Flashback~~

Saying I Love You *HIATUS*

Flashback

2 tahun yang lalu,

“Sehunnie…I’m here~~~,” ucap Min Ri sebaik sahaja dia berada di hadapan pintu wad Oh Sehun.

“Jagiya,I miss you. Eh,mana kembar awak tu?” tanya Sehun.

“Kembar? Hyemi? Dia pergi dating dengan boyfriend dia yang ke berapa tah tu ,”balas Min Ri dengan malasnya sambil meletakkan bekalan yg dibawa dari rumah di atas meja bersebelahan katil Sehun.

“Ni kenapa muram je ni?” tanya Sehun dengan prihatinnya.

“Hmm,Hyemilah.Ada ke patut dia tinggalkan saya sorang-sorang semata-mata sbb nak dating dengan boyfriend dia tu,”balas Min Ri yang masih mengekalkan muka muramnya itu.

“Ooh..Itulah sebabnya yeobo saya ni muram semacam je.Hyemi,Hyemi,Hyemi,”kata Sehun sambil menggelengkan kepalanya.

“ Dahlah awak.Biarlah dia.Nanti dia breaklah jugak tu.Nama pun playgirlkan,”kata Min Ri kepada kekasih hati kesayangannya itu.

“Nasib baik yeobo saya ni tak mcm diakan.Yeobo-ah~~~,”ucap Sehun dengan manjanya sambil membuat aegyo.

“Nea,Sehunnie..Waeyo??” tanya Min Ri yang pelik melihat perubahan drastik Sehun.

“Awak nak tak teman saya pergi jalan-jalan dekat taman hospital?”tanya Sehun.

“Tak naklah,”balas Min Ri dengan niat untuk bergurau senda.

“Tak pelah kalau macam tu.Saya pergi ajak jururawat baru yang cun tulah,” kata Sehun sambil membuat muka masam.

“Ok,ok..Saya teman,”kata Min Ri yang takut jururawat baru itu kan menggoda Sehun.

Di taman,

Sebaik sahaja sampai di taman,Min Ri dan Sehun terus duduk di bangku yang dikhaskan untuk pelawat dan pesakit yang datang ke Seoul Hospital itu.

Ya,Seoul Hospital.Hospital yang terbesar di Korea Selatan dan mampu memuatkan ribuan orang di dalamnya.Pesakitnya juga semakin hari semakin bertambah.Antara pesakit itu termasuklah Oh Sehun.Oh Sehun menghidap barah otak sejak kecil dan kerana itu tidak ada yang sudi berkawan dengannya kerana mengetahui umurnya tidak panjang.Tetapi tidak bagi Min Ri,gadis yang tidak peduli tentang penyakit yang dialami Oh Sehun kerana baginya Oh Sehun istimewa dari namja-namja lain.Kerana itulah,mereka menjadi pasangan kekasih yang bahagia. Namun,langit tidak selalunya cerah,penyakit Oh Sehun semakin kritikal .Walaubagaimanapun,Min Ri tidak pernah berputus asa malah semakin hari,perasaan cintanya terhadap Oh Sehun semakin bertambah.

“Min Ri,boleh tak awak janji dengan saya sesuatu?” tanya Oh Sehun sambil memandang ke arah langit yang cerah.

“Janji? Nak janji apa? Awak belum ckp lagi, manalah saya tau saya boleh janji atau tak,”balas Min Ri.

“Ok,ok..Awak boleh tak janji dengan saya yang awak akan cari pengganti saya bila saya dah takde nnti?”tanya Sehun yang kini memandang tepat wajah kekasihnya itu.

“Sehunnie!! Kenapa tiba-tiba je awak ckp mcm ni? Awak tak akan mati dan saya tak akan biarkan perkara itu terjadi. Dah dah,jangan nak cakap pasal benda tu lagi.Awak akan sembuh satu hari nanti.Faham?? Saya nak pergi beli bubble tea kejap.Awak tunggu sini tau,” marah Min Ri kemudian  berlalu pergi ke cafeteria  untuk mendapatkan bubble tea kegemaran Sehun dan dirinya.

“Min Ri,maafkan saya.Saya tak sampai hati nak beritahu awak bahawa saya hanya dapat hidup selama 2 bulan je lagi.Maafkan saya.Saya harap Luhan boleh bahagiakan awak,”kata Sehun seorang diri sambil memandang ke arah rumput dengan wajah yang sayu.

2 bulan kemudian….

“Sehun!!! Jangan tinggalkan saya!! Saya sayang dan cintakan awak sepenuh hati saya. Kenapa awak buat saya macam ni??”jerit Min Ri bagaikan terkena histeria sambil meratap makam Oh Sehun .

“Min Ri,janganlah macam ni.Sehun mesti tak tenang kat sana kalau kau mcm ni.Kau jeritlah macam mana pun tapi Sehun tak akan hidup semula,”ucap Hyemi yang cuba menenangkan sahabat karibnya itu.

“Tapi,aku sayang dia.Aku tak nak kehilangan dia,” raung Min Ri sekuat hati.

“Dahlah tu,Min Ri.Kita dah tak boleh buat apa-apa dah. Kita just boleh doakan dia tenang dan aman di sana.Jom kita balik rumah.Tak elok duduk dekat sini lama-lama,” pujuk Hyemi.

Min Ri terpaksa akur dengan arahan Jiyeon dan pulang ke rumah dengan perasaan yang sedih bercampur kecewa.Dan mulai saat itu,dia telah berjanji pada dirinya sendiri untuk membenci lelaki kerana takut perkara sama beulang kembali.

 

 

Hey,hey,hey...Chapter 1 is here~~~  Bosan kan? Saya memang tak tau nak buat fanfic.Lagipun saya boring. -,- Comment juseyo...

 

images?q=tbn:ANd9GcQkm49ayF9vWNf-1QwKrFX

Luhan~~ Why so cute??

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
telepany
#1
Chapter 5: Tak sabar nk tunggu update x) Update soon yee
baek_up
#2
Chapter 5: Update juseyooo
zhifang
#3
Chapter 5: Nge~ update soon authornim :)
sehunfan
#4
Chapter 5: bestnya baca.tak sabar nak baca chapter seterusnya.
JieunSparkleJunior #5
Chapter 4: Update soon!!^^
husna_luhan123 #6
Chapter 4: biodata d.o xde ke? O.o
aiyani
#7
Chapter 2: Gewchana, unnie~ Chapter ni best gak. (~^~^)~ Owh, unnie pun ada exam gak ke bulan 5 ni? Saya pun ada... Hehehe =3 =)