The Pain

Pedas Itu Kenyataan/ Tips menjadi penulis Top
Please Subscribe to read the full chapter

Tajuk : The Pain

Penulis : Daisy25

 

Sinopsis

Bagi saya description awak dah menunjukkan jalan cerita awak secara kesuluruhan melalui watak yang diberi. So far jalan cerita yang menarik sebab saya memang suka genre yang begini. Akan tetapi, description awak agak mengecewakan, awak memberi point-point yang dapat diagak oleh pembaca. Seharusnya awak membiarkan pembaca tertanya-tanya dengan dengan cerita awak. Agak sayang, kerana saya meletakkan harapan yang tinggi pada cerita awak melalui tajuk awak. Walau apapun, saya dapat feel sedih bila membaca sinopsisnya. Good Job, dear.

 chap 

Saya ingin bertanya dengan awak. Adakah awak masih baru dalam penulisan? Bilangan perkataan awak boleh dikatakan baik dan tahap yang memuaskan kerana mencapai seribu patah perkataan. Terus terang saya katakan penulisan awak kurang kekemasannya. Sebetulnya sesetengah dialog awak agak mengelirukan. Jalan cerita awak juga agak klise tetapi bagi saya itu tidak mengapa kerana seperti apa yang saya katakan saya sukakan jalan cerita sebegeni. Kesalahan ejaan dan tatabahasa juga tidak terlalu banyak. Awak juga banyak menggunakan teknik imbas kembali and bagi saya benda ini menarik.

 Mungkin banyak yang tidak saya tekankan kerana saya membacanya secara umum secara rawak. Apapun awak dah lakukan yang terbaik. Good Job.

Saya minta maaf jika saya agak kasar dalam kritikan sesungguhnya saya cuma memberitahu apa yang saya ingin katakan.

 

 

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
CH_aeri
#1
Awak.... awak masih hiatus ke?
Aisyahnadira #2
Chapter 12: Betul tu...... kadang-kadang ada time nak buat cerita, memang tak ada feeling langsung
Fakta tentang saya sebagai penulis...
- menjadikan novel sebagai 'rujukan'
-seorang yang malas nak menaip...
bysyyui
#3
Chapter 11: hahahaha suka sangat dengan tips anda. Sangat membantu dalam penulisan. :DD
ShiningStar99 #4
Chapter 11: Woah, baru aku tahu tense-tense ni bagai, hoho!
chanyeorin61 #5
Chapter 9: Thanks atas komen yg membangunkan tuu.. sy btol2 hargainya... & thnks skali lgi sbb sdi review ff sy... ^^ btw klau sy nk bwat penambahan jln crita mcm yg awk katakan tu, bleh kan??