Nine

I Don't Need You Again
"Omma dia okay tak? Dia cedera teruk ke?" tanya Ara kepada omma ya yang baru keluar dari bilik.
 
"Dia okay. Muka dengan badan dia penuh dengan lebam yang tak teruk sangat. Tapi tangan kanan dia macam patah. Dia kena pergi hospital jugak untuk buat x-ray. Nanti omma ambilkan painkiller. Kasi dia makan bila dia dah sedar," kata omma Ara dengan tersenyum sambil mengusap rambut anaknya.
 
"Bila kita boleh bawak dia pergi hospital?" tanya Seokjin.
 
"Mungkin lepas dia makan painkiller tuh. Saya takut kalau ada apa2 jadi nanti kat dia. Maybe dia akan sedar lepas 2 hingga 3 jam," jawab omma Ara dengan lembut.
 
"Omma boleh tak Seokjin sunbae tidur sini? Rumah dia jauh," pinta Ara dengan penuh semangat agar ommanya akur dengan permintaannya.
 
"Boleh jer. Awak tidur kat bilik Ara la ngan Jungkook. Biar Ara tidur kat bilik saya," kata omma Ara. Dia bukan seorang yang pentingkan diri sendiri.
 
"Tapi Ara nak teman Jungkook," rengek Ara.
 
"Takpe la. Ara awak jagalah Jungkook. Saya boleh tidur kat ruang tamu," senyum Seokjin.
 
"Tapi awak ni tetamu. Takkan saya nak suruh awak tidur kat sofa ruang tamu. Lagipun kat ruang tamu sejuk," kata omma Ara dengan tegas.
 
"Takpe. Saya dah biasa tidur kat atas sofa. Auntie masuk la tidur. Nanti bila Jungkook dah sedar kitaorang panggil," ujar Seokjin dengan sikap 'gentleman'nya.
 
"Betul nih? Kalau macam tu auntie masuk tidur dulu la. Goodnight Ara," 
 
"Goodnight," kata Ara lalu dahinya dicium oleh ommanya. 
 
"Awak ada selimut lebih kan?" tanya Seokjin.
 
"Ada. Jap saya ambilkan," jawab Ara lalu pergi ke dalam biliknya. Dia mengambil selimut dari dalam almari lalu memberikan ke Seokjin,"Nah, tapi saya takde selimut untuk lelaki. Ada warna pink je,"
 
"It's okay. Lagipun saya suka warna pink!" ujar Seokjin lalu memeluk selimut itu,"Saya tidur dulu la,"
 
Ara terus memasuki biliknya sebaik sahaja Seokjin pergi ke ruang tamu. Dia mengambil tilam kecil lalu membentangkan tilam itu di atas lantai bersebelahan dengan katil Jungkook. Dia cuba untuk mengambil bantal yang berada di sebelah Jungkook. Tiba2 dia terkejut kerana Jungkook memegang tangannya dengan erat.
 
"J-Jungkook... A-awak dah sedar? S-saya p-panggil omma s-saya tau? Awak jangan bergerak, okay?" kata Ara lalu bangun dari katil itu namun dihalang oleh Jungkook. Yeah, it means Jungkook still holding her hand tightly.
 
"B-boleh tak awak t-temankan s-saya kat s-sini?" pinta Jungkook dengan lemah. Ara yang tergesa-gesa memanggil ommanya terus terkaku kerana dia berasa kasihan melihat Jungkook.
 
"Awak okay ke tak? Kenapa awak tak kasi je tau saya awal2 yang member BTS ni semuanya jahat? Nasib baik Jin tolong awak. Kalau dia takde masa awak kena pukul macam mana? Kalau awak mati macam mana?" ujar Ara dengan risau. Pipinya mula basah dengan air matanya. Dia memukul chest Jungkook dengan perlahan.
 
"Don't cry. Saya okay je. Just lebam. Lepas seminggu okay la," kata Jungkook lalu mengelap air mata Ara. Dia hanya tersenyum melihat Ara yang cantik itu.
 
"Jangan la senyum! Omma saya kata tangan kanan awak patah. Awak nak senyum lagi ke? Saya nak pergi panggil omma saya," Ara terus berlari anak ke bilik ommanya. 
 
Aku memang patut kena pukul. Sape suruh aku suka Ara. Ni memang salah aku. Patutnya aku tak suka Ara. Ramai lagi perempuannya yang cantik, baik ngan innocent macam Ara. Dia jugak la yang aku suka.
 
 
 
 
 
 
 
Hai! Wah tak sangka yang saya ni pemalas. Malas nak update fic je asianfanfics. Kat iPad saya dah chapter 21 dah. Sorry sangat. Saya still merajuk plus marah plus sedih kat crush saya. Dia tak contact saya pun. Sedih sangat... T.T
 
Hope you guys like it!
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
youngminbfminwoo
#1
Chapter 15: Seriously? Kesian dengan kawan akak tak apa lah maybe dia happy dekat sana dengan apa yang akak buat untuk dia. BE STRONG
sedih chapter ni, menitis air mata saya, ^^
intanshahirah #2
Chapter 15: Be strong friends
ParkSyayeon_88 #3
Chapter 12: Sedih ah...my baby kookie
Infinite_Ifnt7
#4
Chapter 29: Alaaaaaaa... ending takde chaos
emelynadya #5
Chapter 14: Gilalah Taehyung ni dsbabkan nak nombor Hyeri tak prlulah main bunuh2 org!!
Diorang tu psycho ke?
'
emelynadya #6
Chapter 13: Knpa diorang tu jhat sngat??
emelynadya #7
Chapter 12: What??
Knapa Taehyung lnggar Ara?
Ara mati ke??
teen_girl #8
Chapter 26: Update soon ^^
izatizatixoxo88 #9
Chapter 25: Update soon~~~