Finale ~~

Good Bye

(Shinhye's Pov)

Sudah 3 bulan Kai berada di Seoul Private High School. Itu bermakna, sudah 3 bulan juga dia berkawan dengan kami.

~~~~~~

Hari ni adalah hari jadi Krystal dan dia telah mengajak kesemua kawan-kawan dia. Termasuk aku. Untuk pergi ke majlis hari jadi nya malam ini. Semestinya aku akan pergi kerana dia seorang sahaja kawan baik yang aku ada.

24 Mei 2014 11:30 malam (di rumah Krystal)

Ramai orang telah pulang ke rumah, yang tinggal hanya lah aku, Krystal dan Kai. Krystal memberi aku dan Kai segelas air. Aku dan Kai terus mengambilnya tanpa ragu-ragu. Setelah beberapa minit, air itu mula menunjuk kan kesan. Ya, air itu adalah air Alkohol. Aku dan kai memang tidak tahan dengan Alkohol. kami hanyut ke dalam dunia sendiri. Di mana krystal ? Semesti nya dia sudah lari masuk ke dalam bilik nya sendiri.

Kai yang sedang mabuk itu mengangkat aku masuk ke dalam bilik tetamu di rumah krystal. Tetapi dia tidak buat apa-apa pun pada ku. Dia hanya meletak kan aku di atas katil dan Kai hanya baring di sebelah ku.

(Author's pov)

Apabila Shinhye dan Kai sudah masuk ke alam mimpi, Krystal masuk ke dalam bilik itu senyap senyap. Dia membuka baju kai dan dia menutup badan Shinhye dan Kai dengan selimut. Kemudian dia memapah Shin hye untuk di bawa ke ruang tamu.

(Shin Hye's pov)

Aku menutup mata ku dengan bantal kerana cahaya matahari yang silau itu terkena (?) muka ku. "Shin hye, bangun lah ! Kau tak nak pergi sekolah ke ?" kata Krystal. "Ye la ye la" aku bangun dari sofa dengan perlahan. 

~~~~~~~

Apabila sampai di sekolah, semua telefon berbunyi menanda kan ada 'notification' dari SNS mereka masuk. Tetapi, apa yang aku peliknya ialah, telefon aku dan kai tidak berbunyi pun. Kemudian semua orang pandang aku dan Kai dengan muka yang tidak boleh di tafsir kan. Aku menanya Krystal "Weh, asal diorang pandang aku macam diorang nak makan aku ?" kemudian Krystal menunjuk skrin telefon bimbit nya. Aku dan Kai terkejut. Mahu tercabut jantung aku apabila aku melihat gambar yang ada didalam telefon itu. "S-siapa yang sebar kan fitnah ni ?" air mata ku mula mengalir dengan deras. Aku memandang muka Kai dan melepas kan geram dengan menampar muka nya. Dia hanya mendiam kan diri.

 

Aku terus berlari pulang ke rumah ku. Ibu ku pelik melihat aku yang pulang awal itu. Ya lah, jam baru pukul 9:00 pagi. Tak kan lah sekolah dah habis. "awal nya Shin balik ?" ibu ku melihat aku dengan pandangan pelik. "Shin tak sihat lah mak, Shin masuk bilik dulu ya?" aku terus masuk ke dalam bilik dan mengunci pintu. Aku menangis sepuas puas nya.

~~~~~

Malam

~~~~~

"Park shin hye !!!!!!" ayah ku menjerit panggil nama ku. Aku segera turun dan pergi ke ruang tamu. Tiba-tiba. Slapp. Ayah ku menampar pipi ku. Aku menangis teresak esak. "Jagiya, kenapa ni ?" ibu ku cuba menenang kan ayah ku. "Awak tanya la anak kesayangan awak ni!" ayah ku mengeluar kan Iphone5s nya kemudian dia menunjuk gambar yang sama yang ada di SNS. Mata ku terbeliak melihat gambar itu. Aku terdiam. "Shin tak buat semua ni ayah, shin tak buat" aku memeluk kaki ayah aku dan menangis teresak esak. Ayah ku menendang (?) aku hingga aku terbaring di atas lantai. Aku terus masuk ke dalam bilik.

25 Mei 2014

Aku segera bersiap untuk ke sekolah. Ketika aku turun dari tangga, aku nampak ayah ku dan ibu ku sedang sarapan bersama-sama. "Shin pergi sekolah dulu" kata ku perlahan. Ayah ku hanya menjeling ke arah ku. 

~~~~~~~~~~

Seoul Private High School

~~~~~~~~~~~

Aku melangkah masuk ke sekolah dengan perlahan. Semua mata memandang ke arah ku dengan pandangan jijik. "Jadi inilah perempuan yang aku ingat baik tapi sebenar nya lagi teruk dari GRO kat luar tu" kata seorang perempuan. Tetapi aku hanya biar kan saja kerana aku pun jijik dengan diri ku sendiri. 

From Sehunnie : awak, saya nak jumpa dekat rooftop

To Sehunnie : Okay

Aku menutup telefon aku. Kemudian aku terus berlari pergi ke Rooftop. "Sehun ?" "Saya ada kat sini" sehun memanggil ku. Aku dapat nampak tiada sebaris senyuman pun di bibir Sehun. "Shinshin, kita putus" kata kata Sehun itu boleh membuat kan jantung ku terhenti. "Ke-kenapa ?" jawab ku sambil tergagap- gagap "Saya tak sanggup ada teman wanita yang sanggup tidur dengan lelaki lain. Lebih-lebih lagi lelaki itu kawan baik saya."  Sehun terus tinggal kan aku bersendirian. 

To Krystal jung : Krystal, datang rooftop sekejap

Apabila Krystal datang aku terus memeluk nya. "Krystal, Sehun putus dengan aku" Pantas Krystal menolak ku hingga aku terjatuh. "Kenapa dengan kau Krystal ?" Krystal tersenyum sinis. "Jadi tak perlu lah aku berlakon lagi." "Huh?" aku tidak faham apa yang Krystal kata kan. "Aku tak pernah nak jadi kawan baik kau. Aku rapat dengan kau sebab aku nak rapat dengan sehun je. Aku suka Sehun lagi lama dari kau !! Aku nak hancurkan hubungan korang dan aku dah berjaya" "Jadi, kau lah yang bagi aku semua surat surat tu ? Kau lah yang menuang cat di atas meja aku ?!" "Ya" Krystal menjawab dengan tiada perasaan. Aku menangis lagi 'Krystal suka kan Sehun ? Jadi Krystal lah yang menyebar kan fitnah ni?' Krystal tinggal kan aku di situ.

Mereka layan aku macam ni waktu hari jadi ku

Aku dah tiada sesiapa pada hari jadi ku.

Mereka pun dah tak perlu kan aku.

Jadi buat apa aku hidup ?

Hari ini sepatut nya menjadi kenangan indah seperti dulu. 

*FlashBack*

25 Mei 2012

"Awak, Datang ke Rooftop sekarang" -secret admire

Aku pun terus pergi ke rooftop tanpa banyak soal. Bila Aku buka saja pintu....

"Saengil Chukka Hamnida. Saengil chukka hamnida. Saengil chukka Park shin hye, Saengil chukka hamnida" Sehun menyanyi kan lagu untuk Aku "Sehun?" "Ermm jadi, sudi tak awak jadi Girlfriend saya?" 'Crush aku suka aku? omona' aku terus menganguk laju.

*End Flashback*

(Author's pov)

Terlintas satu idea di fikiran Shin hye. Perlahan lahan dia pergi ke penjuru Rooftop sambil menyanyi lagu love love love 'Aku akan tinggal kan dunia ini dan Aku akan ikut kakak ku yang berada di syurga sekarang' kemudian dia berdiri di atas penghalang (?) "Will, You Stay With Me ?" lepas habis sebut perkataan 'me' itu Shinhye terus terjun "Andwae!!" jerit seseorang.

(Kai's pov)

Aku nampak Sehun dan Krystal turun dari rooftop, aku pun pergi la situ tengok tengok Shin hye cuba nak bunuh diri. "Andwae!!" kata ku. Tapi dah terlambat. Shinhye dah terjun dulu. Aku menangis kerana orang yang aku sayang bunuh diri depan mata aku. Kemudian, aku ternampak sekeping surat.

Surat itu ditulis oleh Shin hye. Kemudian aku membaca surat itu.

'Saengil chukka hamnida Park Shin hye. Saengil chukka hamnida. Selamat hari jadi yang ke-18 dan yang terakhir park shin hye. Jadi ini lah rasanya kena hina? Kena pinggir ? Dan yang paling teruk kena Khianat? Aku tak sangka Krystal khianat aku sebab Sehun. Aku tak sangka dunia sekejam ini dan aku tak sangka mereka lebih percaya kan gambar dari aku. Selamat tinggal dunia, Shin nak tidur buat selama lama nya. Good bye and Good night'

Aku turun dari rooftop dan pergi melihat jasad Shinhye di bawah. Shinhye terjun tepat tepat depan Krystal. "Puas hati kau ?" aku mencampak kan surat Shin hye didepan Krystal dan berlalu pergi. "Hari ni hari jadi Shin hye.." Krystal berkata sambil menangis.

25 Mei 2014

~~~~~~~

Kubur Shin hye

~~~~~~~

"Maaf kan aku Shin hye, aku tak sangka yang kau sanggup bunuh diri...maaf kan aku, aku kawan yang jahat." Krystal berkata. Sehun,Krystal dan Kai menangis di depan kubur Shin hye.

 

THE END

 

 

 

A/n : yeayy dah habis !! So cane ? Okay ? Btw jgn jadi silent readers :( komen please ?

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
happyvirus_113
67 subbies ? omo ! kamsa !!! maaf la saya malas nak pergi wall korang nak ucap terima kasih. So tulis kat sini je la

Comments

You must be logged in to comment
PaboFanFan #1
Chapter 3: Wey. Nak nangis ekceli. Lol dunno why
._.
ChanBaekLu #2
Chapter 3: Daebak!!! Sanggup krystal? Meh sini aku tolak die dri rooftop...! Shinhye tu bias aku!!!! BTW....daebak!!!!
Hundotlove
#3
Wah unnie nampak ada perubahan dekat chap-chap contest. Sekarang bila awak free betulkan sedikit typo dan tatabahasa jadi ia akan okay. Jangan rush sangat tau lain kali contest ni pun lambat lagikan nak tutup
parkeunae #4
Chapter 2: wow o.O
rse cam nak nangiss bce cite nii .. memangg gmpakk lhaa saengie (y) terus kan buat citer kayy ?
byunne_48 #5
Chapter 2: wehh.. hebatnya bikin ff padahal baru umur 12 seumur dengan ku yoyoyo hebat kmu
Araa19 #6
Chapter 2: 12 tahun ? Wahh serius pandai buat ff . Unni suka ff ni. Best lah. Harap2 nanti adik dapat buat ff baru ^^
Hundotlove
#7
Chapter 2: Nak nangis napa jahat Krystal oii huhu awak 12 tahun serius hahah. Hi saeng haha. Unni rasa awak boleh tambah isi lagi untuk fanfic ni baca novel ke? Awak ada peluang untuk jadikan fanfic ni lebih padat. saya rasa awak terlalu rush mungkin awak boleh edit balik untuk ceritakan satu persatu apa yang terjadi by the way Figthing !!!
NLessme #8
Chapter 2: Cara awk smpaikan penceritaan sgt bagus utk penulis umo 12 tahun..awk boleh improve lagi^^ unni will support you!