DAY 3

7 Days...Saranghae ~~

Pada hari ketiga , aku bercadang untuk melawat tempat-tempat membeli belah yang terkenal di Korea . Rugilah aku kalau tak merasa berbelanja disini.Semalam Minwoo memberitahu aku terdapat beberapa tempat membeli belah yang paling gemar dikunjungi oleh pelancong asing dan penduduk disini sendiri.Hari ini kami akan melawat 3 daripadanya.

Dalam perjalanan ke sana kami tidak banyak berbual. Aku masih lagi janggal berada di sampingnya kerana baru sehari bersama.Sungje dan Hyujong tidak dapat menemani aku sepanjang lawatan ini kerana masing-masing sibuk dengan urusan peribadi.Aku termenung sendiri.

 

ehemm!” Minwoo mematikan lamunanku.

 

You missed your country ?

 

Aha not really.I love to be here.”jawabku.

 

I know it is a bit awkward right ? But don’t worry I am sure  we will be closer today.

 

Yeah~  I hope so !”aku menjawab senang .

 

Kereta kami berhenti.

 

We are here.The no.1 fashion street in Seoul. Myeondong !” kata Minwoo dengan penuh semangat sambil mengangkat tangannya.

 

Aku memandang Minwoo dengan senyuman.Kami turun dari kereta dan berjalan menuju ke kedai kedai yang terdapat disana.Terlalu banyak kedai-kedai baju disepanjang jalan tersebut.Nasiblah aku bukan shopaholic.Aku tidak membeli apa-apa cuma menangkap beberapa gambar untuk dijadikan kenangan.Baju-baju yang dijual mengikut trend masa kini.Teringin juga mencapai beberapa pasang baju tetapi niat itu aku kuburkan kerana kami akan pergi ke tempat lain yang mungkin harganya lebih murah berbanding disini.

 

I think we should go to Insadong . There are more Korean-like stuff or oriental style something.Plus , you can buy souvenirs for your family and friend there.” Katanya.

 

Ok.” Jawabku ringkas.

 

Kami bergerak ke Insadong.Ya ~ Banyak barangan yang dijual  disini.Harganya biasa-biasa saja.Aku membeli beberapa jenis cenderahati untuk dibawa pulang ke Malaysia dan dijadikan kenangan.Selepas puas berjalan di Insadong , Minwoo membawa aku ke COEX Mall.Seperti di Malaysia , terdapat banyak pusat hiburan didalam pusat membeli belah ini.Aku cuma sempat mencapai beberapa helai baju yang boleh tahan murah harganya.

 

Setelah penat berjalan seharian kami berhenti seketika di tepi Sungai Han.Akhirnya dapat juga aku menjejakkan kaki disini.Biasanya aku hanya melihat di dalam drama-drama korea di Televisyen.Pemandangan disini sangat indah. Kami  duduk disebuah bangku kosong yang terletak hampir dengan sungai .

 

Minwoo menyandarkan badannya sambil melelapkan mata. Mungkin terlalu penat mengikut aku ke sana ke mari pagi tadi. Aku mengambil kesempatan memandangnya . Mukanya putih bersih , alis matanya sangat menawan , bibir nipis kemerah merahan . ‘Tak merokok kot’ bisikku dalam hati.Sedang aku asyik melihat dia , tiba-tiba dia berpaling dan memandang tepat kewajah ku .

 

Soo ? Why … are you looking at me like that ? Am I too handsome today ? ” katanya sambil tersenyum sinis.

 

Jantungku berdegup kencang akibat panahan mata dan senyumannya yang menggoda. ‘Apa aku nak jawab ni’ gusar ku dalam hati.Aku menelan air liur. Mataku tertancap ke bahagian lehernya.

 

Ohh. No. I’m looking at you necklace, really pretty!” Aku cepat-cepat mengubah topik.

 

Aaaa~ my mother gave it to me before she’s gone.It was really special for me.” katanya dalam nada perlahan.Tangannya mengusap rantai tanpa loket tersebut .

 

Awh ~ I’m sorry.” Jawabku serba salah.

 

It’s okay.By the way, we are closer now right? You can ask me anything you want.”Dia tersenyum sambil memandangku.

 

Aku mengangguk. Malam itu ditemani cahaya bulan dan cahaya bangunan tersergam indah , aku semakin mengenali dia yang bernama KIM MIN WOO. ‘Kalau dekat Malaysia mungkin dah kena tangkap basah duduk berdua duaan macam ni.’ Getusku dalam hati.

 

Minwoo menghantar aku pulang ke hotel.Aku senang dapat berbual dengannnya.Aku masuk ke bilik , membersihkan diri dan berbaring di atas katil.Aku mencapai list yang aku letakkan di atas meja . Aku menanda tempat-tempat yang telah aku kunjungi.Tinggal bberapa tempat sahaja lagi yang belum bertanda.

 

“Nami Island ? hmm” aku bercakap sendiri.

 

“Esok boleh kot”

 

Aku mencapai telefon bimbit dan menaip ‘Nami Island tomorrow ~ okay ?’ . Kemudian butang send disentuh.

 

‘Sent to Minwoo’

 

Tak lama kemudian telefon ku berbunyi.

 

‘OK  *wink* ‘

 

Aku tertawa kecil. ‘Comel comel comel’ kataku dalam hati seperti Upin Ipin mengatakan ‘Betul betul betul’.

 
 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
L_oppa #1
Chapter 9: annyeong~ love the story. part tu memang sad gile! saya ni dah la senang menangis. haha..please continue MR.Anonymous and write wonderful story like this ;)
Kim_DH
#2
Chapter 1: annyeong ~ love your story.. :) harap buat banyak lagi fanfics yang mcm ni :)
_shuhidah
#3
Woah~ best la citer awak!sedih saya.hehe anyway buat lagi taw citer yg mcm nii~ sweet :)
afina_exotics99
#4
Chapter 9: Ahh, sweetnya! Please buat lagi story macam ni, tapi jalan cerita lain and chapter yang banyak eh? Suka cerita ni,
baehwililly
#5
Chapter 8: Perghhh memang best
HyoYoon
#6
Chapter 8: Best! But klau tukar watak laki tuu ngan Kpop artist, lg best xD