o.n.e

Old House Number 13
Please Subscribe to read the full chapter

OK,saya dah tak tahan nak buat citer ni jugak! Poster tak siap lagi....Ah,lantaklah! BTW,sila enjoy story saya... (^_^)

***

 

       Di sebuah meja di kantin terdapat 16 oarang pelajar duduk bersama. Hubungan baik 2 orang pelajar perempuan bersama 12 orang pelajar lelaki itu membuatkan jelly pelajar perempuan yang lain naik,tidak kurang juga lelaki. Ugh! Siapa tak jelly bila budak baru duduk degan Kingka,Exo? Siapa jugak yang tak jelly bila budak baru yang cantik lagi comel tu duduk dengan sekumpulan lelaki.

        "Weh,korang. Minggu depan dah start cuti." ujar Baekhyun dengan wajah yang teruja. Tak ubah seperti budak dapat ikut ibunya ke pasar. "So?" tanya Luhan yang syok bermain PSP nya itu. "Hyung tak terasa nak pergi holiday sama-sama ke?" tanya Baekhyun dengan muka yang 100% berubah masam macam baju tak basuh tiga bulan. "Holiday sama-sama?" Luhan yang mula ambil perhatian terhadap kata-kata Baekhyun itu berhenti bermain PSP nya. Member-member yang lain dipandang.

        Kelihatan Xiumin sedang baca buku cerita Peter Pan. Kris sibuk membelek mukanya dengan cermin Barbie. Ugh,menyampahnya! Suho tengah baca novel. Eh,sejak bila budak ni baca novel? Lay tangah cuba sedaya-upaya main kiub rubik. Chanyeol pulak tengah main gitar akustik. Oh,habis melt fan sekeliling. Baekhyun tengah pandang aku.(?) Tengah tunggu jawapan aku agaknya. Chen tengah menulis lirik lagu. D.O tengah baca buku resepi. Tao tengah main iPhone nya. Hah,aku tau. Mesti tengok diskaun beg Gucci. (>.<) Kai dan Sehun tengah dengar lagu dengan berkongsi earphone. Wuah,so sawit,maknae line! Effa tengah main Candy Crush dekat phone iPhone nya. Manakala,Ara.....Ara tidur.

        "Eh Ara,awak okey ke ni?" tanya Luhan risau. Yalah,mana pernah Ara tidur dekat meja kantin ni. Erk,memang semua orang tak pernah tidur dekat meja kantin kan? Semua mata yang kusyuk buat kerja sendiri tadi risau pada Ara. Ara masih senyap dengan mukanya yang tidak berapa nampak sebab rambutnya menutup muka.

"Ara.........Ara,Ara!" Effa menggoncang tubuh Ara dan Ara jatuh rebah dalam dakapan Effa. Exo semua jadi panik. "Jom bawa Ara ke bilik rawatan!" uar Suholalu menggendong Ara dengan bride style. Memang di situ Suho yang paling risau kerana keselamatan member-member yang lain keutamaannya. Mereka pun pergi ke bilik rawatan.

 

       Ara membuka matanya yang terasa berat untuk terbuka. "Uhh...." Ara memegang kepalanya yang terasa berpinar. "Ara!" suara Effa bergema pada gengendang telinga Ara. Diikuti Exo. "Ara-ah,gwenchana?" tanya Suho risau. "Hm..." Ara mengangguk lemah dengan senyuman senget. "Er....Awak tak sihat ke Ara?" tanya Luhan. "Anni....Just pening sikit." ujar Ara. Effa menghela keluhan lega. 'Takkan lah aku nak bagitau penyakit sebena

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
OhJiRah #1
Chapter 2: Daebak!
Keep update!
chichisakura99 #2
Chapter 1: Author-nim, updatela cepat. Saya x sabar nk tau jalan cerita citer ni. Update ASAP tau!!!!!:-)