LAST CHAPTER

20 Days To Love You

 


17 December 2014
Haneul memandang wajah gembira Jungkook sebelum dia mengambil polaroid miliknya. Ya, Kini sudah 3 hari Haneul secara rasminya menjadi teman wanita kepada lelaki yang bernama Jeon Jungkook.


"Jeon Jungkook senyum!" Ujar Haneul seraya menekan punat kamera tersebut. Sebaik sahaja filem tersebut keluar,Haneul mengibas-ngibas filem itu sebelum menyerahkannya kepada Jungkook.


"Aigoo..Kyeopta" Haneul menyubit pipi Jungkook.Mereka berdua yang sedang menghabiskan masa ber'dating' merenung antara satu sama lain.
Muah.. Jungkook menghadiahkan sebuah ciuman nakal pada pipi Haneul.


"Yah!" Haneul tertawa. Tawa Haneul seolah-olah nada dering yang sangatlah 'Addictive'.Jungkook memeluk erat pinggang Haneul.


"Yah, Jom buat semua benda ni sebelum hari berakhir.." Pinta Haneul.


Haneul menunjukkan list tersebut pada Jungkook.


Tengok Jeon Jungkook record lagu
Tangkap rama-rama
Ambil gambar polaroid
On the bed..


Jungkook membaca list itu satu persatu.Ehemm..On the Bed?


"Neul yah..On..The Bed?"


"Yup!I want to cuddle with you all the night!" Jerit Haneul seraya membalas pelukan Jungkook. 


"Ahhh..Keurae.." Jungkook mengangguk seraya memandang kearah sisinya.Malu mungkin.


"Ehem..Thinking all the ehem-ehem part isn't it? Nah Who know the night will turn into something.." Usik Haneul seraya menyucuk-nyucuk pinggang Jungkook.Mereka berdua bangun dan segera beredar.Untuk yang pertama Tangkap rama-rama.


-AT THE BUTTERFLY FARM-
"Ya! Jagi..Awak tak penat ke lari dari tadi untuk tangkap the black butterfly?" Soal Jungkook seraya memeluk Haneul dari belakang.


"I love the black one!"Jungkook menggeleng perlahan.Dia mendekati rama-rama hitam tersebut lalu dengan perlahan rama-rama tersebut hinggap diatas jari telunjuknya.


Jungkook menghulurkan rama-rama itu pada Haneul lalu disambut oleh Haneul.


"Black..The symbol of death.." Ujar Haneul perlahan..Hingga tidak dapat didengari oleh Jungkook. Rama-rama itu terbang menjauhi Haneul.Haneul tersenyum.
Jungkook dan Haneul keluar dari Butterfly Farm tersebut.


"Ah! Akkabda..Tak boleh tangkap rama-rama dan bawa balik.." Haneul menarik mukanya. Dia sedang menanti Jungkook yang sedang sibuk bersembang dengan seorang nenek tua yang merupakan pemilik kepada sebuah gerai minuman disitu.


Haneul terlihat Jungkook sedang berlari anak kearahnya. "Air?" Soal Jungkook seraya menghulurkan botol minuman tersebut.


Haneul menyambung langkahnya untuk ke parkir kereta.Sewaktu perjalanannya ke kereta, Pinggangnya dipeluk dari arah belakang.Dia terasa rambutnya ditolak ke sebelah kiri,Seutas rantai dipakaikan pada lehernya.Rantai yang mempunyai loket rama-rama berwarna hitam itu disentuh.


Jungkook memandang segumpal rambut yang berada di tangannya..Setahunya dia hanya membelai perlahan rambut itu..Tapi kenapa seolah-olah..Gugur dengan teruk..


"Yeah!Sekarang dah berjaya tangkap rama-rama kegemaran saya!"


Jungkook tersenyum lebar dengan gelagat Haneul.Setelah mengucapkan terima-kasih,Haneul melangkah kearah kenderaan yang bakal dipandu oleh Jungkook.
Kereta yang dipandu oleh Jungkook dibawa ke sebuah hutan simpanan yang telah lama ditinggalkan.Disitu mereka berdua mengambil seberapa banyak gambar kenangan dan sempat Jungkook merakam video Haneul dan dirinya.


"Ok..Ready..And start!"
"Yah..Jeon Jungkook..Janganlah rakam muka saya sahaja..Rakam pokok yang ada ni!"
"Hurm..Jeon Jungkook? Kalau Jeon Haneul Ok kan.."
"I love the Surname..Mrs.Jeon..Jeon Haneul"
"Jangan merepeklah Jeon Jungkookie"
"Look..The butterfly!"
"Ahh...Cantiknyaa.."
"Jeon Haneul.."
"Hurm.."
"Saranghae.."
"Nado,Jeon Jungkook"


Dengan itu rakaman yang berdurasi lebih dari 5 minit tamat dengan begitu sahaja.


"Dah dekat malam ni..Saya nak dengar rakaman suara awak..."Pinta Haneul.


Mereka berdua bergerak kearah kereta milik Jungkook.Mereka berdua masuk kedalam kereta tersebut.Suasana yang gelap membuatkan mereka berdua menjadi sunyi buat seketika.


"I will sing my new song..Butterfly."
.....
"Wow!Jeon Jungkook..Listen to me...Play this song on my funeral day!" Jungkook memandang Haneul.


"Not your Funeral day..But our Funeral day.."


"Jungkook..apa yang awak kata ni?"


"The day you go, Is the same day my soul fly away with you..You're my Half .."Jungkook berkata sebegitu.Haneul terdiam.Kini tasknya hanya tinggal satu sahaja lagi..

"Jeon Jungkook.." Panggil Haneul perlahan.


"Yes Jagi.."


"Can I trust you?" Soal Haneul..Jungkook mengangguk.


"My last task..Take me away..I am all for you.."


Jungkook meneguk pelahan liurnya..Haneul sudah menarik perlahan Jungkook.Yup..It is the night where two soul become one...In the car,Under the dark sky,Somewhere in the woods,They show both of their love.



"Ireona..yaa" Jungkook menolak perlahan tubuh Haneul, Dia tersenyum membayangkan malam indah mereka.


"Haneul..Ya..Ireonaa.."


"Jagi..Ireona.." Namun masih tiada sebarang jawapan dari Haneul.Jungkook mula panik.Nadi di leher Haneul diperiksa.Nadi yang lemah itu berdetak perlahan menyapa epidermis jari Jungkook.Jungkook tidak dapat memikirkan apa-apa lagi selain memakaikan baju pada Haneul lalu kereta tersebut dipandu ke hospital.


Dalam pemanduannya ke hospital,Tayar keretanya pancit.Setelah menendang beberapa kali tayar tersebut, Jungkook mendukung tubuh lemah dan pucat milik Haneul.Kaki Haneul mula sejuk dan membengkak kepada warna kebiru-biru.Hujan secara perlahan menyapa bumi.


Jungkook medukung Haneul secara piggyback lalu dibawa ke hospital yang hanya tinggal 3 kilometer dari tempat tayar keretanya pancit.Sambil mendukung Haneul yang terasa seolah-olah membawa rangka skeleton hidup, Jungkook berlari merentasi hujan.


Setibanya di hospital,Jungkook terus sahaja berlari ke bahagian kecemasan.Badan Haneul dipindahkan keatas sebuah katil hospital.Doktor datang memeriksa Haneul dengan kadar segera.Kepala Jungkook mula berpinar-pinar.


"RED CODE!"


Ayat terakhir yang didengari olehnya sebelum badannya jatuh menyembah bumi.


"Jeon Haneul,My love..Please be safe"



Suga menumbuk wajah Jungkook beberapa kali.


"BODOH! BANGUNLAH!" Tengking Suga seraya menambah lagi tumbukan.


Jungkook duduk dengan senyap tidak membalas apa-apa perbuatan Suga.Matanya dipejam..Dia mula mengingati segala kelakuaan buruknya.


Overdose ubat tidur, Minum arak seolah-olah itu sajalah minuman yang wujud, kelar paha ,Party till dawn dan macam-macam lagi.


"Sedarlah Jeon Jungkook! Tolong Min Yoongi hyung awak ni sedang merayu! Tolonglah!"


Jungkook menggeleng lemah.Dia bergerak ke arah Jimin yang memerhatinya.Jungkook membaringkan kepalanya diatas paha Jimin.Air mata mula mengalir..


"Jungkook..Dah 3 tahun..Tiga tahun bodoh..Tolonglah"


Suga terduduk setelah penat memberi makan penumbuk pada wajah Jungkook yang semakin mencengkung.Wajah baby-facenya sudah hilang..Diganti dengan wajah manly yang cengkung meskipun cengkung yang tidak sihat namun, Memang hyungnya tidak dapat nafikan yang Jungkook masih lagi segak.


Jungkook bangun lalu masuk kedalam bilik yang didiami oleh Hope,Jin serta Namjoon hyung.Dia memandang sekeliling bilik tersebut.Pil tidur milik Jhope yang pernah dimakan olehnya dicapai.Namun dia tidak terfikir untuk makan lagi.


Bunga putih yang berada diatas almari milik Jin dicapai.Bunga itu diletakkan didalam sebuah mangkuk ceramic.Bunga itu dibakar.Jungkook memandang dengan air mata yang menitis sedikit-demi sedikit.


Jungkook keluar dari bilik tersebut.Dia masuk semula kedalam biliknya yang didiami bersama-sama V,Jimin dan Suga Hyung.Polaroid yang mempunyai wajahnya dan Haneul dicapai.Video yang berada didalam telefon bimbitnya dimainkan sekali lagi secara berulang-ulang.


Taehyung keluar dari tandas selepas sahaja selesai membersihkan dirinya.Jungkook disapa.Jungkook tersenyum kecil sebelum dia bergerak masuk kedalam tandas tersebut.


Jungkook memandang cermin tandas.Wajahnya yang tidak bermaya membuatkan dia sendiri menjadi muak memandangnya.Gambar polaroid itu dilihat sekali lagi.Dia berasa aneh..Mengapa gambar yang diambil bersama Haneul, itu tidak menunjukkan sebarang tanda kewujudan Haneul.Gambar itu seolah-olah hanya ada dirinya sahaja.Perempuan yang berada disebelahnya itu sudah tidak kelihatan.


Lilin yang masih menyala di tepi singki dilihat oleh Jungkook.Gambar polaroid itu dibakar.Jungkook memandang gambar yang dibakar itu.


Matanya beralih pula pada tab mandi yang masih penuh berisi air.Biasalah Taehyung dengan perangainya yang malas untuk menutup pili air.Air yang semakin melimpah itu dipandangnya.


Jungkook memasukkan tubuhnya kedalam tub tersebut.Semakin perlahan,Badannya ditelan oleh air tersebut.Hanya beberapa saat,Wajah Jungkook sudah tidak dapat dilihat lagi..


18 December 2014,
"Maafkan kami,Kami tidak dapat selamatkan Cik Haneul.Sel kanser sudah merebak beberapa hari lalu..Sel kanser dah berjaya menyerang seluruh tubuhnya. Dan..dia juga bukan sahaja terlambat untuk ke hospital.Dia juga lambat untuk menerima rawatn..Tolong hubungi pihak keluarganya untuk menguruskan mayat mendiang Song Haneul.Maafkan kami."


Biarlah kali ini bukan dia lagi yang menjadi saksi keatas apa yang dikatakan oleh doktor tersebut..Biarlah kali ini, pada tanggal 18 December 2016 menjadi Tarikh kepada,


"Maafkan kami,Jeon Jungkook tidak dapat diselamatkan"


Dengan itu,Semuanya menjadi kelam.
-
Tiada lagi suara tangisan Suga yang merayu supaya dia berhenti,
Tiada lagi kata-kata nasihat dari Jimin,
Tiada lagi tamparan dari Jin ketika dia sedang mabuk,
Tiada lagi tangan Jhope yang menolak ketika disedang menelan berpuluhan ubat tidur
Tiada lagi tangan Taehyung yang mencekiknya ketika dia tidak waras,
Tiada lagi suara Namjoon yang meminta untuk menerima takdir,

Kini Tiada lagi Jeon Jungkook,Maknae BTS.


-TAMAT-
20 Days To Love You


A/N : With that 20 Days To Love you melabuhkan tirainya...And yes this is agak...Sad ending.But ini bukan pengakhiran..Tolong tunggu hingga 30 Januari...One shot sequel kepada 20DTLY..Tajuk nanti akan diberitahu..Mungkin akan drop teaser pada 25 Januari bersempena dengan comeback queen saya iaitu GFRIEND, But to tell you earlier,The sequel akan lebih fokus kepada MIN YOON GI a.k.a SUGA dan JIMIN.I know mostly of you tunggu bila lah nak habis cerita ni..kan..haha..anyway thanks alot for reading and loving this story.Love all of you.Amuahh..Just nak bagi tau lagi..The girl yang SONG HANEUL and OH SEHYE, Boleh anggap sesiapa sahaja dari kumpulan GFRIEND or other group pon bolelah..But for me, YUJU IS HANEUL and SINB IS SEHYE. MY BABIES<3 luv ya!

20 DAYS TO LOVE YOU,

Kkeut

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Minmin9 #1
Chapter 18: Why so sadeu?
MissByunJimin
#2
Chapter 19: Uwaaa..sedih giloss..huhu.habis tisu kt rumah saya nie..hikhik..
BTW..daebak gila story nie!!
Nabila_Pss
#3
Chapter 18: Sedihnyer fanfic ni!!!!T_T
jungshii
#4
Chapter 17: oh my god.. jungkook soo sweeetttt! ><
akakkkkk.. bila next update?
hyemipark
#5
Chapter 17: Bestt gileee bakhangg la!!! Thorbaikk uwahhhh DAEBAKKK
PLEASE PLEASE PLEASE UPDATE SOON!!!
FIGHTING
KimTaehyungWifeu
#6
Chapter 17: waaaaaaaaaaaa.. jinja daebakkkkk.. terharu giler.. jungkook sweet sgt.. hohoho updaete soon
Ayreen88 #7
Chapter 17: ala...sambong la lagi please!!!!
fazreen #8
Chapter 17: Jgnlh stop update soon
galaxy_here
#9
Chapter 17: Andwae.
Teruskan lah.
saya sentiasa menunggu ff ni diupdate.
ff ni best.
jangan stop ye authornim.