dengan teliti. Ini kes pertamanya dan juga mungkin kes yang terakhir jika dia gagal memuaskan takrif pihak atasan.

 

 

●end●

 

Hana kembali meneliti fail kes dan tugas tugas di meja makan. Setiap butiran diteliti dengan tekun dan Hana cuba mengaitkan dengan sebab kematian mangsa.

 

 

Mangsa :  Jung Daehyun 

D.O.B : 21.6.1993

D.O.D : 13.1.2010

C.O.D : Asphyxia

 

Mangsa : Kim Minseok

D.O.B : 15.7.1992

D.O.D : 14.1.2011

C.O.D : Dijerut

 

Kedua-dua mangsa merupakan pelajar sekolah yang sama, umur yang hampir sama tetapi mati pada tahun yang berlainan. Tarikh kematian juga hampir sama.

 

Tarikh penyiasatan untuk kes itu sudahpun tamat hanya dalam sebulan. Pihak atasan sekolah yang berpengaruh membuat keputusan untuk menutup kes itu dan membayar pampasan yang boleh dikatakan 'a generous amount of money' untuk keluarga mangsa. 

 

Hairan juga, kenapa mahu bayar pampasan walhal sebab kematian tidak menpunyai kaitan langsung dengan sekolah.

Dan kini beralih pada mangsa yang terbaru, Choi Youngjae. Ditemui mati tergantung di dalam kelas kosong tetapi kesnya sedikit pelik.

 

Hana berkalih pada uniform pink cerah yang tergantung pada dinding pula. Lencana sekolah tinggi Danhwa jelas kelihatan dari sofa tempat Hana berbaring, kira-kira lima meter jaraknya. 

 

Haish... macam manalah keadaan kat sekokah tu nanti? Sudahlah Hana sudah lama tidak menjejakkan kaki ke sekokah tinggi, dia sudah hampir lupa bagaimana situasi dan pengalaman seorang pelajar. Tambahan pula, pelajar zam sekarang ni bukannya macam zaman dia dulu. 

 

Dulu, semuanya pakat malu-malu kucing dan jarang keluar paper tentang kes pembunuhan pelajar, kes rogol atau apa-apa entah tapi sekarang, macam-macam kes ada. Rompak, ragut, peras ugut, bunuh...ish, apa nak jadi dengan budak zaman sekarang entahlah. 

 

Okey, yang tu memang Hana melalut. Kerja sebagai anggota polis memang begitu, setiap hari bergelumang dengan macam-macam kes yang teruk. Lebih-lebih lagi kat bandar. 

 

Well, Hana tidak sabar menunggu cabaran yang bakal dihadapi.

 

 

 

●○●○●○●○●○●○

 

Hello hello whaat?!

 

Intro Chapter pertama sudah siap.. pendek? Yaa, memang pendek , nama pun intro kan? 

 

Okey, sebelum saya melalut tak tentu pasal, saya nak ucap terima kasih pada empat orang subscriber saya dan dua orang commenter cerita ni. 

 

정말 감사함니다 !!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
NurinFar_ #1
Chapter 1: ji chang wook watak utama ke ?
HYeraH #2
Chapter 1: update soon~!^^
thelucidream
#3
Chapter 1: Serius, bila baca description yg hana ni seorang detektif homisid... Makin tertarik tau! Oh ya, Hana akak menyamar sbgai pljr sekolah Danhwa ya? Omg! My bias Jung Daehyun mati? Sobs sobs... Sedih jugaklah... TT^TT hoping for another update from you. Hwaiting! ^^
thelucidream
#4
Okay, ini yg dikatakan fantastic! Woot woot ^^v can't wait for the first update. Hwaiting!
HeavenDelight
#5
Ermm..look interesting..keep writing!