Ten

I Don't Need You Again
"Awak makan painkiller ni dulu. Saya nak panggil Seokjin. Kita pergi hospital, kay?" ujar Ara lalu keluar dari bilik itu. Dia memanggil Seokjin yang berada di ruang tamu. Mereka berdua pergi ke bilik Ara semula lalu menolong Jungkook untuk berjalan ke kereta omma Ara.
 
At the hospital...
 
Selepas selesai membuat x-ray pada kaki Jungkook, doktor mengesahkan bahawa kaki Jungkook telah patah. And Jungkook kena stay at hospital for a week untuk rawat lebam2 di badannya.
 
"Parents awak ada yang datang tak?" tanya doktor kepada Jungkook.
 
"They're on business trip," jawab Jungkook dengan perlahan.
 
"How about your guardian?" 
 
"Saya penjaga dia," ujar Seokjin sambil mengangkat tangannya.
 
"Your name?"
 
"Seokjin. Kim Seokjin,"
 
"Seokjin-sshi, keadaan Jungkook okay. Takde yang serius. Kaki dia pun kita dah uruskan. Cuma ada benda penting yang saya kena beritahu awak. Kita sambung cakap kat dalam bilik saya," kata doktor lalu Seokjin mengikutnya hingga mereka sampai ke dalam bilik doktor tersebut.
 
"Kenapa doktor?" Tanya Jin yang still keliru.
 
"Awak tahu tak yang Jungkook kena abuse?" 
 
"Abuse? Apa yang doctor cakapkan ni?"
 
"Tadi masa proses pemeriksaan, saya nampak badan dia penuh dengan parut yang lama. Termasuklah kaki dan leher dia. And awak tau tak yang tangan dia penuh dengan parut? Dekat dengan nadi dia," kata doktor dengan tenang.
 
"Parut? Yang saya tahu dia tak pernah kena abuse dengan sesiapa pun. Dia tak pernah kasi tau saya apa2 pasal tuh," ujar Seokjin yang sudah mula rasa bimbang.
 
"Jungkook kena abuse maybe parents dia yang abuse dia ataupun ada orang buli dia. Tapi parut yang saya tengok dekat badan dia bukan parut biasa. Someone was harrassing him ually. Dia ada girlfriend tak sekarang?" asked the doctor.
 
"No. I don't think he has a girlfriend," jawab Seokjin.
 
"Maybe dia trauma sebab dia takut ada apa2 benda buruk jadi kat dia if he's dating someone. Saya takut sebab dia takde strength untuk hidup. Dia baru 17 tahun. Saya takut kalau that person abuse dia, dia akan cuba untuk self harming lagi or even bunuh diri. Saya dah boleh bayangkan macam mana dia tidur. Tak pernah lena dan tak pernah mimpi yang indah2. Semuanya mimpi ngeri. Jungkook's skin was like a baby's skin. So senang dapat parut atau lebam walaupun ada orang bite dia. He's too weak, both mentally and physically. Saya harap awak boleh protect dia dari orang yang buat dia macam tu. And be his friend. Treat him like a baby. Saya taknak dia bunuh diri just sebab ada orang abuse dia dengan cara yang tak sepatutnya. Tolong jaga dia, cakap dengan dia perlahan-lahan and awasi pergerakan dia," kata doktor lalu menepuk bahu Seokjin softly.
 
"Terima kasih doktor," ujar Seokjin lalu bowed kepadanya.
 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
youngminbfminwoo
#1
Chapter 15: Seriously? Kesian dengan kawan akak tak apa lah maybe dia happy dekat sana dengan apa yang akak buat untuk dia. BE STRONG
sedih chapter ni, menitis air mata saya, ^^
intanshahirah #2
Chapter 15: Be strong friends
ParkSyayeon_88 #3
Chapter 12: Sedih ah...my baby kookie
Infinite_Ifnt7
#4
Chapter 29: Alaaaaaaa... ending takde chaos
emelynadya #5
Chapter 14: Gilalah Taehyung ni dsbabkan nak nombor Hyeri tak prlulah main bunuh2 org!!
Diorang tu psycho ke?
'
emelynadya #6
Chapter 13: Knpa diorang tu jhat sngat??
emelynadya #7
Chapter 12: What??
Knapa Taehyung lnggar Ara?
Ara mati ke??
teen_girl #8
Chapter 26: Update soon ^^
izatizatixoxo88 #9
Chapter 25: Update soon~~~