Chapter 02

Help Them! (Sequel Of Help Me!)

                “Mustahil! Takkan lah dia jadi roh?! Tak pernah kejadian macam ni berlaku!” Yongguk dan gengnya yang lain mula berasa risau. Mereka semua memang rasa tidak percaya langsung dengan apa yang dikatakan oleh Zelo sebentar tadi. “Hyung! Tadi saya baca fikiran Yura. Dia cakap dia nak balas dendam kat kita semua. Dia x tenang sebab nak BALAS DENDAM kat kita semua!!!” Jongup memberitahu apa yang terbuku di dalam fikiran Hana. Mereka semua mula berasa takut. Yongguk dan Himchan juga tidak terkecuali. “Korang semua jangan risau. Aku akan selesaikan hal ni.” Himchan membuka bicara tetapi langkahnya itu dihalang oleh Yongguk.

 

            “Michigesseo???!!! Kau nak mati ke?!” Himchan mula tertunduk. “Tapi ni untuk kebaikan korang berlima jugak! Aku lebih rela mati daripada tengok korang ma-“ Himchan tidak sempat menghabiskan kata-katanya kerana Yongguk  tiba-tiba sahaja menumbuknya. “Yongguk ah...” “Kau jangan nak jadi bodoh! Kita semua akan selamat! Aku x kan biarkan walau sorang pun dari geng kita mati!!!” Mereka semua hanya terdiam selepas mendengar kata-kata Yongguk. Himchan mula tertunduk sekali lagi.

 

“Hana ah... Mianhae.”

 

**********

 

            Aku sedang fikir siapa yang patut aku bunuh dahulu. Aku berasa amat gembira kerana aku ada kebolehan untuk bunuh roh. Sepatutnya, roh x boleh bunuh roh lain. ”Ahahaha! Senang lah kerja aku lepas ni...” Aku mengomel sendiri. Aku bangun dan bercadang untuk pergi ke rumah Youngjae. “Aku ada idea bagus... Youngjae ni banyak jugak gunanya...” Aku tersenyum sinis. Aku amat berpuas hati dengan kebolehanku itu. Aku amat bertuah sebab dapat kebolehan itu. Aku segera menuju ke rumah Youngjae.

 

Ding Dong!~

 

            Aku menekan loceng rumah Youngjae. Agak lama aku berdiri di depan rumahnya namun masih tiada sesiapa yang keluar dari rumah tersebut. Aku mula berasa amat marah. Aku menoleh ke belakang dan terlihat Youngjae. “Youngjae-sshi... Awak pergi mana? Penat saya tunggu... Saya ada sesuatu nak bincang ngan awak...” Aku memulakan helahku. “Hana-sshi... Jongup kata awak nak bu-“ “Shh...” Aku meletakkan jari telunjukku di atas bibir Youngjae. “Awak percaya ke dengan kata-kata Jongup tu??? Dia tipu! Saya x tenang sebab saya x dapat bersama awak... Selama ni, saya pun sangat sukakan awak. Saranghae...”

 

            Youngjae mula teragak-agak untuk mempercayaiku. “Arasseo! Saya percayakan awak, Hana. Saya tau awak bukan jenis orang yang suka menipu. Mulai sekarang, awak akan jadi girlfriend saya. Tapi, jangan bagitau geng saya pasal kita.” Muka Youngjae mula bertukar merah padam. “Bodoh! Senang je kau percaya kat aku... Aahahhahha! Bodoh!” Aku mula mengatanya dalam hati. Memang aku x sangka rupanya senang  je nak tipu Yoo Youngjae ni.. Aigoo... “Arasseo! Youngjae ah! Saya kena balik dulu. Jumpa awak kat sekolah esok. Kalkeyo. Annyeong...” Youngjae melambai tangannya ke arahku.

 

**********

 

            Seperti biasa, aku duduk di tempatku. Jongup memerhatiku dengan pandangan yang tidak puas hati. “Kau... Jangan cuba nak bunuh kitorang...” “Hah! X yah nak nasihatkan aku, okay??? Lagipun, suka hati akulah nak buat apa pun. Ada masalah ke??? Pengecut!” Jongup menjeling tajam ke arahku. Memang aku rasa puas hati sangat sebab dapat balas dendam. Memang padan dengan muka diorang! Siapa suruh diorang bunuh aku? Diorang ingat aku ni bengong sangat ke kalau x rasa marah lepas kena bunuh dengan teruk oleh diorang?

 

Pada waktu rehat...

            Aku dan Ah Young pergi ke kantin untuk membeli makanan. Aku lihat semua makanan kat situ x menarik langsung. Lagipun, sekarang ni aku x rasa lapar langsung. Aku menoleh ke arah Ah Young. “Hana ya! Waeyo?” “Jom ikut aku pergi kat belakang sekolah jap. Boleh x?” Ah Young mengangguk laju tanda setuju dengan permintaanku. “Dah sampai!~ So, kita nak buat apa kat sini?” “Ah Young ah... Aku nak hidup...” Ah Young mula berasa hairan dengan kata-kataku.

 

            “Kau kan tengah hidup sekarang ni. Apa yang kau nak lagi?” Ah Young mula menggaru-garu kepalanya. “Kau je yang boleh bantu aku untuk terus hidup. Jebal...” “Yelah! Yelah! Aku tolong kau! Apa kau nak?” Aku mengambil sebatang kayu yang ada di situ dan mengetuk kepala Ah Young dengan kuat. “Ha... na... ya...” “Mianhae, Ah Young ah... Mianhae... Aku cuma nak hidup... Aku kena bunuh seorang manusia dalam setahun untuk terus hidup. Mianhae... Mianhae... Mianhae...” Air mataku mula jatuh menitis ke atas tanah.

 

            “Apa yang aku buat tadi??? Bodohnya aku!!! Nape aku x bunuh orang lain??? Kenapa aku mesti bunuh Ah Young??? Arghhhh!!!!!!” Aku mula menangis sekuat hati. Aku segera membuang Ah Young ke hutan. Aku berasa amat menyesal setelah membunuh Ah Young. Aku memang bodoh. Aku mula memaki hamun diri sendiri. Tiba-tiba, Youngjae muncul. “Hana ah... Awak...” Aku menoleh ke arahnya. “Youngjae ah... Eotteokhae??? Aku... Aku... Ah Young...” Aku mula menangis sekuat hati sekali lagi. “Gwaenchana! Ini untuk kebaikan awak jugak.” Youngjae cuba memberikan semangat kepadaku.

 

           Ketika itu, aku teringat akan Himchan. Kalau dia ada di situ, pasti dia akan buat benda yang sama jugak dekat aku...

 

 

_____________________________________________________________________________

Hai!~^^ Camne ngan chapter kedua ni? Okay x? Kalau x.... er... er... er... -.-

Lupakan! :D Tolong ‘judge’ chapter ni kat ruangan komen, k~

Btw, sian Ah Young... :'(

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Misaki_Raichii
#1
Klau buat ending ff ni Himchan mati ngan kejam msti lgi best bwahahahaaa*glk mcm org gile*tu pendapat saye laa...
hyemipark
#2
Chapter 10: Wahh chinca DAEBAK TERBAIK THE BEST HAHA
lipstick_gun
#3
Chapter 10: Daebak la cerita ni ^^ best ! Btw, bila authornim selit Kai sye makin semangat baca xD hahaha
akodorayaki
#4
Chapter 10: update soon.. please habiskan cita ni..
TashaMeez
#5
awesome~ w
24433YG
#6
Chapter 10: lagi bagus kalau ending dia hana bunuh himchan n dia bunuh diri dia sendiri..jadi dia tak lah rasa bersalah sebab dah bunuh himchan sebab dia sayang himchan.lol. XD ni cuma pendapat aku jek.. ^^ btw, best!
24433YG
#7
Chapter 10: aku seram jek baca citer ni.. hana ni bunuh zelo kejam sangat.sekali lagi kau buat aku nangis wahai author-nim~~~ T^T aku harap dia tak bunuh himchan.ahaha. T^T
Smitians #8
Chapter 10: dyeorng mati ke?
Smitians #9
Chapter 6: kenapa bap bunuh kte eh?
93Hanafayana #10
Chapter 10: Kesian doh.....sedih la story ni...