My lovely Husband (recommend)

Pedas Itu Kenyataan/ Tips menjadi penulis Top
Please Subscribe to read the full chapter

Penulis : Luckyfree

Tajuk : My lovely husband

Tajuk 

Sebenarnya saya agak keliru dengan tajuk awak. Bila saya melihat tajuk awak di poster, tertera tajuk 'Temptation of my husband.' Mana satu ya?

My lovely Husband adalah bermaksud suami kesayangangku dan Temptation of my husband bermaksud Suamiku yang menggoda. Bila saya membaca cerita awak, awak masih belum lagi menghuraikan jalan cerita daripada tajuk awak. Mungkin terlalu awal untuk saya membuat kesimpulan. Apapun saya tak terlalu menitikberatkan sangat tajuk. First impression saya, mengenai tajuk didalam poster awak, adalah 50/50 dan ini mengingatkan saya dengan 'temptation of wife' sebuah drama Filiphine.  

Description

Saya tertarik dengan Kyungsoo yang ingin menambat isterinya dengan dibantu sahabatnya baekhyun. Kata-kata itu membuatkan saya ketawa sendiri dan dapat mengagak cerita ini yang berbentuk romcom tanpa melihat genre yang dibawa. And dari situlah, saya mula tertarik dengan cerita awak.

Chapter So far awak membawa cerita dengan baik. Saya perasan yang awak lebih selesa menggunakan ayat yang simple dan mudah difahami. Saya nak mengingatkan supaya sentiasa membaca semula apa yang awak taip sebelum mengupdatenya. Ada beberapa ayat awak yang agak sedikit janggal bila dibaca membuatkan mood saya lari. Apapun bagi saya cerita ini sempoi dan kelakar. Walaupun awak tak minta untuk direview tapi tak salah kalau saya recommendkan.. Good Job dear..

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
CH_aeri
#1
Awak.... awak masih hiatus ke?
Aisyahnadira #2
Chapter 12: Betul tu...... kadang-kadang ada time nak buat cerita, memang tak ada feeling langsung
Fakta tentang saya sebagai penulis...
- menjadikan novel sebagai 'rujukan'
-seorang yang malas nak menaip...
bysyyui
#3
Chapter 11: hahahaha suka sangat dengan tips anda. Sangat membantu dalam penulisan. :DD
ShiningStar99 #4
Chapter 11: Woah, baru aku tahu tense-tense ni bagai, hoho!
chanyeorin61 #5
Chapter 9: Thanks atas komen yg membangunkan tuu.. sy btol2 hargainya... & thnks skali lgi sbb sdi review ff sy... ^^ btw klau sy nk bwat penambahan jln crita mcm yg awk katakan tu, bleh kan??