Chapter Last xD

Kantoi Sudah!

 

Sebulan kemudian...

Balai Polis...

Minwoo dah rakan-2 sejawatnya,B1A4,sedang mengadakan mesyuarat.Tiba masanya untuk Minwoo bertindak.

“So,aku...korang dah tengok video ni tadi? Donghyun and the gang...nak rompak bank negara kita...pada minggu depan...ingat nak rompak bank negara ni senang...diaorang still berbincang lagi cara nak rompak bank ni....so,kita kena bertindak dengan cepat” kata Minwoo dengan panjang lebar dan tegas.

“Okey...jadi,apa rancangan kau?” tanya Jinyoung.CNU hanya menulis apa yang dikatakan oleh Minwoo tadi.Sandeul,Baro dan Gongchan hanya menumpukan perhatian.

“So,aku dah siap kan satu plan...plan ni dah sebulan aku buat...tinggal nak bertindak je...mula-2...aku nak uji diaorang...aku nak korang culik aku” kata Minwoo lagi.

“Mwo? Gila ke?” kata Baro dengan terkejut.Yang lain juga terkejut.

“Sorry sikit eh...aku punya cara nak culik tu lain daripada yang lain...so,selalunya,waktu pagi,Donghyun sorang-2 je kat situ...aku.....” Minwoo terus cerita tentang rancangannya.

“So,plan kita berjalan esok”

“Nae!”

“Mesyuarat bersurai...kalau kita berjaya...aku belanja korang makan Baskin Robin ^^”

“Ohsem~! xD”

..........................

Keesokan harinya...

Bengkel kepunyaan Donghyun and the gang...

Minwoo datang ke bengkel Donghyun and the gang seperti biasa.”Annyeong~^^”

“Eh? Minwoo~! Yo!” Donghyun dan Minwoo terus membuat ‘hi-5’.”Jom masuk~” pelawa Donghyun pada Minwoo.

Belum sempat Minwoo masuk bersama Donghyun,dia ditarik oleh Baro dan Gongchan.Dia dibelasah teruk dengan mereka.Pada mulanya,Donghyun nak tolong Minwoo,tapi dia tak sempat kerana dia dah dihalang oleh Jinyoung dan Sandeul.Donghyun ingin memanggil kawan-2nya yang lain...tapi semua tiada sekarang ni.Donghyun hanya melihat Minwoo dibelasah sambil menjerit supaya berhenti.Dia nak bertindak pun tak boleh.Rentapan Jinyoung dan Sandeul terlalu kuat untuk dia bertindak.Lagi mengejutkan Donghyun,Minwoo dibawa masuk ke dalam kereta yang dipandu oleh CNU.Jinyoung dan Sandeul melepaskan Donghyun.

“Kyaa! Kau nak bawa Minwoo pergi mana?!” Jeritan Donghyun tidak diendahkan.CNU terus memandu kereta itu dengan laju.Donghyun menjerit kerana geram lalu menumbuk dinding.Dia berasa sedih kerana kawan baiknya diculik dan marah kerana tak dapat selamatkan kawan baik walaupun baru kenal sebulan.

.........................

Sehari selepas Minwoo diculik....

CNU terus berhentikan kereta betul-2 di sebelah Hyunseong menyebabkan Hyunseong pun berhenti berjalan.Nasib menyebelahi diaorang.Hyunseong sedang jalan berseorangan.Sandeul terus keluar dari kereta.

“Kyaa~ kau Hyunseong kan?” tanya Sandeul pada Hyunseong yang melihatnya dengan pelik.

“Nae~” kata Hyunseong sambil itu matanya melihat kereta itu

“Kau bagi pendrive ni kat ketua kau...sekarang!” kata Sandeul lau membalingkan pendrive yang berwarna biru pada Hyunseong.

Hyunseong yang tak tau apa-2,terus menyambut pendrive itu.

“Aku chaw dulu...jangan lupa...bagi sekarang!” Sandeul terus meninggalkan Hyunseong yang masih terpinga-pinga.Kereta yang dipandu oleh CNU hilang dari pandangan Hyunseong.

“Sekarang?” kata Hyunseong lalu lari untuk ke bengkel mereka.

.......................

Bengkel kepunyaan Donghyun and the gang...

Donghyun and the gang sedang berkumpul.Depan Donghyun sekarang ni ada laptop.Dia masih risau tentang Minwoo.Dah sehari Minwoo diculik.Hyunseong terus memberikan pendrive yang diberikan seorang lelaki yang dia tidak kenal kepada Donghyun.

“Donghyun,ada orang tadi bagi aku pendrive...dia suruh bagi kat kau” kata Hyunseong.Donghyun mengambil pendrive itu dari tangan Hyunseong lalu mencucukan pendrive tu pada laptop.Donghyun dan kawan-2nya melihat apa yang terpapar di monitor laptop.

Mereka ternampak satu file yang pelik.Donghyun terus membukanya.Terdapat satu video yang meragukan.Donghyun terus menekan ‘play’ untuk melihat video itu.

Video itu menunjukkan Minwoo sedang duduk di kerusi dengan lemah.Baro dan Gongchan juga berada disitu.Gongchan dengan tanpa rasa belas kasihannya,dia menolak kepala Minwoo sehingga Minwoo nyaris-2 jatuh.Tiba-2 Baro bersuara...

“Kalau kau~! Nak mamat ni balik~! Bagi kitaorang 100 juta won,dalam masa 2 hari! Bermula dari sekarang! Dapat cari kan? Jumpa kitaorang kan bangunan terbiar yang dekat dengan stesen keretapi! Lepas 2 hari! Kalau tak ada juga...kawan korang jadi mangsa nanti~”

Donghyun and the gang terkedu...100 juta won dalam masa 2 hari? Susah wo nak cari..

Dalam video itu,Gongchan mengantungkan papan tanda 100 juta won pada leher Minwoo lalu menarik rambut Minwoo sehingga kepala Minwoo ke belakang.Kemudian,video itu terpadam dengan sendirinya.

Perasaan marah Donghyun membuak-buak.Dia menutup laptop itu dengan kuat. Hyunseong,Jeongmin dan Jo Twins hanya mengeluh.

..........................

Malamnya...

“Kita kena selamatkan Minwoo jugak!” kata Donghyun dengan tegas.

“Macam mana nak cari 100 juta won dalam masa 2 hari~” keluh Kwangmin.

“Kita terpaksa la rompak bank negara tu hari ni jugak” kata Youngmin pula.

“Tapi masalahnya,kod keselamatan bank tu,aku tak dapat hack lagi~” kata Jeongmin dengan risau.

“Sampai sekarang pun kau tak dapat nak hack?!” kata Donghyun dengan marah.

“Rileks,Donghyun...aku dah dapat idea macam mana nak dapatkan 100 juta won dalam masa 2 hari je” akhirnya Hyunseong bersuara.

“Macam mana?!”

“Malam esok,ada satu bank baru nak hantar duit...so,malam esok kita rompak” kata Hyunseong dengan tenang.Dia terkenal dengan pencari maklumat yang pantas.

“Cantik...Jeongmin~! kau rehat je la! Youngmin~! Kau cari senjata baru! Kwangmin~! Kau betulkan kereta kita! Hyunseong,kau ikut aku...kita buat plan” arah Donghyun dengan pantas.

“Nae!”

Donghyun tersenyum.Minwoo...aku harap kau selamat...kata hati Donghyun.

......................

Balai Polis...

“Terbaik la plan kau~!” puji Jinyoung pada Minwoo.

“Eh,belum lagi...kita tak dapat tangkap diaorang lagi...” kata Minwoo.

“Ni,kitaorang dah berjaya part 1...tak ada apa-2 ke?” tanya Baro.”Entah...takkan tak ada kot” sambung Gongchan pula.

“Ni baru part 1...part last belum lagi x)” kata Minwoo.

“Tak sabar gila part last tu xD” kata Sandeul.CNU mengangguk dengan teruja.

Masing-2 tersenyum lebar...menunggu part last x)

...................

Malam Hari ke-2 Minwoo diculik...

“Wei-2....van tu nak sampai dah” kata Donghyun pada walkie-talkie.

Van keselamatan sudah sampai.Kemudian,kereta kepunyaan Donghyun and the gang sampai. Hyunseong,Jeongmin,Youngmin dan Kwangmin keluar dari kereta itu.Mereka terus menyerang.Hyunseong dan Jeongmin terus menembak 2 pengawal keselamatan disitu.Youngmin dan Kwangmin terus berlari ke van dan mengambil beberapa guni duit.Donghyun hanya menjadi pemerhati.

“Kyaa~! Korang~! Palli~!” arah Donghyun.Hyunseong,Jeongmin,Youngmin dan Kwangmin terus meluru ke kereta mereka lalu meninggalkan tempat itu.

.....................

Hari ke-3 Minwoo diculik....

Bengkel kepunyaan Donghyun and the gang...

Donghyun dan rakan-2nya kembali berkumpul.Hyunseong meletakkan beberapa guni duit yang diambil oleh Youngmin dan Kwangmin.

“Duit tak cukup...lagi 10 juta je” kata Donghyun dengan sedih.

“Mana lagi kita nak cari...malam ni...kita kena jumpa...kalau tak Minwoo...” kata Youngmin.

“Gwaenchana korang...aku ada 10 juta lagi...hasil kerja kita dulu...banyak aku tak guna lagi” kata Jeongmin lalu tersenyum.Donghyun dah tersenyum.Ada harapan nak selamatkan Minwoo.

.............................

Masanya sudah tiba...

Bangunan terbiar....

Donghyun dan kawan-2nya datang dengan dua beg bimbit yang berisi duit.Akhirnya,mereka berjumpa geng yang menculik Minwoo tadi.

“Ha~ datang pun...ingat kan tak datang...ye lah...nak cari 100 juta dalam masa 2 hari kan...memang la susah...aku faham” perli Baro.Tak pasal-2 Donghyun mendidih.

“Gongchan! Kau ambil hadiah kita tu...Sandeul pun!” arah Baro.Gongchan dan Sandeul terus mendekati Youngmin dan Kwangmin lalu merampas beg bimbit itu dari tangan mereka.

Gongchan dan Sandeul terus membuka beg itu lalu menunjukkan beg itu pada Baro.Baro tersengeh.

“Bagus...rajin korang cari duit kan” perli Baro lagi.

“Mana Minwoo?!” tanya Donghyun yang mula hilang sabar.

“Sabar...CNU!” arah Baro lagi.CNU terus menolak Minwoo.

“Minwoo!” jerit Donghyun dengan teruja.Minwoo sempat senyum.Air sirap Darah masih berada di mulutnya.Dia mendekati Donghyun dengan lemah...tapi...

*BOOM!

“Minwoo!” Akhirnya Minwoo rebah.

Masing-2 terkejut.Jeongmin dengan berani nya terus menembak Baro and the gang.Baro and the gang juga membalas tembakan.Tetapi yang dapat Jeongmin tewaskan ialah CNU.CNU rebah ke bumi.

Kemudian Jinyoung menembak Jeongmin dengan perasaan marah kerana Jeongmin baru membunuh kawan baiknya.Kemudian,Jeongmin pula yang rebah.Donghyun and the gang terus menyorok.Baro and the gang terus menembak tanpa rasa belas kasihan.

Akhirnya,Donghyun rebah ditembak Gongchan.Kwangmin terus keluar dari bersembunyi,terus menembak secara rambang.Tembakan rambang itu terkena pada Gongchan.Gongchan pula yang rebah.

Sandeul terus menembak Kwangmin yang baru membunuh Gongchan tadi.Youngmin terus keluar dari bersembunyi lalu menembak Sandeul.Sandeul mula rebah.Baro terus menyorok.Jinyoung terus menjalankan misinya iaitu menembak Youngmin dan Hyunseong.

Youngmin sudah rebah ke bumi tetapi Hyunseong baru keluar dari tempat bersembunyi.Belum sempat Jinyoung menembak Hyunseong,Hyunseong terus menembak Jinyoung lalu menyebabkan Jinyoung rebah.Baro dengan pantasnya,menembak secara sembunyi ke arah Hyunseong.Hyunseong orang terakhir rebah.Baro keluar dari tempat bersembunyi dengan perasaan puas hati sambil membawa beg bimbit yang berisi duit.

Tapi,Donghyun masih larat lagi.Dia mengambil pistol yang berdekatan dengannya lalu menembak Baro yang sedang happy go lucky tadi.Baro terus rebah dan beg tadi terlepas dari tangannya. Donghyun juga rebah kerana tenaganya digunakan untuk menembak Baro.

......................

Eh? Jap~! Tu yang bermain dalam fikiran Donghyun...ni yang sebenarnya...

Masanya sudah tiba...

Bangunan terbiar....

Donghyun dan kawan-2nya datang dengan dua beg bimbit yang berisi duit.Akhirnya,mereka berjumpa geng yang menculik Minwoo tadi.

“Ha~ datang pun...ingat kan tak datang...ye lah...nak cari 100 juta dalam masa 2 hari kan...memang la susah...aku faham” perli Baro.Tak pasal-2 Donghyun mendidih.

“Gongchan! Kau ambil hadiah kita tu...Sandeul pun!” arah Baro.Gongchan dan Sandeul terus mendekati Youngmin dan Kwangmin lalu merampas beg bimbit itu dari tangan mereka.

Gongchan dan Sandeul terus membuka beg itu lalu menunjukkan beg itu pada Baro.Baro tersengeh.

“Bagus...rajin korang cari duit kan” perli Baro lagi.Pasukan polis sudah berada dari belakang Donghyun and the gang.

“Mana Minwoo?!” tanya Donghyun yang mula hilang sabar.

“Sabar...CNU!” arah Baro lagi.CNU terus menolak Minwoo.

“Minwoo!” jerit Donghyun dengan teruja.Minwoo sempat senyum.Air sirap Darah masih berada di mulutnya.Dia mendekati Donghyun dengan lemah.Donghyun segera memeluknya....tapi...

Sekumpulan polis telah menyerang Donghyun and the gang.Membuatkan mereka berlima terpinga-pinga.Minwoo dah tersenyum sambil melihat B1A4.B1A4 tadi membalas senyuman.

“Mianhae Donghyun...eh...Kim Donghyun...x)” Minwoo terus menunjukkan lencana polisnya pada Donghyun.Donghyun terkejut.Minwoo terus mengarahkan kumpulan polis itu menangkap Donghyun and the gang.

Minwoo segera membuat tanda ‘salute’ sambil tersenyum pada Donghyun and the gang dan B1A4.Minwoo terus meninggalkan tempat kejadian itu dengan B1A4.Donghyun berasa amat geram kerana dia diperdaya oleh seorang yang comel tetapi bijak sebenarnya.

..................

Balai Polis...

“Minwoo....Baskin Robin~~ xD” kata Baro.

“Baskin Robin? Oh..kejap la...bagi la aku tukar baju aku ni~” kata Minwoo lalu tersenyum.

“Yelah...palli~!” kata Sandeul pula.

“Nae~!”

Selepas beberapa minit...

“Korang...aku nak ucapkan...jeongmal-3 kasahamnida~ especially Jinyoung ^^ sebab sanggup bawa grup kau tolong aku...korang asalnya kerja dekat Jabatan Forensik...tiba-2 je dapat kerja dengan jenayah berat ^^’’ *bows 90 degree* “ ucap Minwoo.

“Ah~ tak ada hal la...kita kan sama-2 polis....semua polis kerjanya sama sebenarnya ^^” kata Jinyoung.

“So,Baskin Robin mana?” tanya Gongchan dengan tidak sabar.

“Cepat wei,aku dah haus gila ni” kata CNU pula.

“Okey...korang dapat Baskin Robin korang sekarang...kha-ja~!” pelawa Minwoo.Mereka berenam terus keluar dari pejabat lalu ke kedai Baskin Robin.

Berkawan dengan kau dengan kawan-2 kau Donghyun...memang best...tapi...mianhae....siapa suruh buat salah...x) Kantoi sudah! xDD

Kes yang tak selesai-2....dah selesai! ^o^ chukhae,Minwoo~! ~(^o^~) (~^o^)~

- THE END -

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tak snggup tngk bias jdk gangster >,< tp tulis jgk xD abis dah xD thanKyu sape yg bce...subscribe...komen (mne la tau xD) yg silent reader pon...thanKyu tau sbb sanggup nk bce ^^ bye-2 ^o^ -Lysa3Kyu-

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
syafieyka #1
Chapter 2: Jeongmin still jeongmin. Hahahaha..LOL
TeruPinkBUNNY88
#2
Chapter 2: banyakknya icon. ^^
haha... perompak terchumel alaf ini~
IcyKeroro #3
lol best gak cite ni.. ^-^
KJNYeol
#4
Chapter 2: yey!!!!!
Best..
x sangka band boyfriend muka baby face pon bly jdi jahat XD