Chapter 1

Good Bye

(Shin hye's pov)

Nama aku Shin hye. Tetapi di sekolah orang selalu panggil aku 'Shin sunbae-nim'. Aku terkenal di sekolah kerana aku adalah anak kepada seorang jutawan yang mempunyai salah satu daripada empayar terbesar di Korea. Aku bersekolah di Seoul Private High School dan semestinya sekolah itu hanya untuk elit sahaja.

~~~~~~~

Seoul Private High School

~~~~~~~

Aku membuka langkah untuk masuk ke kawasan sekolah. Semua pelajar yang menyedari kehadiran ku terus tunduk hormat ke arah ku. Aku hanya balas dengan senyuman,

Aku pun melangkah masuk ke dalam kelas, iaitu kelas 1-A. Kelas untuk pelajar yang pandai. Aku duduk di sebelah Krystal a.k.a kawan baik ku. Kemudian cikgu Lee masuk ke kelas bersama seorang budak lelaki di sisinya. Aku mula tertanya tanya 'siapakah dia? Mungkin budak baru?'

Aku hanya diam sambil menunggu dia memperkenal kan diri. "Anyeonghaseyo cheoneun Kim Jong In imnida. Korang semua boleh panggil saya kai" Budak baru itu berkata sambil senyum. 'ahh nama dia kai..' fikir ku.

Kringg!! 

Waktu yang ditunggu-tunggu oleh semua pelajar iaitu waktu rehat. Aku dan Krystal cepat cepat mengemas barang yang berselerak di atas meja. Kami berdua berlari pergi ke Café kerana takut terlambat untuk berjumpa EXO. Ya, setiap kali rehat aku dan krystal akan berehat bersama EXO.

"Maaf lambat !" kata ku kepada mereka. "Kwenchana"  kata Suho iaitu ketua kumpulan EXO. "Hai sayang !" kata Sehun kepada ku. Aku dan Sehun sudah lama 'Couple' kira-kira 2 tahun 6 bulan juga lah. Tanpa aku sedari ada sepasang mata yang dari tadi memerhati kan kami dengan pandangan menyampah.

"Hei, jangan nak bersweet-sweet kat sini ye" kata Chanyeol. Aku hanya tersenyum. "Hah Shinshin, Krystal, kitorang ada member baru !" kata Yixing a.k.a Lay. "Siapa ? Siapa ? Handsome tak?" Tanya Krystal. "Eh eh kesitu pulak dia. By the way, Jong In ! Masuk la !" kata Jongdae sambil mempelawa Jong In masuk ke Café itu. 

"err Hai" Jong In berkata sambil tertunduk malu. Ya lah, dia kan budak baru, mesti lah dia malu. "Jangan la takut takut. Kitorang tak makan kau pon." kata Luhan sambil membuat 'V' pose. "Jongin, duduk la sini" D.O mempelawa Kai duduk di sebelah nya.

"Korang ni. Kenal kan lah diri tu dulu" aku acah acah marah. "Okay okay.  Ehem ehem. We Are One ! Anyeonghaseyo EXO imnida. Dari hujung kiri tu Kris,Chanyeol,Tao,Sehun,Luhan,Xiumin,Lay,D.O,Chen, Baekhyun dan saya, Suho" terang Suho panjang lebar. "Ahh anyeonghaseyo Kim jong in imnida" Kai tunduk hormat. Krystal menghulurkan tangan nya tanda dia mahu bersalam. "Jung Soojung, panggil Krystal je" Kai menyambut huluran itu (?) "Park Shin Hye imnida." Aku menyalam tangan nya. Dia hanya tersenyum. 

Lepas habis suai kenal, Exo dan Krystal pun balik ke kelas masing masing. Aku pergi ke lokar ku dahulu. Ketika aku membuka pintu lokar ku, aku nampak beberapa ekor lipas keluar dari lokar ku. Bukan nya lokar aku itu kotor tetapi ada orang yang meletak kan lipas itu kedalam lokar aku. Di dalam lokar ku ada berpuluh-puluh surat peminat dan hanya ada satu surat dari orang yang membenci diri ku. Aku membuka surat tu dan membaca nya.

'Jauhi Sehun !' 

Setiap hari aku mendapat surat yang sama.

~~~~~~~~~~

Ketika aku mahu berjalan pulang ke rumah, tiba tiba ada tangan yang menyentuh bahu ku. Aku pusing ke belakang dan aku nampak dia yang memegang bahu ku. "oh Kai, kenapa ?" tanya ku "Saya teman awak balik boleh ?" aku hanya mengangguk. Perjalanan ketika balik ke rumah sangat lah 'awkward' aku dan kai hanya mendiam kan diri. Apabila sampai ke rumah ku aku terus meminta diri untuk masuk ke dalam rumah.

~~~~~~~~~~

a/n : anyeong semua !! saya dh edit sikit chapter 1 ni

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
happyvirus_113
67 subbies ? omo ! kamsa !!! maaf la saya malas nak pergi wall korang nak ucap terima kasih. So tulis kat sini je la

Comments

You must be logged in to comment
PaboFanFan #1
Chapter 3: Wey. Nak nangis ekceli. Lol dunno why
._.
ChanBaekLu #2
Chapter 3: Daebak!!! Sanggup krystal? Meh sini aku tolak die dri rooftop...! Shinhye tu bias aku!!!! BTW....daebak!!!!
Hundotlove
#3
Wah unnie nampak ada perubahan dekat chap-chap contest. Sekarang bila awak free betulkan sedikit typo dan tatabahasa jadi ia akan okay. Jangan rush sangat tau lain kali contest ni pun lambat lagikan nak tutup
parkeunae #4
Chapter 2: wow o.O
rse cam nak nangiss bce cite nii .. memangg gmpakk lhaa saengie (y) terus kan buat citer kayy ?
byunne_48 #5
Chapter 2: wehh.. hebatnya bikin ff padahal baru umur 12 seumur dengan ku yoyoyo hebat kmu
Araa19 #6
Chapter 2: 12 tahun ? Wahh serius pandai buat ff . Unni suka ff ni. Best lah. Harap2 nanti adik dapat buat ff baru ^^
Hundotlove
#7
Chapter 2: Nak nangis napa jahat Krystal oii huhu awak 12 tahun serius hahah. Hi saeng haha. Unni rasa awak boleh tambah isi lagi untuk fanfic ni baca novel ke? Awak ada peluang untuk jadikan fanfic ni lebih padat. saya rasa awak terlalu rush mungkin awak boleh edit balik untuk ceritakan satu persatu apa yang terjadi by the way Figthing !!!
NLessme #8
Chapter 2: Cara awk smpaikan penceritaan sgt bagus utk penulis umo 12 tahun..awk boleh improve lagi^^ unni will support you!