PART THREE

GATHERING WITH MY CHINGU'S (WITH MY NAMPYEON, EXO!!) PART THREE (+ PART CHANYEOL)

Beberapa jam sebelum majlis Sehun dan Eun Ra.. Di rumah kawan-kawan mereka....

DI RUMAH TAO DAN HANI...

'Err.. Macam tak sesuai ja lah dress ne..' bisik HaNi dengan sendirinya. Dia melihat pantulan dirinya di hadapan cermin sambil mengomel sendiri. Dia kurang berpuas hati dengan pakaian itu.

'Kejap! Ker corak dress ne yang buruk?' omel HaNi lagi.

Tiba-tiba Tao datang memeluk Hani dari belakang lalu bersuara, 'Hey kenapa ne sayang? Dari tadi lagi oppa dengar HaNi cakap sorang-sorang. Erm?' tanya Tao dengan lembut sekali. Dia memperbetulkan pelukan mereka.

HaNi memegang tangan Tao yang berada di pinggangnya. 'Masalahnya oppa, dress ne. Tak sesuai lah dengan HaNi' ngadu HaNi kepada Tao. HaNi mengembungkan pipinya.

'Okey dah tu. Simple and comel!' balas Tao lalu mencium pipi HaNi yang kembung itu. Bagi Tao HaNi sudah cukup sempurna dengan dress yang disarungnya itu. Tao sendiri tidak faham kenapa HaNi tidak berpuas hati dengan dress tersebut.

'Mana ada oppa! Baju ne menampakkan lagi badan HaNi yang gemuk ne lah' kata HaNi lagi.

'Ish! Sayang ne kan! Mana ada gemuk lah! Sama ja pun badan HaNi macam dulu' balas Tao. Dia cuba memberikan semangat kepada HaNi untuk terus memakai dress tersebut. Kalau tidak alamatnya memang tak sempat ke rumah Sehun dan Eun Ra.

HaNi memandang semula ke arah cermin. 'Erm okey lah kalau macam tu. HaNi pakai je lah dress ne' kata HaNi dengan perlahan. 'Kalau oppa kata okey, okey lah tu' sambungnya lagi.

Tao memusing badan HaNi agar memandang mukanya lalu menolak lembut badan HaNi ke dinding.

HaNi yang terkejut dengan tindakan Tao lalu bertanya, 'Eh! Oppa apa ne?' .

'Shhhhh~' balas Tao sambil meletakkan jari telunjuknya di mulut HaNi. Dia mencium lembut bibir HaNi. HaNi melepaskan ciuman tersebut.

'Hey kenapa ne sayang?' tanya Tao yang kehairanan.

'Hae Mi mana? Malu lah kalau dia nampak' tanya HaNi. Dia tidak mahu sekiranya anak mereka ternampak adegan kiss antara dia dan Tao.

Tao tergelak kecil. 'Hahaha. Sayang jangan risau. Anak kita ada kat bilik dia tu tengah main dengan patung-patung dia' balas Tao lalu mencium semula bibir HaNi.

HaNi tersenyum kecil ketika Tao mula memulakan 'French kiss' tapi version lembut. Tao meletakkkan kedua-dua tangan HaNi ke lehernya agar HaNi dapat merangkul lehernya. HaNi pula hanya membiarkan sahaja tindakan Tao itu. Tao mencium HaNi dengan lembut sebab dia tidak mahu menghancurkan make-up isterinya itu.

Tiba-tiba.......

'Omma! Appa!' jerit Hae Mi yang sudah berdiri di hadapan pintu manakala tangannya memegang tombol pintu. Lalu dengan pantas dia melarikan diri ke biliknya semula.

Tao dan HaNi yang mendengar jeritan Hae Mi itu lalu melepaskan ciuman mereka dan memandang ke arah pintu.

'Oppa.. Hae Mi dah nampak la' kata HaNi dengan malu sekali. Anak mereka Hae Mi, sudah nampak perkara yang tidak sepatutnya.

'Alah. Biarlah. Biar dia nampak macam mana appa dia sayang dengan omma dia' balas Tao dengan selambanya.

'Ye lah tu oppa. Eh?! Oppa! Bibir oppa ada gincu HaNi lah!' kata HaNi lalu mengambil wet tisu untuk membersihkan bibir Tao.

'Dah la tu. Mari oppa bersihkan bibir HaNi lagi. Dah comot tu' kata Tao lagi sambil merampas wet tisu dari tangan HaNi.

'Apa dia oppa?! Comot?!' tanya HaNi lalu melihat bibirnya di cermin.

'Tao oppa! Tengok apa oppa dah buat ne. Dah comot laa' kat HaNi lagi.

Tao menarik tangan HaNi agar berdiri dihadapannya semula supaya dia dapat membersihkan mulut HaNi yang comot akibat ciuman mereka tadi.

'Dah siap pun! Kan nampak comel!' kata Tao dengan riang seolah-olah tidak ada apa-apa yang berlaku.

HaNi memandang semula ke arah cermin. 'Aah laa oppa! Dah bersih! Gomawo!' balas HaNi lalu memeluk Tao dengan eratnya.

Tao membalas pelukan HaNi. 'Cheonma sayang. Sayang nak tahu tak?' tanya Tao.

'Apa dia oppa?' tanya HaNi yang masih berada di pelukan Tao itu.

'HaNi nampak cantik sangat malam ne. Bukan setakat malam ne. Tiap-tiap hari HaNi cantik' jawab Tao lalu memberikan kucupan lembut di dahi HaNi.

Pujian Tao tadi membuatkan HaNi tersenyum hingga ke telinga. HaNi suka bila di puji oleh Tao.

'Oppa.. Oppa nak tahu tak?' tanya HaNi semula.

'Apa dia sayang?' balas Tao.

'Oppa pun nampak hensem sangat malam ne. Bukan setakat malam ne. Tiap-tiap hari oppa hensem' kata HaNi lagi lalu memberikan kucupan di pipi kanan Tao.

'Hahaha. Oppa tahu semua tu!' jawab Tao dengan riang.

Mereka berdua senyap seketika. Tiba-tiba Ha Ni bersuara, 'Oppaa..'

'Apa dia sayang? Erm?' tanya Tao dengan selamba yang masih memeluk isterinya itu.

Ha Ni mendongakkan kepalanya. Matanya bertemu tepat ke arah anak mata Tao.

'Oppa jangan nak mengada buat-buat tak tahu yer. Gigit nanti baru tahu' rajuk Ha Ni lagi. Dia tahu Tao sengaja buat-buat tak faham.

Tao mendekatkan lagi mukanya ke arah Ha Ni sambil menjawab, 'Oppa tak faham' katanya dengan dingin.

Ha Ni menarik nafas nya dalam sebelum di hembuskan. 'Oppa ne memang sengaja buat-buat tak faham kan ?!' marah Ha Ni.

Reaksi Tao hanya menggelengkan kepalanya.

'Errrr.. Oppa ne kan! Kita kan nak jalan ne! Apasal buka zip dress Ha Ni?!' sambung Ha Ni lagi.

*okey sebenarnya kalau korang tak faham, Tao masih lagi peluk Ha Ni. Pastu jari-jemari Tao p buka zip dress Ha Ni semasa Ha Ni memeluknya.

Tao memberikan senyuman sinis. Kini Ha Ni sudah perasan akan tindakannya membuka zip dress yang dipakainya. Patutlah dia merasakan angin sejuk di belakangnya.

'Chill lah sayang. Jom kita 'luangkan' masa kita lebih sikit tapi kejap ja' balas Tao sambil mengusap lembut rambut isterinya tersayang.

Sekali lagi Ha Ni memandang Tao. 'Tapi oppa kita kan nak pergi rumah Eun Ra ne. Kalau kita lewat macam mana? Sia-sia je pakai baju cantik-cantik' tambah Ha Ni lagi. Dia mengembungkan pipinya.

'Tak apa sayang. Oppa janji oppa takkan buat lama-lama' balas Tao sambil tangannya perlahan menanggalkan dress yang dipakai Ha Ni.

Ha Ni hanya mengangguk. 'Oppa janji tau kejap ja. Nae?' Kata Ha Ni dengan lembut sambil tangannya menanggalkan tali leher dan seterusnya membuka kot yang di oleh suaminya itu.

Oleh itu, sebelum mereka ke rumah Sehun dan Eun Ra, Tao dan Ha Ni  sempat lagi 'meluangkan' masa bersama-sama.

Sama ada mereka sempat ke majlis anak Sehun dan Eun Ra itu, mereka sendiri tidak pasti.

THE END.

*********************************************************************************************************************************

DI RUMAH CHANYEOL DAN SUNGYOUNG

'Okey! Dah siap pun anak-anak omma ne!' kata Sungyoung selepas memakaikan anak-anaknya pakaian.

'Duduk diam-diam yer sayang. Omma nak bersiap ne' kata Sungyoung lagi.

Anak-anak mengangguk tanda faham lalu menyambung melihat tv yang menyiarkan kartun Pororo.

Setibanya Sungyoung dibilik, dia duduk di meja solek untuk bersiap. Dia memakai losyen lalu menggosokkannya di lengan. Sungyoung sedang menunggu Chanyeol yang dari tadi membersihkan diri di bilik mandi. Setelah menunggu lama akhirnya Chanyeol telah pun siap mandi.

Chanyeol keluar dari bilik mandi dengan keadaan kusut sekali. -,-

Sungyoung yang memerhatikan gelagat Chanyeol lalu bertanya, 'Oppa... Apasal dengan oppa ne?'.

'Nae?! Oppa sebenarnya belum lagi pilih baju mana yang nak di pakai ke majlis anak Sehun tu!' jawab Chanyeol sambil membelek-belek pakaian nya di dalam almari.

'Apa dia oppa?! Kan Sungyoung dah pesan supaya sediakan pakaian tu dari tadi petang lagi. Oppa tak dengar ker apa Sungyoung katakan tadi?' tanya Sungyoung yang masi duduk di kerusi meja solek.

'Ish! Tak perlu lah tanya macam-macam! Cepat lah tolong oppa ne. Kalau tak kita tak payah datang p majlis tu. Nak?' arah Chanyeol dengan sedikit perasaan emo di sana.

'Tak payah lah nak marah-marah kat orang. Dah tahu salah sendiri ne nak marah-marah' rajuk Sungyoung sambil perlahan-lahan membantu Chanyeol untuk mencari pakaian.

Chanyeol perasaan akan rajukan Sungyoung itu tetapi dibiarkannya. Dia mahu memujuk Sungyoung tapi dibiarkannya kerana egonya yang tinggi itu.

Sungyoung mencari pakaian yang sesuai untuk dipakai oleh Chanyeol ke majlis itu. Satu persatu baju (kot) di berikannya kepada Chanyeol. Tetapi Chanyeol menolaknya. Apa yang tidak berkenan di hati Chanyeol Sungyoung sendiri tidak tahu.

Sedang Sungyoung mencari pakaian Chanyeol, Chanyeol terhidu bau wangi losyen yang dipakai oleh isterinya itu sebentar tadi.

'Kenapa dia wangi semacam ne?' bisik hati Chanyeol sambil menghirup bau wangi losyen yang di pakai oleh Sungyoung. 

'Oppa ne dah kenapa?' tanya Sungyoung secara tiba-tiba.

Chanyeol memberikan senyuman yang mempunyai maksud tersirat lalu menolak badan Sungyoung ke pintu almari. Dia mendekatkan hidung ke tubuh badan Sungyoung yang putih melepak itu lalu perlahan-lahan dia menghidu bau wangi yang melekat di badan Sungyoung.

Sungyoung hanya membiarkan tindakan Chanyeol itu. Dia tahu sekiranya dia menolak, Chanyeol mungkin akan bertindak 'kasar' dengan nya.

'Ermmm~ Oppa dah lah tu. Kita kan nak cari kot oppa ne' kata Sunyoung lemah.

'Alah kejap lah. Tak lama pun. Kejap ja ne' balas Chanyeol yang masih menghidu setiap inci badan Sungyoung.

Tiba-tiba tangan Sungyoung menjalar ke pinggang Chanyeol lalu meleraikan tuala yang di pakai oleh Chanyeol.

Chanyeol tidak terkejut dengan tindakan Sungyoung itu. Dia bertanya kepada Sungyoung sambil tersenyum sinis, 'Kenapa ne sayang?  Dah tak tahan ker? Kalau nak oppa boleh bagi sekarang'.

Sungyoung membenamkan muka di dada Chanyeol yang bidang itu. Dia malu apabila Chanyeol bertanya akan soalan tersebut. 'Erm mian oppa. Sungyoung tak tahu kenapa Sungyoung buat macam tu la' balas Sungyoung yang tengah blushing tu.

Chanyeol mengusap lembut rambut Sungyoung. 'Aigooo~ Sungyoung ne. Nasib baik oppa pakai boxer. Kalau tak memang oppa xxxx Sungyoung tadi' kata Chanyeol sambil ketawa kecil.

'Oppa dah lah tu. Jangan cakap lagi lah. Sungyoung malu la oppa' balas Sungyoung.

Chanyeol menarik dagu Sungyoung supaya muka Sungyoung dekat dengan nya. 'Malam ne oppa bagi' kata Chanyeol sambil mengenyitkan matanya.

Muka Sungyoung bertambah merah apabila Chanyeol menyatakan hasratnya.

'Memang lumpuh lah aku ne esok. Tak dapat berjalan. Bodoh betul lah kau ne Sungyoung!' Bisik Sungyoung di dalam hati.

Mereka menyambung semula sesi mencari kot untuk di pakai oleh Chanyeol ke majlis anak Sehun dan Eun Ra.

Selepas 30 minit mencari, akhirnya Chanyeol menemui kot yang sesuai untuk dipakai olehnya ke majlis anak rakan mereka.

'Oppa.. Bersiap lah yer? Sungyoung pun nak bersiap juga ne' kata Sungyoung lalu dia menuju ke almari sebelah untuk mencari pakaian. Selangkah Sungyoung berjalan, tangan Chanyeol pantas memeluk pinggang isterinya.

'Oppa.. kenapa ne?' tanya Sungyoung.

'Tak ada lah. Saja.' jawab Chanyeol lembut.

Mereka berdua senyap seketika. Hanya menikmati suasana berpeluk mereka. Tiba-tiba Chanyeol mengucup lembut pipi Sungyoung dan perbuatannya itu mengejutkan Sungyoung.

'Tak perlu lah terkejut. Tu hadiah oppa untuk Sungyoung sebelum malam nanti.' kata Chanyeol dengan smirks-nya.

'Oppa ne kan. Memang byuntae tak habis-habis! Hahaha' jawab Sungyoung sambil ketawa.

'Kalau tak byuntae macam mana kita boleh dapat anak kembar tu? hahahaha' kata Chanyeol dengan bangganya.

Sungyoung hanya menggelengkan kepalanya. 'Aah la kan? hahaha' jawab Sungyoung.

'Agaknya malam ne kita boleh dapat anak kembar lagi ker???' tanya Chanyeol dengan y sekali.

Sungyoung hanya menunduk malu dengan pertanyaan Chanyeol itu. 'Semua tu bergantung kat oppa lah~' balas Sungyoung lalu meleraikan pelukan mereka.

 

THE END*

 

 

 

 

 

Sorryyyyyy yeorobeun....... Mianhae lama tak dapat fanfics ne. Ne pun ak update guna hp. Kalau ada typo pedulikan je.

Okey tak chapter ne?

Korang lebih suka pasangan yg mana 1? Tao&Hani atau Chanyeol&Sungyoung???

Pasangan yg lain akan di update pada chapter seterusnya. Sila bersabar yer ^^

Jangan lupa komen tau pasangan mana satu yang korang suka. Sebab aku nak tahu :)

 

Sila ringankan jari jemari anda untuk komen chapter ne. Aku nak tahu chapter ne best atau tak.

Sekian,

Younghany

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
baekychany #1
Chapter 3: Kyaaaa~ Channie oppa kwkwkwkwkwkw........ just get the second twins lorrrr.... hiahahahahahaha
Yeollieyana
#2
Chapter 3: awww so sweet!!
Mrs_Oh
#3
Chapter 3: mmm.... part Hani dengan Tao sweet... Chanyeol dengan Sungyoung, daebakk!! hahahahha....
baekychany #4
Chapter 3: Kyaaaa~ Chanyeol.... omo... sweetnya...ehehehehe hwaiting authornim!!!! Can't wait for the next chapter
enriquegeum #5
yann nhi! just i love her so much! LMAO.. excited nokk bace DAEBAK
baekychany #6
Chapter 2: daebak authornim..... Can't wait for the next update....palli!!!!!
~Sehun~ Hehehehe
Mrs_Oh
#7
Chapter 2: kyaahhhhh!!!!! Sehun and Eunra' child names~cute.. XD .. part byuntae tu, sweet ... pfftt.. palli3x update soo, .... D A E B A K K !! *fainted*
_shuhidah
#8
Chapter 2: Hahaha update soon!
baekychany #9
Chapter 1: palli palli palli..... update....please....authornim DAEBAK!!!!!!