chapter 12

HAIR

Soo Hae dan Jr meninggalkan Mia di dalam bilik sakit .Mereka bergandingan pulang ke kelas .Soo Hae teragak-agak mahu menceritakan atau tidak tentang kisah Mia dan maklumat yang dia tahu tadi .

''Err ,Jr ..boleh saya tanya sesuatu tak ?.''soal Soo Hae tiba-tiba .

''Tanya je la .''balas Jr .

''Ermm ,Mia ada cerita apa-apa tak dekat awak masa saya keluar tadi ?.''

''Cerita ?.Tak ada pulak .Dia nampak okey je tadi Kenapa ?.''

''Tak ada erk ?.okey .tak de pape .Saja tanya .''

''Okey .Awak ni kenapa .Dari tadi saya pelik tengok awak .Awak ada benda ke nak share dengan saya ?.''

Soo Hae terdiam .Wajah Jr dipandang .Adoii ..nak cerita ke tak ni ,dia berkata sendirian .

''Soo Hae ?.aisshh ,awak jangan macam ni .Saya pulak yang risau .''

''Tak ada apa-apa la .Abaikan .''

''Okey .Jom masuk kelas .''

''Okey jom .''

   

                                 ..............................................................................................................................................................................

Di rumah ,Soo Hae masih dihantui dengan perasaan bersalah .Dia tidak sanggup mahu menceritakan kepada Mia tetapi Mia harus tahu .

''Adoii ..pening la aku macam ni .Nak bagitau ,tapi Mia pun bukan percaya sangat dengan cerita macam ni .Nanti dia kata aku merepek pulak .Serabut la macam nii !! .''

Soo Hae buntu .Sudahnya dia tidak mahu menceritakan perkara tersebut kepada Mia .

Hari-hari berlalu dengan pantas .Namun perasaan bersalah Soo Hae kepada Mia terus menebal .Ini kerana ,hampir setiap hari ,Mia akan pengsan .Soo Hae semakin yakin bahawa maklumat yang dia ketahui tersebut adalah tepat .Suatu hari ,sedang mereka belajar ,tiba-tiba kepala Mia terasa sakit .Sebenarnya rambut dia yang terasa sakit seolah-olah ditarik orang .Apabila Mia pusing ke belakang ,tiada sesiapa pun di belakangnya .Namun ,kepalanya terasa sangat sakit .Tatkala dia memegang bahagia yang sakit itu ,Mia terkejut .Darah ! .Mia terkesima dan terkejut .Dia lantas meminta izin kepada gurunya untuk ke tandas .

Peristiwa itu berlaku kepadanya sudah 3 kali ,namun Mia tidak memberitahu kepada sesiapa pun tentang hal itu .Soo Hae juga tidak tahu  tentang hal itu .Mia semakin aneh .Namun ,suatu hari kepala Mia seolah-olah ditarik dengan sangat kasar dan menyebabkan Mia menjerit kesakitan .Dan kemudian dia pengsan .Guru meminta teman-teman membawa Mia ke bilik sakit .Soo Hae baru sahaja hendak melangkah namun tiba-tiba dia terlihat beberapa helai rambut di atas lantai .Dia pasti itu rambut Mia .Tetapi apa yang memeranjatkan Soo Hae ialah terdapat beberapa titisan darah di tempat itu .

''Darah ?.takkan la ..''

''Soo Hae ?.awak ikut tak Mia pergi bilik sakit ?.''soal Jr .

''Ahh ,sa ..saya nak pergi la ni .Tali kasut terbuka pula .''Soo Hae memberi alasan .Dia berpura-pura membetulkan tali kasutnya .Sapu tangan dikeluarkan lantas dia mengelap lantai tersebut dan cebisan rambut itu .Soo Hae lantas keluar dari kelas dan menuju ke bilik sakit .

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
taeha98
anyeong ..sorry sebab tunggu sy update cerita ni .i hope you guys can comment about it .thanks .

Comments

You must be logged in to comment
shh_silence
#1
Chapter 18: Hantu tu adik Jr..... X sangka plak.... BTW cerita ni best .
SyiqaYeollie
#2
Chapter 18: Kenapa cerita ni tergantung????wea???T_T
KairaLavender
#3
Chapter 9: Please update soon!!! Btw, cite dia best...
pinkprincesskookie
#4
Chapter 7: Update soon~… best cite ni..
chanyeorin
#5
Chapter 4: update soon :>