I Love You,Miss Right.

Description

Seorang gadis yang sentiasa mencintai pada lelaki yang ingin berkahwin dengan nya dan ingin menghabiskan kehidupan dengan lelaki itu tetapi malang sekali,dia sering diketepikan dan lelaki yang dia ingin berkahwin telah meninggalkan nya. Ada seorang kawan karib lelaki telah jatuh hati pada nya tapi lelaki yang meninggalkan nya telah kemnbali kepada nya.Siapakah pilihan untuk dia?

Foreword

Pada musim sejuk,ada seorang penyanyi yang bernama Jung Dong In berasal dari kumpulan Girls' Generation sejak 2007 dan terkenal sejak dia menjadi penyanyi solo tetapi dia berasa sedih apabila putuskan pertunangan dengan Taeyang kerana dia curang pada Dong In dengan sengaja dan dia tinggalkan Taeyang dengan berasa kecewa terhadap Taeyang.Kawan baiknya,Cho Kyuhyun atau digelar sebagai Kyuhyun sejak 15 tahun yang berlalu,mereka menjadi kawan karib.

 

Kyuhyun pula pernah berhubungan dengan Seohyun,member Girls' Generation tetapi selepas 2 minggu,Kyuhyun baru sedar yang Seohyun inginkan harta dia serta duit dan Kyuhyun mengambil keputusan yang dia akan putuskan hubungan dengan Seohyun dan mulakan kehidupan dia bersama Dong In untuk selama-lamanya.Dan ibu bapa Kyuhyun inginkan mengahwini dengan Dong In kerana dia sungguh cantik,baik hati dan memang sesuai untuk mengahwin denganya.

 

Pada pukul 9.35 pagi,Dong In pergi ke Kona Beans bersama dengan Sunny,kakak kembar Dong In untuk menenangkan jiwa yang sedang sengsara dan sedih.Lalu,dia duduk di sebelah Sunny sambil mengingatkan kenangan bersama dengan Taeyang,lalu Kyuhyun berdiri di kaunter kafe sambil melihat Dong In dan pergi ke arah kerana melihat Dong In dalam kesedihan dan dia pun duduk sebelah Dong In sambil bertanya padanya.

 

Kyuhyun: Bunny,kenapa kau macam sedih je?

 

Dong In: tak de pape,Kyu..aku just nak tenangkan hati sebab..

 

Kyuhyun: sebab kau teringat pada Taeyang kan? Sudahlah..tapi aku dengar ada ahli kumpulan aku sukakan kat kau lah..

 

Dong In: jinjja? Sapa lelaki itu??

 

Kyuhyun: entahlah,Bunny.."akulah yang aku cintakan pada kau,Bunny..i'll open my arm to hug you tightly..Saranghae.."

 

Dong In: oh,arraseo,Kyu.."weh!! aku cintakan pada kau,Kyu! aku akan datang pada kau apabila tiba masanya..please wait for me,nae..I love you.."

 

Kyuhyun: nae..kau nak milk chocolate?

 

Dong In: mestilah nak!!

 

Kyuhyun: arraseo,Bunny..*bangun dan pergi ke dapur*

 

8 minit kemudian,Kyuhyun membawa secawan coklat untuk Dong In dan Dong In menikmati keenakan susu coklat yang Kyuhyun buatkan.Pada masa itu,Dong In pergi ke Seoul Bridge sambil mendengar lagu dari bekas teman lelaki nya,Taeyang - Eyes,Nose,Lips dan terus balik ke villa nya.Kyuhyun terfikir tentang Dong In dan tergila-gilakan padanya.

 

POV's Kyuhyun,

 

"Aku sayangkan pada Dong In..tapikan,dia boleh terima aku ke? Aku nak hidup dengan Dong In hingga akhir hayat aku dan dia..Takkan lepaskan dia daripada lelaki lain..aku betul-betul sayang pada Dong In! Oh,Lord!! kekalkan hubungan aku dengan Dong In sehingga akhir hayat aku! Aku sayang dia! Dong In shi..i will wait to come my life..that's my hope.."

 

POV's Dong In,

 

"Kenapa aku nak sangat peluk Kyuhyun? Aku nak sangat peluk dia sekuat hati aku..tak kira! Aku nak hidup semati sehidup dengan Kyuhyun! Aku sayang kat dia lah!! Jangan ambil dia daripada aku..aku inginkan habiskan kehidupan aku dengan Kyuhyun! When i see you again,i'll run toward you and hug you tightly as i can..i love you.."

 

Di rumah Taeyang,dia berasa bersalah terhadap dirinya dan inginkan balik kepada Ryeowoong dan ingin bertemu dengannya tetapi dia tidak akan berjumpa dengan Taeyang.Pada pagi yang cerah sekali,Dong In suka "dancing training" dengan EXO selama 8 jam,hobinya suka menari dan pakar profesional dalam bidang tarian dan rap.Lalu,Kyuhyun ternampak Dong In menari dengan lagu "Mr.Mr." tetapi semua member SHINee,EXO,Super Junior,TVXQ terlalu sukakan pada Dong In apabila melihat dia menari

 

Changmin: wah! dia memang cantik bila dia menari lah..

 

Eunhyuk: kau jangan..dia tu aku punya..

 

Taemin: eh! she's mine! don't take her from me!

 

Xiumin: alahai,dia tu milik aku..aku tumbuk kan!

 

Ryeowook: hish,korang ni..tak habis dengan adik aku lah! aku takkan benarkan korang sentuh dia sedikit!

 

Siwon: aku just anggap dia tu kawan aku je..tak da macam korang ni..*lagak*

 

Kyuhyun: "Guys! she'll be my wife forever! so,i'll be marry me! i love you,Dong In shi!!"

 

Baekhyun: *gelekkan kepala* gila agak nya senior aku ni..

 

Changmin: wah! dia memang cantik bila dia menari lah..

 

Eunhyuk: kau jangan..dia tu aku punya..

 

Taemin: eh! she's mine! don't take her from me!

 

Xiumin: alahai,dia tu milik aku..aku tumbuk kan!

 

Ryeowook: hish,korang ni..tak habis dengan adik aku lah! aku takkan benarkan korang sentuh dia sedikit!

 

Siwon: aku just anggap dia tu kawan aku je..tak da macam korang ni..*lagak*

 

Kyuhyun: "Guys! she'll be my wife forever! so,i'll be marry me! i love you,Dong In shi!!"

 

Baekhyun: *gelekkan kepala* gila agak nya senior aku ni..

 

Leeteuk: Weh,kalau korang asyik rebut pasal Dong In,bagi aku kahwin dengan Dong In,boleh?

 

SHINee,Super Junior,EXO,TVXQ: NO!!!

 

Ryeowook: daripada melayan korang macam nak kahwin,lebih aku cari lelaki untuk Dong In..

 

SHINee,Super Junior,EXO,TVXQ: nak,Ryeowook!! 

 

Yesung: pilih aku!!

 

Yunho: pilih aku,Wook!!

 

Luhan: ambil aku je! Tak payah ambil orang tua ni..kekeke~~~

 

Sungmin: wah!! sedapnya kau kata kat senior kitaorang yeh..

 

Henry: jaga mulut tu kalau tak aku sumbat dengan kuih Mochi kan..

 

Zhou Mi: ada orang terasa kan..

 

Henry: yelah!

 

Lalu,Dong In keluar dari bilik "dancing training" sambil mengelap leher yang berpeluk dan kepanasan secara tiba-tiba,semua jejaka yang mengitai Dong In itu berkelam-kabut untuk sembunyi dari Dong In tanpa Dong In sedar dan menuju ke bilik asrama Girls' Generation tetapi dia dapat rasakan yang semua kumpulan lelaki itu mengekori dia dari belakang.Kemudian dia masuk ke dalam bilik dengan bersenyum dengan senyap.Kyuhyun sengaja meninggalkan surat di dalam bilik nya,lalu Dong In ternampak surat itu serta sejambak bunga ros merah jambu dan putih dan membaca.Tiba-tiba ada serbuk bedak wanyi ada di dalam surat dan Dong In pun terkejut apabila membuka.

 

"Kepada Miss Jung Dong In,

 

saya inginkan bertemu dengan awak sebab ada kejutan untuk gadis yang cantik seperti awak walaupun kelakuan seperti kasar dan gangster sedikit tapi awak comel selain perempuan lain di luar sana.So,will you come at The Beauty Garden on tonight? Pukul 9.00 malam dan awak akan nampak bunga ros yang banyak itu..i will wait for you,my Girl..

 

Saranghae,Dong In shi..

 

CKH"

 

Dong In ingin tahu siapakah lelaki yang menghantar surat itu berserta sejambak bunga ros putih dengan merah jambu.Dia tidak terfikir yang surat itu daripada Taeyang tetapi salah seorang dari kumpulan Super Junior dan dia memilih baju yang sesuai untuk dia pada malam ini.Dia tidak terfikir yang surat itu daripada Taeyang tetapi salah seorang dari kumpulan Super Junior dan dia memilih baju yang sesuai untuk dia pada malam ini.

 

Pada malam pukul 8.45 malam,Dong In bersiap dengan pakai gaun putih-merah jambu serta ada bunga ros merah jambu di tepi rambut dan dia menaiki kereta Ferrari biru cair tiba-tiba,Taeyang memperhentikan kereta,lalu Dong In pergi ke tepi bahu jalan kemudian keluar dari kereta sambil marah pada Taeyang dengan kata-kata yang kasar.

 

Dong In: woi! Taeyang,kau nak apa lagi kat aku?!

 

Taeyang: aku nak kau balik pada aku..

 

Dong In: kau dah gila?! kau tinggalkan aku macam tu lepas tu kau dah puas dengan perempuan lain,senang-senang kau balik pada aku pula ye? Dengar sini,aku dan kau tak ada apa-apa lagi hubungan,mulai sekarang! aku akan berkahwin dengan Kyuhyun! kau jangan datang dan kacau kehidupan aku dengan dia,paham!! *masuk ke dalam kereta*

 

Taeyang: Jung Dong In!! please jangan pergi daripada aku!! *ketuk cermin kereta*

 

Dong In: *tidak layan dan pergi dari situ*

 

Taeyang terlalu marah pada Dong In yang akan mengahwin dengan Kyuhyun,dia berfikir untuk membatalkan atau memusnahkan perkahwinan Kyuhyun dengan Dong In.Sementara itu,Dong In sudah sampai ke taman The Beauty Garden untuk menjumpa lelaki yang menghantar surat itu,dia ternampak ada bunga ros merah yang berselerak dan menunjukkan jalan dan dia terus mengikut bunga ros itu

 

Secara tiba-tiba, dia ternampak seorang lelaki yang sedang menunggu kedatangan Dong In,dia tidak tahu lelaki yang sedang menunggu dia sebenarnya ialah Kyuhyun kemudian,dia pergi ke arah Kyuhyun dengan tidak tahu siapakah lelaki sambil menepuk bahu dengan lembut.

 

Dong In: errmm..excuse me? who are you?

 

Kyuhyun: *pandang ke belakang* Finally you came here,My Love..*pegang bunga ros putih*

 

Dong In: huh! *terkejut* K..Kyuhyun?!

 

Kyuhyun: nae,Dong In shi..saya lah yang hantar surat itu..*senyum* awak nampak cantik macam bidadari saya pula..keke~~~

 

Dong In: Kyuhyun,saya nak bagitahu yang saya ni..

 

Kyuhyun: *cium di bibir* saya tahu yang awak cintakan kat saya kan..

 

Dong In: Kyu..saya tak tahu apa saya nak cakap kat awak..*tengok pada dia*

 

Kyuhyun: saranghae,Dong In..*pegang dia*

 

Dong In: Kyu,awak buat saya blush kat awak! >< *tutup muka*

 

Kyuhyun: sayang ni..*alihkan tangan dari tangan* comel jugak girlfriend saya ni..

 

Dong In: omo,Kyu! dah lah..malu lah saya ni..

 

Kyuhyun: "this is time..i'll make new life with her.." *keluarkan cincin dari poket dan melulut di depan dia* Jung Dong In..

 

Dong In: nae,Kyu..

 

Kyuhyun: sudikah kamu terima saya sebagai suami awak? *pegang tangan dia*

 

Dong In: *terharu* saya..saya sudi terima awak..

 

Kyuhyun: yes!!! Finally! i got you and marry you!! *peluk dia sekuat hati*

 

Dong In terlalu gembira apabila Kyuhyun melamar dia di taman tersebut dan Kyuhyun sudah berjanji akan menjaga dia sepanjang hayat dia dan Dong In,sebenarnya,bukan sahaja mereka berdua gembira tetapi abang Dong In,Ryeowook senang hati melihat mereka akan berkahwin pada bulan depan.

 

Ryeowook: "Dong In shi..abang senang hati bila tengok adik abang senyum balik sejak Taeyang tinggalkan adik..make new your life with him,nae..i love you,eonni.." *senyum*

 

Tetapi,Taeyang melihat segala-galanya apa yang berlaku di taman itu dengan berasa kesal sambil mengundur diri daripada Dong In.Taeyang berasa salah apabila meninggalkan Dong In dan dia ingin minta maaf pada Dong In sebelum dia pergi ke London.

 

4 tahun kemudian ...

 

Kyuhyun dan Dong In masih hidup aman dan tenang sekali sambil bernikmati kehidupan mereka dan Dong In telah menlahirkan bayi lelaki,Prince Winter yang lahir pada tahun lepas,abangnya,Ryeowook sudah berkahwin dengan Jessica Jung,member Girls' Generation pada dua tahun lepas dan tentang Taeyang,dia pergi jumpa Dong In di villa Dong In dan berkata minta maaf kepada dia dan Kyuhyun apa yang dia sudah lakukan.

 

Dong In sudah lama maafkan Taeyang dan dia menyuruh lupakan tentang masa silam mereka dan Taeyang akan mulakan kehidupan dia dengan mengahwini CL,member dari kumpulan 2NE1 sejak itu.Kyuhyun sukakan cara Dong In berkata pada Taeyang selama ini,Kyuhyun sentiasa di sisi Dong In dan terlalu sayangkan padanya serta anaknya,Winter.

 

-The End-

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet