chapter 2

My 12 Bodyguard
Please Subscribe to read the full chapter

 

4 jam dalam flight akhirnya Jongki dan Shin tiba di korea ,tempat kelahirannya. Jongki menarik begnya dan Shin mencari tempat menunggu diikuti Shin,mereka menunggu kereta keluarganya.

Jongki sibuk menelefon pemandu keluarganya . manakala Shin menekan-nekan kepalannya sakit, jongki yang perasan tindakan adiknya bergegas menuju kearah Shin.

“Shin kenapa ni..? Shin sakit ke?tadi Shin makan ubat tak!! ”ujar cemas jongki .Shin hanya mengeleng kepalanya.

“Shin lupa nak makan”balas Shin tangannya menekup hidungnya yang merasa sesuatu cecair keluar dari hidungnya.

“oppa!!”ujar Shin menunjukkan darah pekat di tangan yang memegang hidungnya tadi.terbuntang luas mata Jongki meliht darah di tangan Shin

“ark Shin!!!”cepat-cepat tangan jongki menekup hidungnya Shin.

“Shin sabar sikit jae(pemandu keluarga) dalam perjalanan ni”ujar Jongki cemas.

“Tuan kereta dah sampai”ujar Jae yang baru sampai.

“ahh..Jae tolong angkat beg nie ..Shin jom ..Jae cepat sikit”laung jongki pada Jae lalu menarik Shin segera menaiki keretanya.

“Shin tidur sini..biar oppa letak tisu dekat hidung Shin”ujar Jongki supaya Shin tidur di pahanya. Shin hanya menurut saja perintah oppanya kerana kepalanya yang sakit. Shin memandang Jongki yang masih menekup hidungnya yang masih mengeluarkan darah menggunakan tisu.

“oppa?”

“emmm ape Shin”soal Jongki sambil memandang tepat kearah Shin yang tidur di pahanya.

“oppa tak penat ke jaga Shin yang sakit ni 24 jam”soal Shin pula.

“kenapa adik cakap macam tu ,oppa sekali pun tak penat jaga adik tau, so jangan cakap macam tu lagi…oppa setia menjaga adik biarpun oppa yang sakit masa tu.”ujar Jongki sambil mengusap rambut hadapan Shin.

“terima kasih oppa”ujar Shin.

“dah tidur dulu nanti sampai rumah ..oppa kejutkan Shin.”ujar Jongki ..masa demi masa Shin terlena diatas pangkuan oppanya. Jongki memandang adiknya yang tidur diatas pangkuannya.

‘Shin kalau oppa oleh putarkan masa ..oppa nak sangat oppa yang tercampak dari kemalangan tu bukannya Shin… oppa nak sangat bertukar tempat dengan Shin ,merasa keperitan kasakitan Shin ni..oppa tak sangup melihat Shin setiap minggu masuk Hospital check up penyakit Shin ni..oppa tak sangggup melihat Shin menahan sakit apabila penyakit Shin tu datang tiba-tiba macam ni…tapi nasib tak menyebelahi oppa..semua keadaan ni Shin tanggung sendiri..maafkan oppa Shin’ luah hatinya Jongki yang masih memandang tangannya yang memegang hidung Shin yang maih berdarah.

Sampai saja di halaman rumahnya. Jongki tidak sampai hati mengajutkan adiknya yang masih tidur di pangkuannya itu…lalu Jongki mengangkat Shin bridal style masuk ke dalam biliknya Shin…membiarkan Shin nerehat di atas katilnya.

 

 

Seminggu sudah berlalu ,Shin merenung kebosanan sambil melihat budak sebayanya pergi sekolah dengan gembira ,dihatinya teringin ke sekolah berlajar beramai-ramai..tapi oppanya tidak membenarkan dia pergi ke sekolah. Selepas kejadian 7 tahun lalu ..oppanya tidak membenarnya ke sekolah akibat bimbang dengan kesihatannya yang tidak menentu. Oppanya hanya mengajikan private teacher untuknya belajar di rumah ..Shin berjalan menuju kearah oppanya yang membaca surat khabar menemani hot chocolat di atas meja.

“oppa Shin boleh bersekolah tak?”ujar Shin sambil dudu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Lunnirhan #1
Chapter 4: Update lagi ye..
Farafarahin60 #2
Chapter 4: Cepat sikit ye
JeonAra #3
Chapter 4: Daebak!! Palli update!!=)
Kuangsu
#4
Chapter 4: Update soon ^^
ekanorsyafiqah
#5
Chapter 4: update soon :)
minhyun298 #6
Chapter 4: Update soon ^_^
X saba nk tunggu next chapter >_<
Farafarahin60 #7
Chapter 4: Update soon! :)
X sbar nk tnggu next chapter
sha_norishah
#8
Chapter 4: x sabar nk tunggu next chapter...
update soon...
hyemipark
#9
update soon ^^