Chapter 2

Do You Even Think About It ?

Petang tu Suho dan Rihae menuju ke pusat beli belah S untuk membeli pakaian kerjanya yang bermula esok.. dan dia akan berjumpa dengan adik kepada abang angkatnya itu Kris.. Suho mengatakan yang Kris tu agak sombong dan susah nk berkawan jadi maybe Rihae kena sabar lebih sikit kot.. But I know you can handle him Park Rihae..Mana oppa tau Rihae boleh tahan dengan dia ,kenal pon tak..lalu mereka masuk ke sebuah butik baju dan mula memilih baju yang diperlukan.. Suho berkata kepada pekerja butik itu dan berkata tolong keluarkan semua baju formal untuk bekerja.. Lepas semua baju tu dikeluarkan Suho mula memilih baju yang berada dalam penyangkut yang disediakan dan menyerahkan kepada Rihae ,dekat 50 helai dia suruh Rihae try .. mereka asyik bergaduh pasal baju tu.. Sorang kata baju tu tak lawa la ,sorang lagi kata lawa nak baju tu.. sudahnya Suho beli 24 helai baju dengan jayanya.. mereka kepenatan dan bergerak kedai makan yang telah dijanjikan untuk bertemu dengan Kris.

Suho yang masuk ke kedai itu terus ternampak Kris yang duduk berseorangan main game yang diminatinya..Kris yang terkejut dengan kehadiran hyungnya terus berhenti main game. Kris ni kenalkan your new PA Park Rihae dan Rihae nie kita punya naib pengarah yang baru.. kamu tolonglah ajar dia apa apa yang patut. Annyeonghaseyo saya Park Rihae saya gembira berkerja dengan awak Encik Kris. Kris yang tersentak berkata Hm yelah selamat berkenalan ,tak payah berencik-encik sangat dengan aku.. mcm aku nie tua sangat pulak.. Rihae yang terkejut berkata Ya Encik err .. Saya nak panggil awak apa ? Kris bertanya kpd Rihae 'kau lahir tahun berapa ?'' 1992 Rihae menjawab .. Kris berkata kalau macam tu kau panggil aku oppa.. kat tempat kerja kau jangan panggil oppa kat aku.. nanti orang kata apa pulak. Baik Oppa

Rihae POV

*Dalam hati Rihae* eishh mamat nie banyak sangat songeh apahal ,ko nie 360 darjah berbeza dengan Suho oppa la .. no wonder la oppa suruh aku sabar perangai mcm hape je' Tetibe oppa panggil aku "Rihae menung apa tu?' alamak apa aku nak jawab nie ? kalu dia tau aku tengah kutuk adik dia habislaa . Takde la oppa Rihae cuma risau pasal esok je.. Rihae kena kenalkan Kris oppa kat semua orang.. dah la dorang semua fikir yang Rihae dah kena pecat.. Rihae takut yang Rihae kena bash jer.. Suho pun memandang dengan muka terkejut dan berkata don't worry.. Rihae mesti boleh buat esok.. Kris pon tgh risau tu oppa tau.. So i hope both of you will do the best for tomorrow.. Hope so..

Author POV

Keesokan harinya Rihae keluar bekerja seperti biasa dan memakai salah satu baju yang Suho belikan semalam.. Dia masih lagi risau dan terus bergerak mendapatkan teksi lalu mula ke syarikat K yang terletak di tengah tengah kota Seoul .Dia berhenti sebentar di depan syarikat dan mula berkata i can do it hwaiting ! dan dia terus masuk ke syarikat itu .. dia masuk dan menunggu lif untuk ke pejabat Suho .. masa dia tengah tunggu lif Miss Ha pun sampai dan berdiri di sebelah Rihae dan berkata "Morning Rihae ehh bukan you dah kena pecat ke ? Rihae hanya senyum dan menjawab pertanyaan tu "you find out later" lif pon sampai Miss Ha mula memikirkan kenapa Rihae berada di dalam syarikat ini. Miss Ha mula keluar selepas sampai di tingkat 3 ,tingkat yang dulu selalu Rihae pergi untuk bekerja .. hari nie tidak.. Rihae akan mula bekerja di tingkat 13 di mana bahagian penting sahaja berada di sini contohnye CEO ,Ketua Pengarah Ketua Eksekutif dan lain lain. senang cerita tingkat 12 dan 13 tempat bos bos keje..

Rihae Kris POV

Dia mula mengemas barang barang yang dia dah kemas semalam kat meja lama dia sambil menunggu Kris datang kerja. Hari ni Suho dan Kris datang kerja bersama.. Rihae dan Kris terpaku memandang masing masing .. Kris terkejut melihat gadis yang biasa biasa dilihatnya semalam nampak sangat cantik hari nie.. Rihae pun sama cuma dia tak sangka yang Kris kelihatan sangat hensem bila dia pakai suit..dengan rambut dia perghh memang kalau tengok boleh cair la.. Suho menyuruh Kris dan Rihae pergi bilik mesyuarat untuk memperkenalkan diri kepada ketua ketua syarikat ini. Rihae dan Kris mula bergerak ke bilik mesyuarat.. Rihae berkata kepada Kris 'oppa saya takut lah' Kris yang mendengar membalas 'kau nie drpd smlm asyik2 takut ,nah Kris menyerahkan mint kepada Rihae dan berkata aku pon stress gak' thanks oppa .. Rihae menjawab i feel a lot better now.. Mereka masuk ke bilik mesyuarat dan Suho mula memperkenalkan mereka kepada syarikat.. 

 

Suho POV

Tujuan saya memanggil semua ketua ketua syarikat adalah untuk memperkenalkan ketua Eksekutif Kris Wu dan PA nya yang baru Cik Park Rihae. Kris pun mula mengenalkan dirinya dan rupanya dia pernah belajar di sebuah universiti terkenal di London.. apabila sampai giliran Rihae dia memperkenalkan dirinya dan dia pula pernah belajar degree di Universiti terkenal di Seoul .. | okay back to Suho

Saya harap semua ketua boleh ajar mereka jika ada apa apa yang mereka tak tahu dan tolong bagi kerjasama kepada mereka kerana mereka masih mentah lagi dalam bidang industri yang kita teraju selama ini. Baiklah mesyuarat berhenti di sini.. selepas ini saya ingin mengenalkan mereka kepada pekerja pula.. terima kasih..

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
YoungRin95 #1
Minggu nie maybe sy xdpt post chapter 3 ngn chapter 4. .sebab semalam sepupu sy mninggal so maybe next week kot sy pon. .sorry taw korang. .Sy ingat nk smbung smlm tpy xsmpt