Bersama Disana

Bersama Disana

’’Luhan hyung…saya..sa..saya..sukakan awak…’’kata Sehun sambil mengenggam erat tangan Luhan..Luhan terkelu seketika..sudah lama dia impikan perkara ini…dari pertama kali dia berjumpa dgn Sehun hati dia sudah tertawan…Sehun bagai mengoncang dunianya..walaupun dia mmg mengidamkan Sehun menjadi pasangan hidupnya tetapi setiap detik dia menafikan yang Sehun dapat menerima dirinya…dan akhirnya impian itu menjadi kenyataan..
’’Luhan knapa awak diam? Jangan buat saya risau’’ kata sehun ketakutan.. suaranya terketar mahu menangis menyangkakan bahawa Luhan akan menolak cintanya dan mungkin lebih teruk geli dengan dirinya yg meminati kaum sejenis serta tidak berjumpa dengannya lagi..leka sehun melangut akan apa terjadi selepas luahan cintanya itu..sepasang bibir yg lembut menghinggap diatas bibirnya…hati sehun berdegung kencang..
’’saya pun sukakan awak..’’kata Luhan dengan senyuman manis dibibir…air mata kegembiraan menitis di pipi Sehun..
’’Sehun jangan menangis…’’ bisik Luhan lalu mengesat air mata yg jatuh dari kelopak Sehun..

Sehun memeluk luhan erat..lalu beberapa ciuman mendarat di pipi Luhan..
’’yah control yourself...nanti ada orang nampak laaa..’’ kata Luhan sambil memukul dada Sehun
’’biarkan mereka nampak yang Luhan hyung adalah milik saya…’’kata Sehun dgn muka yg penuh makna lalu berdiri dari tempat duduknya dibawah pokok dan menjerit kearah tasik bahawa dia sungguh bahagia dan akan sentiasa berama Luhan..
_________________________________________________________________________
’’omma ini Luhan dan saya akan bersama dia seumur hidup saya’’ kata Sehun malu-malu kepada Puan Oh..Luhan hanya menunduk malu..Sehun berharap bahawa ommanya akan menerima hakikat tantang dirinya dan menerima Luhan seadanya namun nasib tidak berpihak kepada Sehun..Luhan telah dihalau dari rumahnya dan Sehun juga akan di halau jika tidak berubah menjadi lelaki yg normal dan tidak menyukai kaum sejenis...hati Sehun berang pada malam itu Sehun lari dari rumah dan tinggalah dia  di rumah Luhan..Luhan amat gembira dengan kehadiran Sehun dikehidupan hariannya kerana sudah lama die bersendiriaan tanpa peneman di rumah flatnya..ibu bapa luhan telah mati ketika dia kecil di dalam kemalangan jalan raya..Luhan tidak mempunyai sedara mara....sejak itu dia hidup berdikari dan sentiasa melakukan kerja sambilan…tetapi lain pula dengan Sehun..Sehun bahagia dia mempunyai kehidupan yang sempurna serba mewah..Luhan berasa serba salah apabila Sehun terpaksa meninggalkan kehidupannya itu untuk dia..
__________________________________________________________________________
’’Encik lLuhan kami perlu membawa encik ke tuan kami’’ kata seorang lelaki yang tinggi lampai memakai sut hitam dan berkaca mata hitam.Luhan ketakutan dan hanya menurut kata-kata lelaki tersebut.Luhan ditolak ke dalam tempat belakang kereta...selepas itu,.kereta itu bergerak sehingga la akhirnya ia berhanti di kediaman Sehun.
____________________________________________________________________________
’’kamu terlampau muda..dan tidak tahu apa-apa tetang dunia’’kata Encik Oh kepada luhan dangan nada serius..
’’kemungkinan awak tidak tahu akan kehidupan berkeluarga..saya tahu salah silah awak..lebih baik awak tinggalkan anak kami, Sehun’’ kata Encik Oh lagi
’’awak hanya menderitakan anak saya…awak tak mungkin mampu membahagiakan dia’’teriak Puan Oh memarahi Luhan.
’’kami mencintai satu sama lain mengapa ianya salah?’’ Luhan menegakkan hak cintanya terhadap Sehun tetapi dibalas dengan simbahan segelas air dari Puan Oh.
’’anak yatim macam awak takkan faham perasaan kami..’’kata-kata Puan Oh bagai menyengat dihati Luhan.
ketika itu Luhan sedar bahawa dia hanyalah seseorang yang akan menghancurkan hidup Sehun dan takkan samasekali membahagiakan Sehun.
_______________________________________________________________
’’Sehun,tolong balik ke pangkuan ibu bapa awak’’ kata Luhan sambil melutut kepada Sehun..
’’Lu..lu..luhan..hyung?knapa? awak tak sayang saya ke?’’bisik Sehun dengan kecewa.
’’kemungkinan perasaan ini hanya laa permainan minda dan tidak ada apa-apa... saya rasa saya tak cintakan awak’’kata Luhan lalu menundukkan kepalanya..Luhan sedaya upaya menahan titisan air mata nya...sebak rasanya didada.
’’Luhan awak tipu..lihat mata saya hyung…’’kata Sehun dengan berbisik lalu mengenggam bahu Luhan dengan perlahan...
perlahan-lahan Luhan menabahkan diri dan melihat mata Sehun
’’sa..saya..tak cintakan awak..’’bisik Luhan dengan suara yang tergetar..sukarnya bibir itu menyebutkan perkataan itu…
’’saya…saya…saya benci awak xi luhan’’ kata Sehun lalu berlari keluar dari flat Luhan..ketika itu beban dihati Luhan dilepaskannya dengan keluahan kasar... air mata deras jatuh dipipi Luhan..hatinya kosong…bagaikan ditebuk gerudi…
________________________________________________________________
hampir dua minggu Luhan tidak bersemuka dengan Sehun…Sehun juga seperti yang dikata telah membenci Luhan..Sehun langsung tidak menjenguk Luhan atau apa pun...hubungan mereka terputus begitu sahaja secara mendadak..hari-hari yang luhan lalui semakin tersiksa…dia  perlukan Sehun tapi mungkin Sehun tidak perlukannya lagi..Luhan nekad lebih baik dia hilang lenyap dari dunia ini….jika dia muncul dihadapan Sehun lagi kemungkinan dia akan dicaci dan dibenci oleh Sehun jika sebaliknya dia juga akan dicaci dan di benci tetapi oleh kedua ibu bapa Sehun...jadi lebih baik…mungkin lebih baik..dia lenyap terus dari bumi ini..untuk Sehun orang yang disayanginya..mungkin telah tiba masanya berjumpa dengan ibu bapanya kembali…Luhan nekad..
selangkah demi selangkah Luhan berlangkah ke balkoni flat tingkat 16 rumahnya..dia memanjat balkoni itu dan berdiri di atas balkoni tersebut…luhan terus melangut memikirkan perasaannya sehingga tidak sedar bahawa pintu rumahnya sedang dibuka oleh seseorang…seseorang yg die amat sayangi..seseorang yg membuatkan die bahagia hidup didunia walaupun seketika..
’’Luhan!!’’ jerit Sehun ketika itu juga Luhan terjun dari bangunan tersebut...Sehun berlari ke arah Luhan…Sehun sempat mengenggam erat tangan Luhan seperti mana eratnya diA mengenggam tangan Luhan ketika dia mahu Luhan tahu bahawa dia menyukai Luhan..
’’Luhan pegang kuat_kuat...saya tarik awak ye..jangan lepaskan tangan saya..’’kata Sehun dengan cemas...air mata Sehun bergelendangan di kelopak matanya..dia mengunakan sedaya upaya tenaganya untuk menarik Luhan..Luhan hanya tersenyum melihat Sehun...

’’saya lega yang awak tak bencikan saya Sehun’’bisik luhan...
’’apa yang awak merepek nie genggam tangan saya erat lagi saya takkan biar awak jatuh mati’’ jerit Sehun dengan marah
’’akhirnya saya tak mati sambil memikirkan awak tengah membenci saya’’kata Luhan dan senyum dengan tenang.
’’hyung?’’air mata Sehun jatuh menitis diatas dahi Luhan...
’’selamat tinggal’’kata Luhan.

“ Luhan jangan!!!!! ’’ perlahan-lahan luhan melepas genggaman erat tangan sehun..

’’Sehun bukan hyung tidak cinta tapi hyung tidak mahu kamu terluka…’’hanya kata-kata itu sempat Sehun dengar.

Satu tubuh yg kurus jatuh dari tingkat 16 ke bawah dengan kuat…berderai nyawa berkecai rupa..

’’LUHAN!!’’ teriakan bergema

berakhirlah disitu seuatu kehidupan seorang insan yg mahu kebahagiaan pasangannya lebih dari dirinya…

 

’’hyung jika ibubapa saya tidak menerima hyung di dunia lebih baik saya ikut hyung ke sana’’ kata Sehun tanpa memikir apa-apa terjun dari balkoni tersebut.
’’mungkin nanti kita boleh bersama disana..hyung tunggu saya’’ bisik hati Sehun. Lagi satu tubuh hancur berlumuran darah.....


                                                                                                                                                                                       -TAMAT-


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
tadaaaaa dah abis...kan dah kata ,merapu....dengan ini saya meminta maaf atas kemerapuan cerita ini...*elakkan diri dari dicampak pisau dan parang* terima kasih kerana membaca ~(^3^)~ maaf dgn kesalahan-kesalahan yg ada dlm cerita ini~BYEHHHHHHHHH!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
baehwililly
#1
Chapter 1: Wow ending dia mng best
put_up
#2
Chapter 1: woah~ aku suka ending die!!! *O*
daebak!!! x3
LovelyPurple96
#3
Chapter 1: mmm...mmg merapu plus merepek giler...
tapi still boleh dibaca dsn jalan cter yg boleh difahami...
mmg best cter nie!!!
daebak author-nim!!! ^^
mpreggoland
#4
Chapter 1: mmg merapu...tapi itu la yg boleh dijadikn cerita...klu ikut fakta jer, mana best...suka citer ni! ^^