04 - D.O,Me...

Oppa Help Me

Masa berlalu dengan begitu pantas. Sekarang telahpun masuk waktu tengah hari. Aku duduk dimeja makan .Jari-jemariku seakan menari-nari diatas permukaan meja.Otak sedang ligat berfikir.Pertama sekali aku tak tahu masak.Itu yang pasti.Kedua,aku memang tak boleh masak.Itu amat nyata.Sekarang apa aku nak buat.Aku menjeling kearah jam yang berada pada dinding diarah bertentanganku.Jarum menunjukkan jam 1.20 tengah hari.

Siku diletakkan keatas permukaan meja sambil menongkat dagu,jari-jemari tangan sebelah kiri masih mengetuk-ngetuk meja menghasilkan rentak bunyi sambil memikirkan inisiatif lain selain memasak yang bukan kemahiran aku.Aku teremenung jauh  buat seketika.Mata dipejamkan.Cuba mengosokkan minda daripada tekanan yang berlebihan.Sesaat,5 saat,seminit mata direhatkan.

Bila aku membuka sahaja mata kelihatan wajah D.O begitu hampir dengan wajahku.Matanya yang bulat dan besar itu membuntang memandang aku.Aku  agak terkejut dan berganjak kebelakang sedikit sebelum berdiri menuju ke peti sejuk.Dada yang berdegup agak kencang sebentar tadi diurut-urut lembut.

Apa dia nak ni.Oh tidak.Janggalnya.Memang aku impikan bertemu idol kesayangan aku tapi ini bukan yang sepatutnya terjadi.Tiba-tiba dalam suasana yang janggal ini perutku yang tersayang mula berkeroncong.Jelas sangat D.O dapat mendengar bunyian merdu itu.

Ahhh! Malunya.Aku menampar muka sendiri sambil mengeluarkan seiikat sayur sawi dari peti sejuk aku menggunakan sawi tadi untuk menutup muka yang sudah merona merah dan berlalu ke sinki.D.O masih memerhati dari meja makan.Sayur sawi tadi aku biarkan dibawah aliran air paip.Buat apa ambik sawi ni pulak.Oh Han Se Eun.

 

" Nak masak apa.Oppa boleh tolong " buat kesekian kalinya jantung aku diberikan kejutan.D.O berdiri disisi aku sambil meninjau apa yang sedang aku lakukan.

D.O tanya kau nak masak apalah Han Se Eun.Nak masak apa niii.Aku menjerit dalam hati.Jap tadi dia bahasakan diri dia oppa? OMG.OPPA SARANGHAEYO~

Aku terpaksa menahan senyum dan malu dalam satu masa yang sama.Erh D.O Kyung Soo Why did you do this to me.Please be my husband.Marry Me.Masih dibawah sedar.Aku lupa yang D.O masih berada disisi aku.Perlahan-lahan aku memberanikan diri menoleh kearah D.O .

 

 

O.O

 

Nafas aku terhenti melihat senyuman yang diberikan D.O . Sawi yang basah tadi diambil lalu aku menghulurkan kepada D.O. 

" Kyungsoo Oppa.Marry Me? " 

D.O tidak membalas hanya memandang sawi dan aku silih berganti. Ikutkan hati nak je aku lari dari sini. Malu jangan cakaplah. Lutut aku sudah terasa lemah.Sawi yang dipegang juga bergetar sambil masih terhulur kepada D.O.

Kyungsoo mengambil sawi daripada tangan aku sambil tersenyum.Senyuman yang mampu mencairkan antartika.D.o mula mencapai apron dan menyarungkan ke tubuhnya.

" Let's start " kata D.O sambil tersenyum.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


AUTHOUR'S NOTE

Annyeongggg yeorobeun~ finally...just a short update after a month ...-__- mian

But..lepas ni akan kembali hiatus till habis exam.Be patient because i love you guys -tak de kene mengena-

Thanks for those who subscribed this story terima kasih bebanyak sangat.Paling penting yang sudi komen di bawah thank you korang.

 

 

HAPPY MERDEKA!!! 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
JKSkim
[ MIANEI ] on hiatus! UPDATE SOON!

Comments

You must be logged in to comment
Anisazmiey #1
Chapter 5: Ending dye =>exo tetap duduk dgn Hanse atau berjumpa exo jumpa Hanse kt luar(sebagai idol)@ exo buat party untuk terakhir kli sblm berpisah @ exo tumpang rumah kyuhyun(muahahahaha)=====heheheh,sy msh muda dlm bab2 nim~
Anisazmiey #2
Chapter 4: Thanks for update author-nim..i'll be waiting for your update soon..
LeeSaera
#3
Chapter 4: Omona! Comelnye D.O!! //fangirling mode actived!// Kekeke! Update soon author :)
LeeSaera
#4
Hahaha. Enjoy bace fics ni authornim! Daebak! Update soon author :)
black_ #5
Chapter 2: HAHAHAHA Lawaklah gif tu XDD
IcyKeroro #6
Chapter 2: Lol semakin menarik plak la cerita ni...update soon~~ ^-^
nurulizzahramanlee
#7
Chapter 1: Daebak update lah nanti
afina_exotic
#8
Chapter 1: Best lah :D xD