Bayangan

When The Soul Revenge
Please Subscribe to read the full chapter
Bayangan  Bila roh bangkit dari alam kubur ingin membalas dendam

10 Tahun kemudian.....

Kawasan itu hanya dipenuhi dengan budak-budak kolej.Sesak dengan mereka sahaja.

Hanya satu meja sahaja yang dipenuhi dengan lelaki,dan semestinya mereka terkenal.Masakan tidak,kalau tak takdela kedai makan yang kurang terkenal tu penuh dengan orang.Kedai makan tu hanya sesak disebabakan ramai ingin berjumpa artis yang bertandang ke situ.

Dalam kesesakan peminat tu jugaklah ada orang yang terpekik-pekik,siap melolong lagi.Tapi ada seorang lelaki yang ingin memintas mereka cuba duduk bersama artis yang terkenal itu dan akhirnya dia dapat meloloskan dirinya dalam kelompok peminat yang ramai..

"Hai korang,sorry ramai..traffic jam la.."ucap Kai yang termengah-mengah akibat dihimpit oleh peminat ketika dia ingin cuba meloloskan diri.

"Tu la kau,tadi aq ajak tupang tak nak,jual mahal.Sibuk sangat melayan perempuan" kata Suho.

Dia faham sangat perangai Kai yang suka sangat berkepit dengan perempuan 24 jam.Tak pernah nak lepas,setiap masa mesti ada satu.Kai hanya mampu tersengih je ketika itu.

"Dah-dah,duduk.cepat pesan kau nak air apa??" ujar D.O,dia tak nak perbualan antara Kai dengan Suho bertukar menjadi perbalahan,so baik dia mencelah.

Kai terus duduk di kerusi yang bersebelahan dengan Sehun.Sebentar tadi dia telah memesan jus tembikai kegemaranya.Dia memandang ke setiap inci sudut meja itu dan kawan-kawannya.Baru dia perasan yang mereka kekurangan 2 lagi orang ahli.

"Eh..Mana Chanyeol dengan Baekhyun,Suho???" tanya Kai yang perasan ketidakhadiran mereka.Serasanya mereka yang mencadangkan mereka berkumpul di situ.

"Entah..Dia yang panggil kita semua berkumpul dekat sini tapi batang hidung dia pun tak nampak." dengus Luhan

"Alaa..rilex la..mungkin dia ada hal ke apa ke,kita mana tau kan??" ujar Xiumi ingin menenangkan keadaan.

Agak lama juga mereka menuggu kehadiran Baekhyun dengan Chanyeol di situ,sampai naik kematu punggung diorang.Selepas hampir 30 minit menunggu barulah muncul mereka.

"Woi,asal lambat??!! kata pukul 3.Kau tengok skerang ni dah pukul bape??!!" marah Chen.Dia memang pantang kalau ada orang lambat,lagi-lagi sekarang ni waktu penyiaran drama kegemarannya lagi la dia bengang.

"Allaaa..sorry la..ada hal sikit..ada kerja.." jawab Baekhyun.

"Banyakla kau punya kerja!! Sebab kaulah aku terlepas draama kegemeran aku!!" marah Chen lagi.Dia memang geram dengan sikap Baekhyun yang selalu tak menepati masa.

"Ok,ok,ok...sorry.I rally-really sorry.I promise I don't do like this soon." kata Baekhyun unutk menenangkan hati Chen yang tengah berapi akibat menahan marah padanya.Salahnya juga kerana lambat.Ini semua salah pak cik tu,kalau dia tak melambatkan pembayaran mesti dah lama siap.

"Hmmm...yela" ujar Chen.Dia malas ingin melayan keranah Baekhyun yang kuat merayu itu.

"Kejap,kerja?? kerja apa kau buat tadi??Bukan kau cuti ke hari ni??"tanya D.O kehairanan.Katanya dia cuti hari ini kerana ingin berehat.Pelakon memanglah penat sebab macam-macam kerja kena buat pastu kerja dari pagi sampai esoknya,memang letih gila.

"Kerja kutip hutang" kata Baekhyun sambil menghirup jus orenya yang baru sampai.Lega sedikit tekaknya apabila jus oren melalui kerongkongnya.Sakit tekaknya disebabkan bertekaka dengan seorang perempuan yang datang dari planet mana entah yang melanggar motor kesayangannya pagi tadi.Terpaksa dia meminta Chanyeol datang mengambilnya.

"HAH!!?? KUTIP HUTANG??!!" serentak yang lain berkata akibat terkejut apa yang dikatakan oleh Baekhyun sebentar tadi.

"Kau biar betul?? Bukan kita dah berhenti buat kerja tu ke??!!" tanya Kris yang hanya sekadar mendengar sahaja tadi.

"Memanglah tu bagi hutang.Kita cuma berhenti bago hutang.Aku tadi pergi kutip hutang.Diorangkan berhutang dengan aku,so kena bayar balik." jawab Baekhyun selamba.Ya,betul mereka dah berhenti bagi hutang dekat orang sejak selepas mereka ditangkap polis disebabkan membelasah lelaki yang enggang membayar hutang kepada mereka.Sejak itu mereka berhenti memberi hutang dan mengikut haluan sendiri.Sekarang dia berjaya menjadi seorang pelakon yang terkenal.Memang impiannya sejak kecil lagi ingin menjadi pelakon cuma tak kesampaian.

"Owh...sangka kau bagi hutang lagi.." ujar Kris.

"Eh,Ni dah lari topik.Wei,Baekhyun asal kau panggil kitorang berkumpul??"tanya Tao.Dia kena cepat sebaba selepas ini dia perlu pergi ke latihan taekwando.

"hmm...Kita dah lama tak melepak.Apa kata hujung minggu ni kita pergi melancong,pergi bercuti,rehatkan otak."kata Baekhyin menyampaikan hasratnya.Sudah lama dia tidak meluangkan masa dengan rakanya.Semua sibuk dengan hal masing-masing.

"Ok juga tu...Aku pun free sekarang ni.Tak banyak show sekarang ni,so aku banyak masa lapang."kata Kris

"Aku pun sama.Sekarang ni aku,Sehun,Luhan,Lay dengan Chen takde buat album baru sebab agensi kitorang sekarang tengah tumpukan dekat group baru." jelas Suho

"Aku dengan Xiumin tak pasti lagi sebab restoran kitorang tengah membangun,so susah sikit sebab ramai pelanggan."ujar D.O pula

"Aku tak pasti gak sebab aku ada latihan taekwando.Aku kena bagi tahu cikgu aku dulu." ucap Tao

"Aku takda masalah." kata Chanyeol

"Aku pon." kata Kai

"Ok la..siapa yang dapat ni nanti WeChat aku tau sebab nanti senang aku nak booking tiket." kata Baekhyun.

"Ok tapi kita nak holiday kat mana??" tanya Chanyeol.

"Tu rahsia..Sape nak ikut je yang akan tahu." Baekhyun menjongketkan keningnya

"Eleh.Sengaja la tu nak suruh semua ikut kan." kata Kai

"Sebenarnya aku tak kisah sangat.lagi sikit lagi bagus,takdela banyak kerja yang aku kena buat."ujar Baekhyun.

"Ok,aku join" kata mereka serentak.

"Woah..Bagus-bagus..ok..nanti aku uruskan." kata Baekhyun.

"Ok la aku pergi dulu,aku ada hal la lepas ni.Aku takut jem nanti.Bye.." sambung Baekhyun

Pejam celik pejam celik,hujung minggu pon tiba.Hari berlalu dengan pantas.Macam baru semalam mereka bincangkan berkenaan percutian mereka itu.Mereka tidak sabar ingin mengetahui destinasi percutian mereka akibat Baekhyun yang suka berahsia. Mereka menggu kehadiran Baekhyun dengan sabar,tapi hanpir 1 jam mereka menunggu kehadiran Baekhyun tetapi batang hidungnya masih tidak kelihatan.

"Aik mana la pulak si mamat eyeliner ni.Dah sejam tunggu,tak nampak-nampak batang hidung pon.Ke dia tipu kita??" keluh Suho

"Takkan la kot.Dia gila teruja semaalm cakap

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
DevilDeer85
#1
Chapter 3: D.O, Umin dh tk de. Huhu! Update please!
fna_shn #2
Chapter 3: Hm sedihnya! Hehe update lah lagi kalau ada masa lapang! Fighting!!
fna_shn #3
Chapter 2: Wah daebak! Please update lah lagi
Hundotlove
#4
Chapter 2: Muahaha siap lah korang tu lah jahat sangat lol haha update soon haih tak boleh baca malam2 ni naik meremang bulu romaku
Qqamjongwife_Exo #5
Chapter 1: Update,Update..!!!!
KUROBARAHIME
#6
Chapter 2: DIORANG NAMPAK HANTU SHINHYE KE?
_shuhidah
#7
Chapter 1: Woooo gila jahat baek.sungguh kejam!kesian shin hye.
windbubblesehun
#8
Chapter 1: Baek kejam ㅠㅠㅠㅠㅠ
SeHuNYeHeT94
#9
Chapter 1: Wae semua oppa jahat...kejam
Cian shin hye
HanisIzyani
#10
Tak sangke kau join gakk erhh...hahah fighting ~ btw storyline citer ni..mcm penah dgr jee...anyway fighting~~~~~